Gjest Silla Skrevet 28. mai 2002 Skrevet 28. mai 2002 Jeg er for tiden permittert fra et selskap som er midt i en fusjon. Jeg kommer sannsynligvis til å være permittert så lenge det er lov (26 uker). Da starter jeg på jobb igjen, men er usikker på hvor lenge jeg får jobbe. Kanskje kommer jeg tilbake for å få oppsigelsen i hånda, og har dermed 3 mnd. igjen. Forut for permitteringen var jeg i fødselspermisjon. Jeg lurer litt på å søke redusert stilling, men er litt usikker. Hva skjer dersom jeg blir oppsagt, hva regnes evnt. arb. ledighetstrygd ut av - min daværende inntekt, eller gjennomsnitt av de siste 3 år (99-01)? Og hva om jeg har 100 % stilling, men har 1,5 t ammefri hver dag (uten lønn)? Håper du har noen svar til meg. 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 29. mai 2002 Skrevet 29. mai 2002 Dagpengene regnes ut fra inntekt enten kalenderåret før du skal ha dagpenger eller de siste 3 kalenderårene. Max er 6G. Du får 2,4 promille av dette pr dag 5 dager pr uke, og evt barnetillegg på kr 17 pr dag pr barn. Arbeidstiden dagpenegen skal regnes ut fra er arbeidstiden du hadde i jobben før du ble arbeidsledig. Så den bør du ikke redusere FØR du får dagpenger, da kan du tape mye! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.