Gå til innhold

Kost og trening

Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg driver og prøver å få meg noen muskler... Har trent styrke i 1 1/2 år, for å styrke ryggen. Føler meg bra for tiden - har lært meg å kjenne etter når jeg må ta det med ro, og hva jeg ikke kan gjøre.

Nå er jeg veldig klar for mer synlige resultater på kroppen (se også innlegg lenger ned her!)

I dag la jeg på etpar vekter mer enn vanlig på hvert apparat, og gjorde 10x2. Da slet jeg skikkelig på de siste to, den aller siste var nesten ikke mulig å ta. Er 10x2 nok?

Jeg trener to ganger den ene uke og tre ganger den andre. Er det nok?

En annen ting jeg lurer på, er om jeg bør tenke mer på kostholdet. Prøver å spise hver tredje time. Spiser aldri brød, fordi jeg mener jeg legger på meg av det. Spiser knekkebrød (grovt!) isteden, to til ett måltid, med mager ost eller magert kjøtt - alltid noe grønt oppå. Lunsj består ofte av nudler. Ofte en frukt etterpå. Før middag kanskje en youghurt eller knekkebrød. Vanlig middag med poteter, ris eller pasta. Alltid salat eller kokte grønnsaker som tilbehør. Kvelds; knekkebrød, nudler eller suppe. Hopper over kvelds hvis vi f.eks. lager vafler eller annen kaffekos... Spiser frukt mellom måltidene når jeg har lyst på. Jeg drikker te eller kaffe, av og til et glass sjokolademelk sammen med frokosten. MÅ jeg ta kosttilskudd? Er ikke så begeistret for det.

Er litt redd for at kosten min ikke er næringsrik nok, men på den annen side er jeg ikke villig til å regne proteiner og karbohydrater - orker ikke tanken på å bli helt fanatiker.

Kan nevne at jeg er kvinne, midt i 30-åra, 166 cm. og ca. 55 kg.

Jeg er ikke ute etter å bli skikkelig svær - da måtte nok treningsmengden økt betraktelig. men jeg synes nå det er lekkert med litt muskler, da...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zorro

Du trenger ikke proteintilskudd.

Synes kostholdet ditt hørtes greit ut jeg. Ofte er det slik at vi spiser bra i perioder, og omvendt. Selv bruker jeg å ta Møller`s Basic.

Hvorfor jeg tar tilskudd av vitaminer?. Jo fordi jeg ikke tror at jeg får i meg nok, mye av maten inneholder for lite.

En av, og kanskje den fremste på slike ting i Norge anbefaler kosttillskudd - jeg skal ikke nevne navn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Du trenger ikke proteintilskudd.

Synes kostholdet ditt hørtes greit ut jeg. Ofte er det slik at vi spiser bra i perioder, og omvendt. Selv bruker jeg å ta Møller`s Basic.

Hvorfor jeg tar tilskudd av vitaminer?. Jo fordi jeg ikke tror at jeg får i meg nok, mye av maten inneholder for lite.

En av, og kanskje den fremste på slike ting i Norge anbefaler kosttillskudd - jeg skal ikke nevne navn her.

Husker for en liten stund siden et oppslag om kosttilskudd i nyhetene. Det ble sagt at ny forskning viser at kroppen ikke kjenner igjen kosttilskudd som ikke er mat...??! At kjemisk tilskudd da er fullstendig bortkastet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest (ikke undertegnet)

Husker for en liten stund siden et oppslag om kosttilskudd i nyhetene. Det ble sagt at ny forskning viser at kroppen ikke kjenner igjen kosttilskudd som ikke er mat...??! At kjemisk tilskudd da er fullstendig bortkastet...

Hei.

Dagens jordbruk er blitt altfor rasjonalisert. Ting skal skje fort for å få mest mulig inntjening. Dette går utover kvalitet. Vet ikke helt om du vil tro meg, men mye av gulerøttene du spiser har aldri vært i kontakt med jord. Blir produsert i et slags "ullbed" i et drivhus, og der blir det ikke mye vitaminer og mineraler. Ikke er det rulering på jordsmonnet heller slik det var før i tiden. De samme grønnsakene blir produsert på samme jordlapp år etter år og da sier det seg selv at det meste av mineralene er trukket ut av jorden for lenge siden.

For ikke å nevne matsminke!!!

Konklusjon: "Dessverre" så er det nødvendig å ta et vitamin/mineral-tilskudd p.g.a. forandringen som har skjedd med jordbruket vårt.

Med tanke på kostholdet ditt: Bra og variert, men hvis du vil bygge muskler tror jeg at jeg ville tatt et protein-tilskudd umiddelbart etter trening. 10-20 gram med sjokoladesmak smaker kjempegodt og gjør bra med kroppen. Proteiner er jo kroppens byggestener.

Håper dette ble til hjelp og ikke noe skremsels-propaganda.

-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...