Gjest sss Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Sitter her med "Matvaretabellen 1995" utgitt av Universitetsforlaget laget av Statens ernæringsråd og Statens Næringsmiddeltilsyn. Er temmelig overrasket over at det er så mye kalsium og jern i lakris og Gelefrukter, seigmenn etc.??! Her står 73 mg kalsium og 6,3 mg jern i 100 gr lakris. I seigmenn er det 140 mg kalsium og 1,3 mg jern. Grunnen til at jeg reagerer på dette er at jeg er på jakt etter matvarer som inneholder kalsium, da sønnen vår ikke drikker melk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lene3 Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 finnes bedre alternativ enn å gi sukkerholdig matvarer. Soymelk fra Provamel beryket med kalk, eller rismelk beryket med calcium også...hvis han tåler soy da. Det finnes mange grønnsaker som inneholder kalk, men vet ikke om barna di er veldig begestreit for grønnsaker. syns det er mer lettvint å ta en tablett calcium vitamin daglig, det dekker behøv, tror jeg. Håper at du får bedre svaret fra ernæringsfysiologen. lykke til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Kjøp heller kalktilskudd beregnet på barn du. ) Tennene og helsa ellers har ikke spesielt godt av at melk erstattes med lakrisbåter og seigmenn... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motisaz Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 men så veier vel ikke seigmenn så mye...så 100 gram seigmenn må vel bli en temmelig stor dose! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.