Gå til innhold

gode treningsråd mot "ridebukselår" - hjelp!

Gjest ikkenicknå

Anbefalte innlegg

Gjest ikkenicknå

Har et "luksusproblem" som plager meg litt. Er normalt slank og veltrent; 168 cm høy og 58 kg. Men har skikkelige "ridebukselår" og veldig mye slapt fett på innsiden av lårene, aller øverst. Hvis jeg slanker det bort (har prøvd) ser resten av meg, dvs. overkroppen, usunt magert ut. Har i tillegg fått "hengerumpe" etter et svangerskap, har mye løs hud på baken, og dette ser lite lekkert ut for å si det mildt. Er ung og vil gjerne vente noen år med å "sagge" huden min ;-) Men nå lurer jeg på om det finnes øvelser som kan stramme opp disse områdene? Gjør følgende øvelser daglig:

-ligger på siden, øverste fot krysset over den underste, løfter den underste foten

-samme stilling, løfter øverste fot

-står på alle fire, løfter ve. fot og høyre arm samtidig, og omvendt

Går i tillegg tur i minst en time hver dag, som regel to timer. Trente mye før (syklet), men hadde ridebukselår da også. Har stort sett faste muskler over hele kroppen, og passe med underhudsfett. Bortsett fra de forbaskede lårene, de er virkelig ille!! spiser sunt nok, men røyker litt. Har en liten baby, så det er vanskelig å komme seg til et treningsstudio. Håper derfor at noen av dere her inne kan gi meg noen råd. Blir glad for svar!

Hilsen en fortvilet (og forfengelig) frøken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest PecMan

Ser at du tidlegare har slanka bort fettet på innsida av låra. Det du i tillegg bør gjere er å bygge musklar slik at du blir sjåande fit ut i staden for, som du seier, "usunt mager".

Trening uten vektutstyr:

Lår: knebøy med kroppsvekta

Rumpe: utfall

Bryst: armhevingar med vidt grep

Triceps: armhevingar med smalt grep

Mage: crunch

Nedre rygg: den tredje øvelsen du alt gjorde

Skuldrar og rygg blir det verre med når du ikkje har utstyr. Men viss du har noko du kan bruke som erstatning for hantlar, så kan du jo få trent bra på skuldrar. sjekk her: http://www.exrx.net/Lists/ExList/ShouldWt.html

Håpar dette kan vere til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikkenicknå

Ser at du tidlegare har slanka bort fettet på innsida av låra. Det du i tillegg bør gjere er å bygge musklar slik at du blir sjåande fit ut i staden for, som du seier, "usunt mager".

Trening uten vektutstyr:

Lår: knebøy med kroppsvekta

Rumpe: utfall

Bryst: armhevingar med vidt grep

Triceps: armhevingar med smalt grep

Mage: crunch

Nedre rygg: den tredje øvelsen du alt gjorde

Skuldrar og rygg blir det verre med når du ikkje har utstyr. Men viss du har noko du kan bruke som erstatning for hantlar, så kan du jo få trent bra på skuldrar. sjekk her: http://www.exrx.net/Lists/ExList/ShouldWt.html

Håpar dette kan vere til hjelp.

Takk for bra link! Dessuten; knebøy hadde jeg helt glemt, det var et godt tips. Takk skal du ha! Regner med at mine "lekre" lår kommer av en eller annen form for arvelig fettfordeling (???), da resten av kroppen fort ser trent ut. Da er det bare en ting å gjøre, som du sier, prøve å bygge opp muskler der istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PecMan

Takk for bra link! Dessuten; knebøy hadde jeg helt glemt, det var et godt tips. Takk skal du ha! Regner med at mine "lekre" lår kommer av en eller annen form for arvelig fettfordeling (???), da resten av kroppen fort ser trent ut. Da er det bare en ting å gjøre, som du sier, prøve å bygge opp muskler der istedet.

Ja, for dei aller fleste kvinner er det vel fettet på hoftene/låra som fer sist, jamfør den genetisk programmering som du snakkar om. Med menn er det magen som er "problemet", som du sikkert veit :)

Husk iallfall å trene overkroppen slik at denne får litt musklar og ikkje blir sjåande for skrinn ut etter kvart som fettprosenten går ned.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...