Gå til innhold

De jævla edderkoppene


Gjest Raglan

Anbefalte innlegg

Hjelpe og trøste! Hvis jeg tar en stor en med støvsugeren, bare MÅ jeg bytte støvsugerpose etterpå, ellers klarer jeg ikke fri meg fra tanken på at edderkoppen kanskje kommer snikende i nattens mulm og mørke for å hevne seg...

Ja, hvem vet hva som skjuler seg i edderkoppens skumle hjerne, og tenk hvor mange barn hun kan i støsugerposen din som har kun DITT bilde på netthinnen og er programmert av edderkoppmor til å plage deg......skikkelig grøssete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • favn

    6

  • Melaisa

    5

  • naiv

    5

  • pamparium

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Uglemor

Ja, hvem vet hva som skjuler seg i edderkoppens skumle hjerne, og tenk hvor mange barn hun kan i støsugerposen din som har kun DITT bilde på netthinnen og er programmert av edderkoppmor til å plage deg......skikkelig grøssete.

*iiiiiiik*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå assosierer jeg deg med svigermor - hun sier også at de er lykkedyr.

Jeg har lært det av min far. Han tok forsiktig edderkoppene i handa og bar dem ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raglan

Men edderkoppmannen er litt søt...

Tenker du på Lille Petter edderkopp er jeg enig. Men det var en hann på terrassen.............det kunne jeg se*s*, og han var ikke søt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raglan

Jeg har lært det av min far. Han tok forsiktig edderkoppene i handa og bar dem ut.

Du har en klok far - han hjalp edderkoppene til å formere seg ved at han ikke klasket de til døde.. De ble fler og fler........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på Lille Petter edderkopp er jeg enig. Men det var en hann på terrassen.............det kunne jeg se*s*, og han var ikke søt.

Jeg tenker selvsagt på Peter Parker. Selvom jeg selvsagt nærmer meg overgangsalderen. Overgangen til å synes at gutter på 20 er veldig unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raglan

Jeg tenker selvsagt på Peter Parker. Selvom jeg selvsagt nærmer meg overgangsalderen. Overgangen til å synes at gutter på 20 er veldig unge.

Og nå foretrekker du gutter i 40 års alderen ??? *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå foretrekker du gutter i 40 års alderen ??? *S*

Jeg har faktisk to favoritter. Den ene er snart fire, den andre er snart 32 ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

Da anbefaler jeg deg å enten flytte:-) eller kjøpe jordbærplanter!!

Jeg har alltid vært overhysterisk, og der vi bodde før hadde jeg nesten daglige anfall! Vaskekjelleren var full av de hæslige krapylene.

Men, her vi bor nå er liksom edderkoppene finere:-) Ikke det at vi bor i et bedre strøk, eller noe...he,he men, de er finere! Ikke så ekle og store!

Jeg føler også det er lettere å takle siden huset er nytt, og de som er her, de ser jeg lettere. Det kryr av slike sorte hurtigløpende steinedderkopper, de sorte ekle der....I jordbæråkeren min, og i mine selvlagde blomsterbed! Men, vil jeg ha jordbær, og hage så må jeg bare takle dem.

Det er en god start. Aner ikke hvordan jeg skal klare å takle den digre grå som har hengt seg over verandaen, men, jeg er mindre hysterisk nå.

Sjekk også fuktigheten i huset deres.De trivis veldig i fuktige rom.

Det er vanvittig deilig å trø ned for å vaske klær nå, uten å ha hette på meg, og veive med en kost foran meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, ja... jeg har flyttet til en sokkelleilighet nå, og det er visst et par stykker av dem der også. Slike kraftige saker med feite legger. Hadde fått hetta om en slik hadde kommet i senga mi!

Jeg grøsser virkelig av dem, men det er bare å bite tenna sammen, gripe tak i nærmeste sko, og slå løs :-o Jeg så forresten i morges at det var to stykker som hadde etablert seg i hvert sitt nett foran stuevinduene hos meg...slike ekle tjukkaser med kors på ryggen...

*Brrrrr....*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært opp til meg, så hadde jeg flyttet til Nordpolen for å unngå dem :-|

Jeg klarer så vidt å ta livet av de som er så små at man må ha forstørrelses glass for å se om det virkelig er en edderkopp.

*grøss*

Nå orker jeg ikke å snakke mer om den saken.

Du har min dypeste sympati!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste du at alle edderkopper er giftige og biter? Også våre kjære husedderkopper.

Skremte jeg deg?*s*

Da skal jeg forte meg å fortelle hvorfor alle som sier at edderkoppene ikke er farlig har rett;

Giftklørne på norske edderkopper er for små til å trenge igjennom huden vår.

Hvordan de svenske er, derimot....

Hehe!

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usj & Pføyyyy... Edderkopper _ER_ det ekkleste som finnes !!! Du skal bare SE de vi har på låven... *grøøøsssssss* Digre som tennisballer er de !!! Ja !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uææææ, enig med deg!! Edderkopper er gufne! Det eneste som er bra med dem er at de ikke fins i tuer, sånn som maur...

Tenk deg å støte på en edderkopptue i skogen!!!

Wræææææl ! Ei TUE med edderfanter.... DA hadde jeg svimt av !!! ....*hallelulia* :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døven, pass deg væl nå for at de ikke kommer med i bilen!!!

Ikke for det, edderkopper bryr jeg meg ikke om - de er greie. Verre med maur, syns jeg *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uuuuuuuuuuuuuurk - no har eg lest igjennom heile tråden, og føler at det klør over heile kroppen, og eg tør ikkje kikke opp i taket og på veggene for å sjekke for edderkopper.....

eg trur den med edderkopptua gjorde utslaget. *ser stygt på uglemor*

eg vokste opp i eit hus i skogkanten, og har intakte edderkoppsjekkereflekser. men gudskjelovogtakkogfriogbevaremegvelogsånn så bor eg i oslo no, midt i byen, og har kanskje sett 2 edderkopper på dei 5 åra eg har bodd i denne leiligheten :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uglemor

uuuuuuuuuuuuuurk - no har eg lest igjennom heile tråden, og føler at det klør over heile kroppen, og eg tør ikkje kikke opp i taket og på veggene for å sjekke for edderkopper.....

eg trur den med edderkopptua gjorde utslaget. *ser stygt på uglemor*

eg vokste opp i eit hus i skogkanten, og har intakte edderkoppsjekkereflekser. men gudskjelovogtakkogfriogbevaremegvelogsånn så bor eg i oslo no, midt i byen, og har kanskje sett 2 edderkopper på dei 5 åra eg har bodd i denne leiligheten :)))

*LOL* Ja, det er derfor jeg også bor i

Oslo :-)

Men har planer om å flytte høyere opp (bor på bakkeplan) for å komme enda lenger unna de hårete krypene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*LOL* Ja, det er derfor jeg også bor i

Oslo :-)

Men har planer om å flytte høyere opp (bor på bakkeplan) for å komme enda lenger unna de hårete krypene!

hehe - eg bor i femte etasje! *peke nese*

eg har visst eit fastboende bittelite kre i eit hjørne på balkongen, men vi har ein ganske grei avtale - eg vasker vekk nettet, og den lager nytt. (jaggu bra den ikkje har skjønt at eg vasker balkonggolvet oftere enn golvet inne...hihi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...