Gå til innhold

De jævla edderkoppene


Gjest Raglan

Anbefalte innlegg

Gjest Raglan

Døven, pass deg væl nå for at de ikke kommer med i bilen!!!

Ikke for det, edderkopper bryr jeg meg ikke om - de er greie. Verre med maur, syns jeg *grøss*

Er det mye edderkopper i Flishaugen ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • favn

    6

  • Melaisa

    5

  • naiv

    5

  • Ulv I Faarikaal

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Raglan

Visste du at alle edderkopper er giftige og biter? Også våre kjære husedderkopper.

Skremte jeg deg?*s*

Da skal jeg forte meg å fortelle hvorfor alle som sier at edderkoppene ikke er farlig har rett;

Giftklørne på norske edderkopper er for små til å trenge igjennom huden vår.

Hvordan de svenske er, derimot....

Hehe!

:o)

Jeg vet at de kan bite, og jeg vet at det ikke er giftige edderkopper i Norge.

*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raglan

Nei - ikke i det hele tatt! :-) Men du kan få flis i ræva! :-)

Heller flis i rævva, enn edderkopper i senga ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nyttedyr som lever av alskens kryp du ikke har lyst til å møte. Og så betyr edderkopper lykke :)

Men ålreit, de er ekle, skal ikke tøffe meg her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raglan

Det er bare en vanesak. Du VET de ikke er farlige, sant?

Ja, jeg vet at de ikke er farlige. Men når man er redd for en ting eller vemmes av noe, tenker man ikke rasjonelt.

Tidligere førtes det kjemisk krigføring på høyt plan her, men da seig de så sint ned på gulvet at det orket jeg ikke lengre.

Men gubben er en kløppper til å ta dem for meg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nyttedyr som lever av alskens kryp du ikke har lyst til å møte. Og så betyr edderkopper lykke :)

Men ålreit, de er ekle, skal ikke tøffe meg her...

Asså, jeg glemte å nevne at da søsteren min for første gang var i råkjelleren i sitt nye hus ble hun møtt av et assortert utvalg som var så enorme at hun _så_ at de reiste seg på to, viftet med 'forlabbene' og freste mot henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raglan

Asså, jeg glemte å nevne at da søsteren min for første gang var i råkjelleren i sitt nye hus ble hun møtt av et assortert utvalg som var så enorme at hun _så_ at de reiste seg på to, viftet med 'forlabbene' og freste mot henne.

En venneinne skulle pusse opp huset sitt, og det var så slitt at det var kun gulvbeleggene som holdt det sammen. De som reiv huset, sa at under gulvet var det edderkopper som var så store at zoologisk museum hadde kroet seg hvis de fikk dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venneinne skulle pusse opp huset sitt, og det var så slitt at det var kun gulvbeleggene som holdt det sammen. De som reiv huset, sa at under gulvet var det edderkopper som var så store at zoologisk museum hadde kroet seg hvis de fikk dem

Da kan vi vel konkludere med at ordtaket 'det du ikke vet, har du ikke vondt av' passer her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*knegg* Sånn er det i super-familien.

Synd din bror kaster bort talentene på en journalist med ulykkeshang...

Jeg kunne sett meg en bedre framtid for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd din bror kaster bort talentene på en journalist med ulykkeshang...

Jeg kunne sett meg en bedre framtid for ham.

Ja, hva annet kan jeg si enn at i min fars hus er det mange brødre. Og du tenker på... Superman, kanskje? Og den frekke tøsen Louise, nei, Lana Lang eller hva hun nå heter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Den største og farligste i Norge er korsedderkoppen, og det verste den kan gjøre er å hugge gifttenna i deg så du får et rødt merke som et vepsestikk.

Hvis den er stor nok, og treffer hud som er tynn nok til at den kan bite gjennom. Ikke sikkert det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

hehe - eg bor i femte etasje! *peke nese*

eg har visst eit fastboende bittelite kre i eit hjørne på balkongen, men vi har ein ganske grei avtale - eg vasker vekk nettet, og den lager nytt. (jaggu bra den ikkje har skjønt at eg vasker balkonggolvet oftere enn golvet inne...hihi)

Vanligvis spinner de nytt nett hver natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raglan

Den største og farligste i Norge er korsedderkoppen, og det verste den kan gjøre er å hugge gifttenna i deg så du får et rødt merke som et vepsestikk.

Hvis den er stor nok, og treffer hud som er tynn nok til at den kan bite gjennom. Ikke sikkert det.

Jeg kom nettopp hjem og jeg måtte fa** meg krype ut av bil fordi det hang et jæ*** stort dyr i garasjen - akkurat der jeg skulle gå ut av bilen.

Korsedderkopp eller ikke ,så er de motbydelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg kom nettopp hjem og jeg måtte fa** meg krype ut av bil fordi det hang et jæ*** stort dyr i garasjen - akkurat der jeg skulle gå ut av bilen.

Korsedderkopp eller ikke ,så er de motbydelige.

Jeg forstår det ikke, men tror det er tillært fra foreldre og andre.

Det må jo være upraktisk ?

De fleste er redd edderkopper, men ikke maur, hvorfor ikke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...