Taj Mahal Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Jepp, der har du Taj i et nøtteskall. Hør f.eks. på dette som hun skrev til deg: "Og ingen kan med sikkerhet vite om det er så forferdelig sunt heller, selv om de tror blindt på det. Det finnes mange meninger om dette emnet og er på ingen måte nødvendig å tro at vi vet best bestandig." Jeg er villig til å diskutere, men ikke så lenge hun snakker om holdninger til 2,5 mrd mennesker OG flere meninger om emnet, uten å kunne vise til et eneste mennesket eller emne! Du tror alså at flesteparten av jordens befolkning tror det er sundt å onanere? faktisk tror du det er svært få som ikke tror det, er det ikke slik? Nå vet jeg om flere grupper som mener det ikke er bra av div. årsaker, men om man bare tar muslimer for eksempel, hvor mange muslimer tror du finnes her på jorden? Det er kun en gruppe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56249-utfordring-taj-mahal/page/2/#findComment-236056 Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 31. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2002 Du tror alså at flesteparten av jordens befolkning tror det er sundt å onanere? faktisk tror du det er svært få som ikke tror det, er det ikke slik? Nå vet jeg om flere grupper som mener det ikke er bra av div. årsaker, men om man bare tar muslimer for eksempel, hvor mange muslimer tror du finnes her på jorden? Det er kun en gruppe. Jeg har aldri sagt at DU har hevdet å ha dokumentasjon. Men jeg har sagt at du BØR ha det, og jeg vil gjerne se det, pga dine bombastiske uttalelser som f.eks. her:"NEI, de fleste mennesker er ikke enig i det, selv om du tror det. Selv om det er DET vi hører her i VÅR kultur/del av verden, så er faktisk ikke alle enig i det. " Der sier du noe med så stor sikkerhet, at du må vel kunne vise til hvor du tar det fra. Eller bare krangler du for å krangle? Uansett, hvis det er slik som du sier at muslimene mener onani er usunt, kan du ikke i det minste svare på HVORFOR? Skjønner ikke at det skal være så vanskelig, jeg er genuint interessert i dine kilder og linker, rett og slett fordi jeg har, som du selv påpeker, tatt som en selvfølge at "alle fornuftige mennesker" mener onani er sunt. Derfor hadde det vært interessant å høre om hvordan de som mener det motsatte, begrunner det. Kan du forklare meg det uten mer flisespikkeri, er du snill? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56249-utfordring-taj-mahal/page/2/#findComment-236064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest punkyB Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Du tror alså at flesteparten av jordens befolkning tror det er sundt å onanere? faktisk tror du det er svært få som ikke tror det, er det ikke slik? Nå vet jeg om flere grupper som mener det ikke er bra av div. årsaker, men om man bare tar muslimer for eksempel, hvor mange muslimer tror du finnes her på jorden? Det er kun en gruppe. Nå har jeg ikke fulgt med i deres diskusjon i det hele tatt - men jeg slenger meg litt inn allikevel. Det er jo forskjell på hva som folk sier de tror på og hva de faktisk gjør. Altså - om det er muslimsk tro/skikk at onani er farlig/skaldelig whatever - så kan det jo hende at mange sniker seg til og gjør det allikevel - selv om de utad hevder noe annet ? Nå skal ikke jeg motstride hva du sier hvis det er basert på vitenskaplige undersøkelser e.l. - men hvis det er hva en eller annen 'muslinmsk sjefsdud' sier så tror jeg ikke mye på deg. Jeg er da av den bestemte mening at alle har diverse man trenger å få utløsning for - bokstavlig talt - sånn med jevne mellomrom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56249-utfordring-taj-mahal/page/2/#findComment-236068 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Jeg har aldri sagt at DU har hevdet å ha dokumentasjon. Men jeg har sagt at du BØR ha det, og jeg vil gjerne se det, pga dine bombastiske uttalelser som f.eks. her:"NEI, de fleste mennesker er ikke enig i det, selv om du tror det. Selv om det er DET vi hører her i VÅR kultur/del av verden, så er faktisk ikke alle enig i det. " Der sier du noe med så stor sikkerhet, at du må vel kunne vise til hvor du tar det fra. Eller bare krangler du for å krangle? Uansett, hvis det er slik som du sier at muslimene mener onani er usunt, kan du ikke i det minste svare på HVORFOR? Skjønner ikke at det skal være så vanskelig, jeg er genuint interessert i dine kilder og linker, rett og slett fordi jeg har, som du selv påpeker, tatt som en selvfølge at "alle fornuftige mennesker" mener onani er sunt. Derfor hadde det vært interessant å høre om hvordan de som mener det motsatte, begrunner det. Kan du forklare meg det uten mer flisespikkeri, er du snill? Da foreslår jeg at du går en tur på biblioteket å leser om verdens mennesker. Veldig interresant og veldig lærerikt. Nei, jeg gidder ikke lære bort om Islam her. Du finner forøverig bøker om Islam også på biblioteket. Som foreksempel : Hadis Forskjellige bøker av forskjellige forskere over hele verden er også å finne der. Lykke til ;o) The End 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56249-utfordring-taj-mahal/page/2/#findComment-236072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 31. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2002 Da foreslår jeg at du går en tur på biblioteket å leser om verdens mennesker. Veldig interresant og veldig lærerikt. Nei, jeg gidder ikke lære bort om Islam her. Du finner forøverig bøker om Islam også på biblioteket. Som foreksempel : Hadis Forskjellige bøker av forskjellige forskere over hele verden er også å finne der. Lykke til ;o) The End Tenkte meg det! Først slenger du ut en påstand som du i tillegg påstår halvparten av verdens befolkning deler med deg, deretter klarer du ikke å dokumentere den, og deretter igjen kan du ikke engang formulere det med dine egne ord i et par setninger! Du er litt morsom, men ok. Jeg har brukt nok tid på dette, kun for å finne ut det jeg hele tiden har sagt: Alle FORNUFTIGE mennesker vet at onani er ufarlig! Jeg har aldri sagt noe om hva de ufornuftige mener... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56249-utfordring-taj-mahal/page/2/#findComment-236078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Nå har jeg ikke fulgt med i deres diskusjon i det hele tatt - men jeg slenger meg litt inn allikevel. Det er jo forskjell på hva som folk sier de tror på og hva de faktisk gjør. Altså - om det er muslimsk tro/skikk at onani er farlig/skaldelig whatever - så kan det jo hende at mange sniker seg til og gjør det allikevel - selv om de utad hevder noe annet ? Nå skal ikke jeg motstride hva du sier hvis det er basert på vitenskaplige undersøkelser e.l. - men hvis det er hva en eller annen 'muslinmsk sjefsdud' sier så tror jeg ikke mye på deg. Jeg er da av den bestemte mening at alle har diverse man trenger å få utløsning for - bokstavlig talt - sånn med jevne mellomrom. *lol* Ja, slik er det med både troende og ikke-troende, man synder :-D Det finnes sikkert dem som hevder de onanerer også, som egentlig ikke gjør det hehe ) Poenget er om man tror at det ikke er bra eller om det er bra. Det er forskjellige meninger om verden over, og helt sikkert ganske så likt antall i begge "kategorier". Man kan ikke bare anta at slik er det fordi sexologer mener det er bra foreksempel. Noen går dypere inn i det en andre. Noen reflekterer mere over ting og tang en andre osv osv noen stor forskning har det heller sikkert ikke vært om emnet. Bortsett fra dem som allerede har gjort opp en mening i fra før. PÅ BEGE SIDER. Ikke minde er det likverdige delte meninger om det verden over. Og det er ingen grunn til å irritere seg over dem som mener det ikke er bra. Ei heller anta at de er dummere eller mer uvitende.Og tro automatisk at de har feil, fordi man selv tror det, er lissom ikke den sunneste måten til å komme frem til fakta på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56249-utfordring-taj-mahal/page/2/#findComment-236080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Tenkte meg det! Først slenger du ut en påstand som du i tillegg påstår halvparten av verdens befolkning deler med deg, deretter klarer du ikke å dokumentere den, og deretter igjen kan du ikke engang formulere det med dine egne ord i et par setninger! Du er litt morsom, men ok. Jeg har brukt nok tid på dette, kun for å finne ut det jeg hele tiden har sagt: Alle FORNUFTIGE mennesker vet at onani er ufarlig! Jeg har aldri sagt noe om hva de ufornuftige mener... For dem som har noe oppi tåppen, så ser de at du skyter deg selv i benet her. *ler og rister på hue* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56249-utfordring-taj-mahal/page/2/#findComment-236087 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest punkyB Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 *lol* Ja, slik er det med både troende og ikke-troende, man synder :-D Det finnes sikkert dem som hevder de onanerer også, som egentlig ikke gjør det hehe ) Poenget er om man tror at det ikke er bra eller om det er bra. Det er forskjellige meninger om verden over, og helt sikkert ganske så likt antall i begge "kategorier". Man kan ikke bare anta at slik er det fordi sexologer mener det er bra foreksempel. Noen går dypere inn i det en andre. Noen reflekterer mere over ting og tang en andre osv osv noen stor forskning har det heller sikkert ikke vært om emnet. Bortsett fra dem som allerede har gjort opp en mening i fra før. PÅ BEGE SIDER. Ikke minde er det likverdige delte meninger om det verden over. Og det er ingen grunn til å irritere seg over dem som mener det ikke er bra. Ei heller anta at de er dummere eller mer uvitende.Og tro automatisk at de har feil, fordi man selv tror det, er lissom ikke den sunneste måten til å komme frem til fakta på. Bare jeg får onanere i fred så er jeg fornøyd *S* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56249-utfordring-taj-mahal/page/2/#findComment-236102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 31. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2002 For dem som har noe oppi tåppen, så ser de at du skyter deg selv i benet her. *ler og rister på hue* Har ikke tid til å snakke mer, skal hjem og onanere. Kanskje jeg blir syk og slipper jobb imorgen?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56249-utfordring-taj-mahal/page/2/#findComment-236108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Har ikke tid til å snakke mer, skal hjem og onanere. Kanskje jeg blir syk og slipper jobb imorgen?? Er egentlig ikke så veldig interresert i å vite når du skal onanere...... Her logger man seg på og av akuratt når man føler for det, og ingen stiller krav til at du m¨å si i fra når du ikke skal være her inne mer for dagen. Så derfor du trodde jeg ikke gadd å svare på innlegget til magnus?! vel, jeg så ikke innlegget hans før jeg hadde logget meg på skjønner du 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56249-utfordring-taj-mahal/page/2/#findComment-236143 Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 31. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2002 For dem som har noe oppi tåppen, så ser de at du skyter deg selv i benet her. *ler og rister på hue* Jeg tenkte meg at det måtte være noe gale her siden du ikke turde svare på hvorfor bl.a. muslimer ikke tillater onani. Så jeg søkte selv, dette fant jeg: "Imam Shafi’i stated that masturbation is forbidden based on the following verses from the Qur’aan (interpretation of the meaning): "And those who guard their chastity (i.e. private parts, from illegal sexual acts). Except from their wives or (the captives and slaves) that their right hands possess, - for them, they are free from blame. But whoever seeks beyond that, then those are the transgressors." 23.5-7 Here the verses are clear in forbidding all illegal sexual acts (including masturbation) except for the wives or that their right hand possess. And whoever seeks beyond that is the transgressor" http://thetruereligion.org/masturbation.htm --------------------------------------- Ikke så rart du ikke turde å svare meg, siden jeg ba om vitenskaplige fakta og du hele tiden har tenkt på hva en profet beordret (uten å oppgi grunn) for tusener av år siden. Helt greit det, du kunne jo bare ha sagt det helt fra begynnelsen av. Det viser jo litt hvor forskjellige verdener vi lever i... Men jeg mener fremdeles at alle de som tror noe annet enn at onani er sunt, tar feil, enkelt og greit fordi jeg ikke tror på Gud, og dermed kan jeg ikke ta i betraktning hva hans "profeter" har sagt. Så det argumentet holder ikke for meg, det er vel derfor du har holdt det tilbake? Men kom ikke her og si at dere muslimer ikke onanerer, den må du lenger ut på landet med ;-) Nå løper jeg hjem til "klinkekulene" mine! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56249-utfordring-taj-mahal/page/2/#findComment-236150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 31. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2002 Er egentlig ikke så veldig interresert i å vite når du skal onanere...... Her logger man seg på og av akuratt når man føler for det, og ingen stiller krav til at du m¨å si i fra når du ikke skal være her inne mer for dagen. Så derfor du trodde jeg ikke gadd å svare på innlegget til magnus?! vel, jeg så ikke innlegget hans før jeg hadde logget meg på skjønner du *sukk* Du har ikke svart Magnus enda. Les spørsmålene hans, de samme som jeg har prøvd å tvinge ut av deg de siste dagene, og så kan du lese svaret ditt. Har du svart ham på det han lurte på? Niks. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56249-utfordring-taj-mahal/page/2/#findComment-236155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Jeg tenkte meg at det måtte være noe gale her siden du ikke turde svare på hvorfor bl.a. muslimer ikke tillater onani. Så jeg søkte selv, dette fant jeg: "Imam Shafi’i stated that masturbation is forbidden based on the following verses from the Qur’aan (interpretation of the meaning): "And those who guard their chastity (i.e. private parts, from illegal sexual acts). Except from their wives or (the captives and slaves) that their right hands possess, - for them, they are free from blame. But whoever seeks beyond that, then those are the transgressors." 23.5-7 Here the verses are clear in forbidding all illegal sexual acts (including masturbation) except for the wives or that their right hand possess. And whoever seeks beyond that is the transgressor" http://thetruereligion.org/masturbation.htm --------------------------------------- Ikke så rart du ikke turde å svare meg, siden jeg ba om vitenskaplige fakta og du hele tiden har tenkt på hva en profet beordret (uten å oppgi grunn) for tusener av år siden. Helt greit det, du kunne jo bare ha sagt det helt fra begynnelsen av. Det viser jo litt hvor forskjellige verdener vi lever i... Men jeg mener fremdeles at alle de som tror noe annet enn at onani er sunt, tar feil, enkelt og greit fordi jeg ikke tror på Gud, og dermed kan jeg ikke ta i betraktning hva hans "profeter" har sagt. Så det argumentet holder ikke for meg, det er vel derfor du har holdt det tilbake? Men kom ikke her og si at dere muslimer ikke onanerer, den må du lenger ut på landet med ;-) Nå løper jeg hjem til "klinkekulene" mine! For det første så har du ALDRI spurt meg om noen vitenskaplig fakta. Det er DU som hevdet å ha vitenskaplig fakta i fra mange innen mange forskjellige religioner og verdensdeler. Jeg har hele veien sakt at det er DISKUTABELT!! Jeg ser fortsatt frem til DIN PÅSTÅTTE dokumentasjon!!! Når det gjelder Islam og grunnen til at muslimer ikke bør onanere, så kan jeg opplyse deg om at Islam er MYE mer kompleks en som så. Det er både tafsir, sunnat mm som man bør lese for å skjønne hele grunnen til dette. Men det skjønner du helt sikkert ikke. Fordi jeg ikke gidder å misjonere her inne, så betyr det ikke at jeg er redd for noe som helst. Hva i all verden skulle jeg være redd for` å diskutere fakta? nei, det er det jo DU som er. Diskusjonen kan fortsette når du blir litt større og litt mer viten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56249-utfordring-taj-mahal/page/2/#findComment-236158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 31. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2002 For det første så har du ALDRI spurt meg om noen vitenskaplig fakta. Det er DU som hevdet å ha vitenskaplig fakta i fra mange innen mange forskjellige religioner og verdensdeler. Jeg har hele veien sakt at det er DISKUTABELT!! Jeg ser fortsatt frem til DIN PÅSTÅTTE dokumentasjon!!! Når det gjelder Islam og grunnen til at muslimer ikke bør onanere, så kan jeg opplyse deg om at Islam er MYE mer kompleks en som så. Det er både tafsir, sunnat mm som man bør lese for å skjønne hele grunnen til dette. Men det skjønner du helt sikkert ikke. Fordi jeg ikke gidder å misjonere her inne, så betyr det ikke at jeg er redd for noe som helst. Hva i all verden skulle jeg være redd for` å diskutere fakta? nei, det er det jo DU som er. Diskusjonen kan fortsette når du blir litt større og litt mer viten. Det er du som er muslim her, ikke jeg. Jeg hevdet en ting med begrunnelse i det DU kaller vestlig tankegang, som du kjenner til og dermed ikke trenger å bli forklart noe. Du hevdet noe motstridende, som jeg ikke kunne forstå, med begrunnelse i muslimsk tankegang - som du vet jeg ikke kjenner til. Når jeg da ber om å bli forklart noe, ber du meg finne det selv, når jeg finner noe selv, sier du at det ikke er nok at dette er altfor komplisert til å forklare. Hører du hvordan det høres ut? Hvem sa ro? Så alt i alt kan du ha det KJEMPEGØY her inne på forumet, og slenge ut både det ene og det andre: "Islam sier at man ikke skal tisse mellom 12 og 14!" "Islam sier at jenter skal gå med kulepenner bak ørene fra alder 22!" "Islam sier at alle skal løfte høyre hånd i været i to minutter før de spiser!" Osv osv osv osv Og når vi da spør: "Hvorfor? Hva? Kan du forklare dette?" Så siser du: "Nei, det er altfor komplisert! Bli litt mer voksen først, så kan du studere det selv!" Tidig... Lurer på om jeg kan dikte opp min egen religion, så kan jeg hevde hva jeg vil, også kalle alle som ikke kjenner til det for DUMME...Morsom tanke! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56249-utfordring-taj-mahal/page/2/#findComment-236163 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 *sukk* Du har ikke svart Magnus enda. Les spørsmålene hans, de samme som jeg har prøvd å tvinge ut av deg de siste dagene, og så kan du lese svaret ditt. Har du svart ham på det han lurte på? Niks. PS leila: jeg har aldri nektet for at uvitene eller ikke-troende osv ikke tror de er dyr og handler deretter. Det er ikke dermed sakt at de har rett i sin uvitenhet eller mangel på sådan. Gå hjem å kos deg med alt mulig du trenger for å få utløp på. Fremdeles er det diskutabelt og ikke den mindste mer sikkert at det er bra en at det ikke er det. Og ei heller at dyr (les:lever etter sine instinkter og ikke gidder å ha kontroll på seg selv)er like kloke som oss mennesker :-D Så en dokumentar på Discovery her om dagen. Forskere er nå i tvil om deres (peker på deg og alle andre ikke-troende)felles opphav (apene) det er flere ting de har funnet nå. Og de er langt i fra sikkre på at vi (les dere) har samme stamfar (apen). Men for all del, det vil alltid være mennesker som oppfører seg som dyr 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56249-utfordring-taj-mahal/page/2/#findComment-236164 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Det er du som er muslim her, ikke jeg. Jeg hevdet en ting med begrunnelse i det DU kaller vestlig tankegang, som du kjenner til og dermed ikke trenger å bli forklart noe. Du hevdet noe motstridende, som jeg ikke kunne forstå, med begrunnelse i muslimsk tankegang - som du vet jeg ikke kjenner til. Når jeg da ber om å bli forklart noe, ber du meg finne det selv, når jeg finner noe selv, sier du at det ikke er nok at dette er altfor komplisert til å forklare. Hører du hvordan det høres ut? Hvem sa ro? Så alt i alt kan du ha det KJEMPEGØY her inne på forumet, og slenge ut både det ene og det andre: "Islam sier at man ikke skal tisse mellom 12 og 14!" "Islam sier at jenter skal gå med kulepenner bak ørene fra alder 22!" "Islam sier at alle skal løfte høyre hånd i været i to minutter før de spiser!" Osv osv osv osv Og når vi da spør: "Hvorfor? Hva? Kan du forklare dette?" Så siser du: "Nei, det er altfor komplisert! Bli litt mer voksen først, så kan du studere det selv!" Tidig... Lurer på om jeg kan dikte opp min egen religion, så kan jeg hevde hva jeg vil, også kalle alle som ikke kjenner til det for DUMME...Morsom tanke! #Det er du som er muslim her, ikke jeg. Jeg hevdet en ting med begrunnelse i det DU kaller vestlig tankegang, som du kjenner til og dermed ikke trenger å bli forklart noe. # Nei, jeg hevder ikke at det du sa er vestlig tankegang. Jeg kaller det svært uvitende vestlig tankegang. Jeg sammenlignet det med: Vi er hvite, vi vet best, alle andre er dumme og vet ingen ting. DET er tankegangen din. Og det påpekte jeg. Men hadde jeg visst at du var så barnselig og uvitende, så hadde jeg rett og slett ikke giddet å si noe som helst til det idiotiske innlegget ditt. Grow up! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56249-utfordring-taj-mahal/page/2/#findComment-236168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 31. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2002 PS leila: jeg har aldri nektet for at uvitene eller ikke-troende osv ikke tror de er dyr og handler deretter. Det er ikke dermed sakt at de har rett i sin uvitenhet eller mangel på sådan. Gå hjem å kos deg med alt mulig du trenger for å få utløp på. Fremdeles er det diskutabelt og ikke den mindste mer sikkert at det er bra en at det ikke er det. Og ei heller at dyr (les:lever etter sine instinkter og ikke gidder å ha kontroll på seg selv)er like kloke som oss mennesker :-D Så en dokumentar på Discovery her om dagen. Forskere er nå i tvil om deres (peker på deg og alle andre ikke-troende)felles opphav (apene) det er flere ting de har funnet nå. Og de er langt i fra sikkre på at vi (les dere) har samme stamfar (apen). Men for all del, det vil alltid være mennesker som oppfører seg som dyr Selvsagt vil det alltid være mennesker som ter seg som dyr! Dvs oss alle sammen. Sex, vold, beskyttelsestrang overfor avkom osv, alt dette er instinkter vi ennå ikke har klart å undertrykke. Men vi har undertrykket masse, det er jeg enig i, pga vår store hjerne og de valgene det medfører. Det vil forøvrig ikke si at vi ikke er dyr. Noen ganger tror jeg faktisk vi er de dummeste dyrene på denne kloden, når jeg ser hvordan vi behandler den. Tilogmed maur er smartere avogtil! Uansett, når det gjelder det mennesklige opphav er det mange teorier, hva du har sett og ikke sett på Discovery betyr lite i denne sammenheng. Teoriene går forøvrig utifra HVILKET dyr vi har evolusjonert oss fra, ikke OM vi stammer fra et dyr. Det er det nemlig ingen tvil om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56249-utfordring-taj-mahal/page/2/#findComment-236170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Selvsagt vil det alltid være mennesker som ter seg som dyr! Dvs oss alle sammen. Sex, vold, beskyttelsestrang overfor avkom osv, alt dette er instinkter vi ennå ikke har klart å undertrykke. Men vi har undertrykket masse, det er jeg enig i, pga vår store hjerne og de valgene det medfører. Det vil forøvrig ikke si at vi ikke er dyr. Noen ganger tror jeg faktisk vi er de dummeste dyrene på denne kloden, når jeg ser hvordan vi behandler den. Tilogmed maur er smartere avogtil! Uansett, når det gjelder det mennesklige opphav er det mange teorier, hva du har sett og ikke sett på Discovery betyr lite i denne sammenheng. Teoriene går forøvrig utifra HVILKET dyr vi har evolusjonert oss fra, ikke OM vi stammer fra et dyr. Det er det nemlig ingen tvil om. WOAH HA HA HA! Skulle ikke du hjem for å stikke en eller annen TING inn en plass? *vinker* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56249-utfordring-taj-mahal/page/2/#findComment-236177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 31. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2002 #Det er du som er muslim her, ikke jeg. Jeg hevdet en ting med begrunnelse i det DU kaller vestlig tankegang, som du kjenner til og dermed ikke trenger å bli forklart noe. # Nei, jeg hevder ikke at det du sa er vestlig tankegang. Jeg kaller det svært uvitende vestlig tankegang. Jeg sammenlignet det med: Vi er hvite, vi vet best, alle andre er dumme og vet ingen ting. DET er tankegangen din. Og det påpekte jeg. Men hadde jeg visst at du var så barnselig og uvitende, så hadde jeg rett og slett ikke giddet å si noe som helst til det idiotiske innlegget ditt. Grow up! Flaut, men jeg må faktisk si meg enig i din karakteristikk av meg... Jeg tror faktisk jeg vet best, og jeg kaller mange andre for dumme og uvitende... Men det har ingenting med hudfarge å gjøre, skjønner ikke hvordan du plutselig kom trekkende med den til et aktiv anti-rasist, men det har med livssyn å gjøre. Du skjønner det, når man er ateister, så er man 100% overbevist om at Gud ikke finnes. Hvis ikke kan man ikke kalle seg en ateist. Og når man er HELT overbevist om at Gud ikke finnes, så er alle regler basert på "guds ord", som vi ateister vet ikke eksisterer, latterlige - og de som tror på dem er dumme. Slik er det bare. Som ateist kan jeg selvsagt respektere andre livssyn i den grad at jeg ikke prøver å omvende de andre (som forøvrig nesten samtlige religioner alltid har plaget andre mennesker med), men du kan ikke be meg betrakte dere som "fornuftige" så lenge dere peker på en bok som begrunnelse på ting. Jeg hadde likevel et lite håp om at du kunne begrunne den rare oppfatningen om onani på en måte som jeg ville kunne diskutere, men hvordan kan man diskutere når den ene er ateist og vil snakke vitenskaplig, og den andre er muslim og vil vise til profeter (og andre, altfor kompliserte ting)? Det går bare ikke. Forresten, litt morsomt av deg å si dette: "Nei, jeg hevder ikke at det du sa er vestlig tankegang. Jeg kaller det svært uvitende vestlig tankegang." Når du i tidligere innlegg har vist til VÅR del av verden, og VESTLIG kultur - plutselig er det ikke det lenger, det er "leila-tankegang"? Det skal jeg legge til i den nye religionen min som jeg skal opprette. Se det for deg: Leila - the true religion. Stilig? Jeg kommer selvsagt ikke til å tro på noe av det jeg preker, jeg skal bare skjule meg bak religionen når jeg trenger det, som f.eks. når jeg deltar i diskusjoner som jeg ikke er kvalifisert til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56249-utfordring-taj-mahal/page/2/#findComment-236189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Flaut, men jeg må faktisk si meg enig i din karakteristikk av meg... Jeg tror faktisk jeg vet best, og jeg kaller mange andre for dumme og uvitende... Men det har ingenting med hudfarge å gjøre, skjønner ikke hvordan du plutselig kom trekkende med den til et aktiv anti-rasist, men det har med livssyn å gjøre. Du skjønner det, når man er ateister, så er man 100% overbevist om at Gud ikke finnes. Hvis ikke kan man ikke kalle seg en ateist. Og når man er HELT overbevist om at Gud ikke finnes, så er alle regler basert på "guds ord", som vi ateister vet ikke eksisterer, latterlige - og de som tror på dem er dumme. Slik er det bare. Som ateist kan jeg selvsagt respektere andre livssyn i den grad at jeg ikke prøver å omvende de andre (som forøvrig nesten samtlige religioner alltid har plaget andre mennesker med), men du kan ikke be meg betrakte dere som "fornuftige" så lenge dere peker på en bok som begrunnelse på ting. Jeg hadde likevel et lite håp om at du kunne begrunne den rare oppfatningen om onani på en måte som jeg ville kunne diskutere, men hvordan kan man diskutere når den ene er ateist og vil snakke vitenskaplig, og den andre er muslim og vil vise til profeter (og andre, altfor kompliserte ting)? Det går bare ikke. Forresten, litt morsomt av deg å si dette: "Nei, jeg hevder ikke at det du sa er vestlig tankegang. Jeg kaller det svært uvitende vestlig tankegang." Når du i tidligere innlegg har vist til VÅR del av verden, og VESTLIG kultur - plutselig er det ikke det lenger, det er "leila-tankegang"? Det skal jeg legge til i den nye religionen min som jeg skal opprette. Se det for deg: Leila - the true religion. Stilig? Jeg kommer selvsagt ikke til å tro på noe av det jeg preker, jeg skal bare skjule meg bak religionen når jeg trenger det, som f.eks. når jeg deltar i diskusjoner som jeg ikke er kvalifisert til. Hvorfor er du flau over det da tro? Vel, det er allmenkjent det leila at de fleste uvitende mennesker tror de selv vet best i alt og synes de andre er dumme. Noe som er veldig typisk for ateister. Ja, nå vil selvfølgelig de hevde noe annet. :-D Religiøse tror de vet hva som er riktig, men tror ikke andre mennesker er dumme av den grunn. Store forskjell mellom troende og ateister. Ateister har en stor trang til å snakke svært nedlatende til troende. Og vet du hva? det er ikke noen nyhet. Det gjorde de selv helt tilbake på jesus tid også. Den gang trodde de også de var svært mye mer klokere en troende osv. uff, stakkars 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56249-utfordring-taj-mahal/page/2/#findComment-236249 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.