Gå til innhold

Mat uten sukker??

rangla

Anbefalte innlegg

Hei, har lest et innlegg nylig om en mann som sluttet helt med sukker i 2 mnd, med det resultat att han gikk ned 14 kg. Han trente også litt i tillegg. Nå har jeg også lyst til å prøve det samme, men er sååå usikker på hvilke matvarer som ikke inneholder sukker. Godteri, is og brus skjønner jeg jo, men hva annet. Med andre ord, hva kan jeg spise mye av og gjelder det all slags frukter?? Noen som er flinke til dette, så er jeg vanvittig glad for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nå var det nettopp en lang tråd her om mat uten karbohydrater. Siden sukker = karbohydrater, anbefaler jeg deg å lese denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minni_Mouse

nå var det nettopp en lang tråd her om mat uten karbohydrater. Siden sukker = karbohydrater, anbefaler jeg deg å lese denne.

Heisann!!

Nå har jeg gått på en sukkerfri diett en stund, og kan fortelle deg at det finnes sukker i vanvittig mye! Riktig som du sier med is, brus og godteri! men så kommer det jo selvsagt an på hvor nøye du skal være. jeg drikker/spiser ingen form for melkeprodukter (bruker soyamelk i matlaging- ingen forksjell!). Så har jeg en kvote på 250 gram frukt om dagen (pga store mengder fruktsukker i frukten). Ellers er det sukke ri det meste, så bare le spå baksidne av pakningen!

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dulcina

kutt ned alle slags sukker (is, brus, saft, bord sukker, melk) pluss alle matvarer som inneholder stivelse som brød, pasta, poteter, ris, alt som inneholder korn (hvete, havre, mais, rug, etc) du går garantert ned i vekt. Pluss kutt ned fruktose, juice og frukt, disse også i stor mengde kan gir overskudd av karbohydrater i dietten. De frukt som inneholder ikke mye karbohydrater er alle slags bær og kan spises med måte.

det er jo stivelse i stor mengde som gjør at man blir fet, eller fett + stivelse. Fett og protein i seg selv gjør ikke at man legger på seg voldsomt, bare hvis man spiser mer kalorier enn kroppen trenger.

men da, dette er en veldig kontroversielt emne fordi en del mener at kroppen trenger ihvertfall glukose for at hjernen skal fungerer riktig, og at man kan får nyreproblemer hvis man ikke drikk nok væsk, men det er ikke noe å bly bekymret for så lenger man spise nok grønsakker (ikke stivelsegrønsaker) og drikker nok vann. Og som de andre anbefalt, ta en titt i de eldre innlegg om lav-karbohydrat kosthold hvis du vil vite mer om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...