Gå til innhold

Rettigheter ved kronisk sykdom

Anbefalte innlegg

verdensrøra
Skrevet

Jeg er en jente på 32 år som har akkurat fått

diagnosen MS (multippel sklerose).

Jeg har mye smerter og trenger endel behandling og medisiner for dette.

Jeg har også fått tilbud om opphold ved helsesportsenter.

Jeg vet lite om hvilke rettigheter jeg har. Alt det jeg har nevnt er jo relativt dyrt og jeg har ikke råd til å betale dette selv.

Er det noen som kan gi meg en pekepinn på hvilke rettigheter jeg har?

Fortsetter under...

Skrevet

Gå til trygdekontoret , de kan si deg eksakt hva du har krav på.

Regner med du i alle fall får grunnstønad , og kanskje hjelpestønad!!

Lykke til

Gjest K@nskjus
Skrevet

På skolen har vi lært at alle med MS har ubegrenset tilgang (gratis) på fysioterapi.

• 2 uker senere...
Gjest Windsong
Skrevet

Gå til trygdekontoret , de kan si deg eksakt hva du har krav på.

Regner med du i alle fall får grunnstønad , og kanskje hjelpestønad!!

Lykke til

Få legen din til å henvise deg til Beitostølen helsesportssenter. Er du i jobb, vil du bli sykemeldt for å kunne dra på opphold der. Vanligvis varer et opphold 4 uker.

Her vil du få mye hjelp til tilrettelagt trening!

Har vært der selv, og kan på det varmeste anbefale det!

RTV betaler :)

• 5 år senere...
Gjest jentee22
Skrevet

På skolen har vi lært at alle med MS har ubegrenset tilgang (gratis) på fysioterapi.

Det hørtes veldig interessant ut. Kan du huske om du har lest om det, evt. hvo man skal henvende seg når det gjelder fri tilgang på fysioterapeut når du har ms?

Gjest K@nskjus
Skrevet

Det hørtes veldig interessant ut. Kan du huske om du har lest om det, evt. hvo man skal henvende seg når det gjelder fri tilgang på fysioterapeut når du har ms?

Snakk med legen din! Eller spør en fysioterapeut. I enkelte fylker kan en nå gå direkte dit uten henvisning fra lege.

Annonse

Skrevet

Man får 80 timer i året og man må gå til en fysio med avtale. Det eneste som trengs er at det står MS på henvisningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...