SoriaMoria Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Tenker hardt på å innstallere ADSL nå...og så kommer spørsmålet om jeg trenger å kjøpe nettverkskort eller ikke... Har en Targa Visionary 850MHz PC kjøpt ny i august 2001. Går inn i kontrollpanel>system>enhetsbehandling>nettverkskort. Der står det bare: Enhetstype: nettverkskort Produsent: Microsoft Maskinvareversjon: ikke tilgjengelig Enhetsstatus: denne enheten fungerer som den skal. Er dette et "skikkelig" nettverkskort eller ikke...? Jeg må jo ha et ethernet-kort for ADSL. Er litt i tvil om dette er dét.... Ingenting bakpå "kassa" som tyder på at det sitter et nettverkskort i maskina heller...(kan ikke se noe) Eller kan det sitte internt i maskina så jeg ikke ser det? Alternativ to: På pulten ved siden av meg har jeg et kort av typen Etherlink III fra 3Com. ©1992. Er dette godt nok til ADSL? Eller må jeg- alternativ 3- kjøpe nytt nettverkskort hvis jeg skal ha ADSL? mvh dataidioten ~også kjent som~ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56475-nettverkskort/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bassisten Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Er dette bærbar eller stasjonær maskin? Det verkar som kortet er on-board i maskina, og du kan heilt sikkert bruka det. I så fall finn du eit uttak til TP-plugg (nettverkskabel) på baksida. (liknar på vanleg telefonkontakt) Du kan til og med bruka det gamle 3com-kortet dersom dette er ein stasjonær maskin og du har plass på hovudkortet. Uansett kostar eit nytt nettverkskort ikkje mange hundrelappane. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56475-nettverkskort/#findComment-234367 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoriaMoria Skrevet 30. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2002 Er dette bærbar eller stasjonær maskin? Det verkar som kortet er on-board i maskina, og du kan heilt sikkert bruka det. I så fall finn du eit uttak til TP-plugg (nettverkskabel) på baksida. (liknar på vanleg telefonkontakt) Du kan til og med bruka det gamle 3com-kortet dersom dette er ein stasjonær maskin og du har plass på hovudkortet. Uansett kostar eit nytt nettverkskort ikkje mange hundrelappane. Ja det er en stasjonær PC. Fant spesifikasjonene for min PC (tasta serienummeret)på ei side, men det sier meg ikke så mye....sier det deg noe: 1 WIN ME rec Targa+Word/Works 2000 NW 1 CASE SGS MT2 ohne PS ohne Blende 1 FDD Mitsumi 3,5" 1.44 MB Grau 1 CPU Intel Celeron 850/100, FCPGA, C-Step 1 MB Chaintech 6VIA3-F 1 HDD Seagate 30GB ST330621A 5400 UDMA100 1 CD-RW AOpen 12x10x32 1232PRO IDE 1 VGA Cardexpert GeForce2 MX 32MB TV Out 1 CREATIVE SPEAKER SBS35 CAMBRIDGE SOUNDWO 1 ADAPTER CTR21 56KMODEM NORWAY 1 ACC ECA Karton MT2 Targa 1 PS Fortron 250W mit PFC 1 TARGA KB2971 NORWAY PS/2 1 SOFTMODEM V1456VQH-P2 PC-TEL BVRP 1 Phonesupport Registration NO 1 ACC DESIGN MT2 Targa Visionary 1 STAND.TREKKER WHEEL MOUSE PS/2 062-00027 1 ACC ASSEMBLY BTS Actebis Linie Typ 1 1 Cooler CM DP5-5G11 1 Memory 128MB-PC133 / 168 PIN Det er klart at jeg alltids kunne kjøpe et nytt nettverkskort...men det ville jo være usannsynlig teit å kjøpe ett til hvis jeg allerede har ett (eller til og med to) jeg kan bruke! :-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56475-nettverkskort/#findComment-234378 Del på andre sider Flere delingsvalg…
citoyen Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Du har nok ikke noe nettverkskort i maskinen, men du kan fint bruke det nettverkskortet du har liggende, forutsatt at du har plass til det på hovedkortet. I og med at det er såpass gammelt kan det være et ISA-kort, og ikke alle nye PCer har ISA-kortplass. Det må du sjekke. Er det PCI burde det gå fint. Et nytt PCI nettverkskort koster ikke mer enn ca 200 kroner da 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56475-nettverkskort/#findComment-234390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simen Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Ja det er en stasjonær PC. Fant spesifikasjonene for min PC (tasta serienummeret)på ei side, men det sier meg ikke så mye....sier det deg noe: 1 WIN ME rec Targa+Word/Works 2000 NW 1 CASE SGS MT2 ohne PS ohne Blende 1 FDD Mitsumi 3,5" 1.44 MB Grau 1 CPU Intel Celeron 850/100, FCPGA, C-Step 1 MB Chaintech 6VIA3-F 1 HDD Seagate 30GB ST330621A 5400 UDMA100 1 CD-RW AOpen 12x10x32 1232PRO IDE 1 VGA Cardexpert GeForce2 MX 32MB TV Out 1 CREATIVE SPEAKER SBS35 CAMBRIDGE SOUNDWO 1 ADAPTER CTR21 56KMODEM NORWAY 1 ACC ECA Karton MT2 Targa 1 PS Fortron 250W mit PFC 1 TARGA KB2971 NORWAY PS/2 1 SOFTMODEM V1456VQH-P2 PC-TEL BVRP 1 Phonesupport Registration NO 1 ACC DESIGN MT2 Targa Visionary 1 STAND.TREKKER WHEEL MOUSE PS/2 062-00027 1 ACC ASSEMBLY BTS Actebis Linie Typ 1 1 Cooler CM DP5-5G11 1 Memory 128MB-PC133 / 168 PIN Det er klart at jeg alltids kunne kjøpe et nytt nettverkskort...men det ville jo være usannsynlig teit å kjøpe ett til hvis jeg allerede har ett (eller til og med to) jeg kan bruke! :-) mvh Etter spesifikasjonene å dømme er det ikke nettverkskort i maskinen. I en såpass ny PC tror jeg neppe du vil finne ISA-kortplass. Du må åpne maskinen (event. lese maualen for hovedkortet) og se om det er ISA-plasser i den. Det kan f.eks. hende at modemet er ISA og at du kan bytte ut det med nettverkskortet ditt, men jeg vil tro at du må kjøpe det et nytt PCI nettverkskort. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56475-nettverkskort/#findComment-235031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoriaMoria Skrevet 31. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2002 Etter spesifikasjonene å dømme er det ikke nettverkskort i maskinen. I en såpass ny PC tror jeg neppe du vil finne ISA-kortplass. Du må åpne maskinen (event. lese maualen for hovedkortet) og se om det er ISA-plasser i den. Det kan f.eks. hende at modemet er ISA og at du kan bytte ut det med nettverkskortet ditt, men jeg vil tro at du må kjøpe det et nytt PCI nettverkskort. Det var det jeg til slutt fant ut også... i går etter masse leting på nettet. Før letinga begynte visste jeg hverken hva et ISA-kort er eller at det var dét jeg hadde... (kan si det sånn at etterforskninga mi tok litt tid...*hehe*) Har i alle fall bestilt nettverkskort (PCI) sammen med ADSL'en nå :-) Tusen takk for hjelpen til både deg Simen, og også til de andre som svarte. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56475-nettverkskort/#findComment-235564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.