Gå til innhold

jogging før frokost

Gjest joggeren

Anbefalte innlegg

Gjest joggeren

skal slanke meg litt.

trener mye til vanlig, men har hørt at det skal være bra å jogge før frokost.

iform.no annbefaler en kopp kaffe før en joggetur på 30-45 min..

men jeg er redd for å bryte ned musklene da. iform skriver da at mann kan tta en protein-drikk i vann før man jogger. vil dette ødelegge noe av slanke-effekten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Muskeldamen

Synd at ingen gidder å svare på spørsmålet ditt. Hvis du jogger ca. 30 - 40 min uten å ha høyere puls en ca. 80% av din makspuls (220 - alderen) noen ganger i uken, skal ikke dette gå ut over musklene dine. For to år siden jogget/syklet jeg før frokost og tok en proteindrikk etterpå. Jeg drakk kaffe hver gang før turen, men nå har jeg lest fra et vanligvis velinformert hold (ikke ukeblad eller lignende) at kaffen ikke har noen effekt, men derimot grønn te (altså vanlig grønn te i teposer fra dagligvarebutikken).

Men hvis du har som mål å få muskler, må du helst ikke overdrive aerob trening, gåturer og lett jogging er mer enn nok.

Jeg hadde en bra artikkel om dette et sted, men klarer selvfølgelig ikke finne den nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at ingen gidder å svare på spørsmålet ditt. Hvis du jogger ca. 30 - 40 min uten å ha høyere puls en ca. 80% av din makspuls (220 - alderen) noen ganger i uken, skal ikke dette gå ut over musklene dine. For to år siden jogget/syklet jeg før frokost og tok en proteindrikk etterpå. Jeg drakk kaffe hver gang før turen, men nå har jeg lest fra et vanligvis velinformert hold (ikke ukeblad eller lignende) at kaffen ikke har noen effekt, men derimot grønn te (altså vanlig grønn te i teposer fra dagligvarebutikken).

Men hvis du har som mål å få muskler, må du helst ikke overdrive aerob trening, gåturer og lett jogging er mer enn nok.

Jeg hadde en bra artikkel om dette et sted, men klarer selvfølgelig ikke finne den nå!

Hør på Muskeldamen!

Har du stor muskelmasse kan det være lurt av deg å ta protein i vann først. Jo mer muskler, jo lettere blir de borte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...