Gjest Marthe1 Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Jeg er ei jente på 22 år som trener mye. I perioder trener jeg ensartet, mens det på lang sikt er mer variert. Problemet mitt er at jeg svært fort får melkesyre i legger og lår, spesielt ved trening i fjellet. Hva kommer dette av? For mye eller for lite trening? Hva med utstrekking? Jeg trener stort sett hver dag. Spinning, vekter, sykling, fjellturer, kickboksing/kampsport, volleyball, svømmer av og til, er generelt aktiv. Det skulle man imidlertid ikke tro, for jeg går overhodet ikke ned i vekt (spiser ikke mye kjøtt, generelt sunt, muligens for mye brød), og kondisjonen blir ikke bedre. Dette er frustrerende! Håper på konstruktivt svar. mvh Marthe79 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fannster Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Heisann, Marthe1 Problemet er at når du trener så bryter du ned kroppen. Det er ved hvile at kroppen bygger seg opp igjen for å tåle enda større påkjenninger ved neste økt. Prøve å legge inn mer hvile så vil formen øke og melkesyren minke. Når du trener så mye som du gjør er det viktig å spise mye og sunn mat. Husk å få i deg nok fett. (nøtter, mandler, fisk o.l. ikke kjøtt og fløte). Det ligger genetisk i kroppen at hvis den ikke får fett eller st du trener hardt hele tiden tror den at det går mot hardere tider og nekter å gi fra seg det overflødige. Tenk heller kroppsform enn vekt. Håper dette gir litt svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
briv Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Marthe1! Oj, hvor du står på! Men hvilerådet du fikk er fint. Trening i fjellet gir lettere melkesyre fordi lufta er tynnere og du får mindre oksygen til blodet (og så har du kanskje sekk og tunge støvler? Og du higer etter toppene i tungt terreng og bratte lier?). Melkesyra kom lettere i Salt Lake City også! Men du verken løper, sykler eller går på ski? Fine midler til å øke kondisjonen på, og dermed det du kan yte uten at melkesyra kommer (aerob innsats). Og vekt/fasong blir slik du ønsker helt av seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.