toci Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Jeg er forlover i bryllup på lørdag, og har skrevet tale på rim, som ble ferdig for leeeenge siden. Har hatt helt roen, men nå når jeg har lest gjennom den de siste dagene, synes jeg den er helt rar. Blir jo veldig personlig og selvsagt vinklet ut fra mitt og brudens forhold, men dog. Er det en fin tale? Er den litt fengende? Brudens far er predikant. Bruden er IKKE predikant, men har bedt meg pent om å moderere sannheten litt for farens del.. så det blir en "finere!" og snillere tale enn det ville blitt hvis jeg fikk bestemme helt selv...) Skrevet på bergensk dialekt, slik jeg snakker. Kjære XXYY No, XXYY, no ska eg si nokken ord te deg og te mannen ved ditt bord eg har så mye eg skulle ha sagt men du litt begrensninger på meg har lagt Så eg får prøve å være snill, eg får se om eg får det til eg ekje vant te det, det vet du no men eg ska prøve å vere go Husker du første dag på danielsen du og? Husker du at du va tøff som et tog? Eg va litt redd deg, det husker eg og at det var gjengjeldt, har du fortalt meg Vi va mye sammen, men mest gjennom andre Eg lurer på kortid vi ble kjent me hverandre For på skolen va vi liksom bare "kjente" det va først seinere at det hendte at vi ble tjommier og goe venner det e merkelig når sånt noe hender For plutselig va det kjempekontakt det va etter at Danielsen va tilbakelagt men uansett kortid det va at det skjedde gjør meg veldig gla å ha venner som deg gjør livet mitt godt og å stå her i dag, det e bare flott Når du traff XX-XX så va du i hundre du va så forelsket, eg hørte hjertet ditt dundre telefonen gikk varm når du ringte te meg og eg hørte, og hørte, og hørte på deg om kor fantastisk XXX va, og eg skjønte at du va utrolig forelska Men ringe han, nei DET turde du knapt det måtte jobbes intenst, og det skulle gå kjapt du måtte jo vite ka du skulle si te han vi måtte jo legge en kjempeslagplan om kortid du skulle ringe, og ka du skulle si ka du skulle gjøre for å få han på gli Det viste seg fort at en plan va unødig' fordi også XXX va ganske ustødig Han va visst forelske, XXX med og dermed va det bare å hoppe i det men vent litt; han måtte jo godkjennes først! Forelskelse e viktig, ja, men godkjennelsen e størst... Så bar det til (et sted) sankthans nittisju XXX var uvitende, men du visste det du Eg tror du va så nervøs som få fordi du visste ka dokkar skulle gjennomgå når meg og (en venninne) sitt vante øye gransket han og vurderte han nøye vi studerte han både lenge og godt før vi erklærte; Eksamen bestått... XXX, du e en merkelig mann og du e heldig du, XXYY som fant han Det tok tid å bli kjent med den maèn han e men eg ser jo no at det va verdt det han overrasker stadig vekk fantasien hans går aldri lekk Eg syns han e en SYK; SYK mann men e blitt grådig gla i han! Med XXX fikk du deg nok en liten venn for då kom også lille (mannens datter) reserverollen e ikkje alltid så lett men eg syns du har taklet den rett Så vokste magen og ble kjempestor Siljegull kom, og så var du mor eg fikk bli tante, det gjorde meg gla og en ekstra tante, e bra å ha XXXYYY, du e en veldig god venn eg håper at eg får gitt litt igjen noe av det som eg får av deg gjennom at du e venn me meg Du e ikkje så teknisk begavet av deg eg husker du skulle ha mailadr,. av meg du måtte stave hver minste lille prikk men når du stavet "alfakrøll", fikk eg latterkick Så det hender både ofte og titt at eg ler litt av deg og av det som e ditt humoren din e det intet å si på og vi finner alltid på nokke å le tå Når vi snakkes hver dag, det har vi gjort lenge ka vi snakker om, e sikkert best å fortrenge det e ikkje alltid vi har så mye å si men å snakkes hver dag, ja det bare må vi Men no har eg tytt både lenge og vel det e sikkert på tide for meg å ta kveld men før eg ska gi meg har eg dette å si som på en dag som denne e veldig viktig I dag har dokkar gitt deres ja eg håper opplevelsen har vært veldig bra Husk no at dagen aldri blir glemt men at den innerst i hjertet blir gjemt For dagen e viktig, og dagen e deres og kjærligheten kan aldri læres den må pleies og stelles og jobbes med og eg vet at dokkar e flinke med det. ------------- So what say you? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56590-meninger-om-denne-talen-mottas-med-takklaaangt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hek Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Synes talen ble veldig bra, morsom, stilig, fikk med mye poeng, men klarte å være diskre, alt i alt kjempe bra ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56590-meninger-om-denne-talen-mottas-med-takklaaangt/#findComment-235152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Kjempefin tale som sikkert blir flott mottatt. Husk å bruke gester, smil og øyekontakt Likte at du snakker om og til barna også. Hvis jeg skal ha noe å utsette på den, kan det kanskje være at du kunne dempe referansene til deg selv enkelte steder slik at bruden trer enda bedre fram i lyset. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56590-meninger-om-denne-talen-mottas-med-takklaaangt/#findComment-235261 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Veldig personlig og hyggelig. Og "trygt" at den er på rim! :-) Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56590-meninger-om-denne-talen-mottas-med-takklaaangt/#findComment-235363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.