nanna Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Dersom dress er noe du bruker kun i bestermors 80-års dag, juleaften og 17. mai og tilsvarende, og er standard i kroppen, holder det med å gå på Dressmann og kjøpe en standard, mørk grådress (den er mørk nok til å brukes på kvelden, og uformell nok til å brukes på dagstilstelninger og business nok til å bruke på intervjuer/jobb). (1500-3000 kr) Dersom du ser for deg hyppigere bruk eller stiller større elller har spesielle krav til komfort, stoffkvalitet og passform, må du over på bedre konfeksjonsvare og da har vel både Mehren, Br. Amundsen, Ferner & Jacobsen og Gunnar Øye mer enn godt nok utvalg. (3000-15000). Dersom du ser etter det helt spesielle, kan du jo prøve Kamikaze, men da må du forberede deg på å grave ordentlig dypt i lommeboken. (10000-30000). Generelt kan det sies at stoffet er viktigere enn merket når du skal velge dress. Det er kun ren ull som gjelder, og den bør minst ha Super 100 kvalitet. Alternativt kan du jo prøve målsøm( eller skreddersøm, men det betyr Kamikaze priser, og jeg vet heller ikke om det finnes dressskreddere igjen i Norge), hvilket ikke er dumt for mennesker med avvikende eller spesielle kroppsfasonger i forhold til standard konfeksjonsstørrelse. Jeg foretrekker det siste, da man selv både bestemmer kvalitet (og dermed pris) stoff, farve, snitt, og får perfekt passform- hver gang. Prisen er bare marginalt høyere enn Mehren og Br. Amundsen, og lavere enn det du må betale hos Ferner og Øye (4000-6000 kr for en dress og to bukser betaler jeg, og jeg er som kjent svær og krever mer stoff en gjennomsnittsmenneske). Kvaliteten er minst like god (dressene sys på Europas største dressfabrikk der Armani, Boss osv syr sine dresser), og det er lettere å få to bukser til dressen, enn om du kjøper den som konfeksjonsvare. Om du har lyst til å skjemme bort deg selv litt, og vinke farvel til alle dressanledninger med klam rygg, kjøper du en dress i 120-stoff fra Louro Piani, selv om det fort koster 1000-2000 kr ekstra. Der ER faktisk verdt det, med mindre du er av den typen som krabber hjem fra fest..... Jeg vet at både Mehren og Ferner tilbyr målsøm, men jeg pleier å bestille fra en som heter Knut Bernhardt. Han er en ekkel slimy fyr som selger målsømsdresser til forretningsfolk i Osloområdet, men er billigere enn de overnevnte og kvaliteten er minst like god. Mail meg så kan du få telefonnummeret hans dersom du er int. [email protected] værsåsnill? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56663-jeg-tenkte-jeg-skulle-bli-smukk/page/2/#findComment-240581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
conan Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 [email protected] værsåsnill? Mail på vei. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56663-jeg-tenkte-jeg-skulle-bli-smukk/page/2/#findComment-241091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.