Gå til innhold

Naboen har kjørt på sykkelen til poden...


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Sykkelen sto faktisk på VÅR eiendom - hun er jo leieboeren vår!

Og dessuetn går det ikke an å la en 4-åring passe på å ikke sette sykkelen sin bak en bil - de er faktisk ikke i stand til å tenke slik når de ikke en gang er fyllt 4 år!!!

Vi voksne kan vel ikke gå og vokte over lekene til ungene hele dagen, og passe på så de ikke slenger fra seg noe bak en bil!

Vi har bestemt oss for at hun skal få betale for skaden hun har gjort!! Vil hun ikke det, kommer vi til å finne på noe annet!

Hun har ikke tilbudt seg å betale for den enda.....

Gutten vår er jo helt knust - han vil ha ny sykkel i dag, men det er jo ikke så enkelt å gjøre noe med!!

Hvis han ikke er stor nok til å passe på at sykkelen er satt ordentlig på plass er han kanskje ikke stor nok til å ha tohjulssykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    4

  • thrist

    3

  • tut og kjør

    2

  • molli

    1

Sykkelen sto faktisk på VÅR eiendom - hun er jo leieboeren vår!

Og dessuetn går det ikke an å la en 4-åring passe på å ikke sette sykkelen sin bak en bil - de er faktisk ikke i stand til å tenke slik når de ikke en gang er fyllt 4 år!!!

Vi voksne kan vel ikke gå og vokte over lekene til ungene hele dagen, og passe på så de ikke slenger fra seg noe bak en bil!

Vi har bestemt oss for at hun skal få betale for skaden hun har gjort!! Vil hun ikke det, kommer vi til å finne på noe annet!

Hun har ikke tilbudt seg å betale for den enda.....

Gutten vår er jo helt knust - han vil ha ny sykkel i dag, men det er jo ikke så enkelt å gjøre noe med!!

Min fireåring er i stand til å tenke slik. Ikke undervurder sønnen din.

Men det er klart at hun er erstatningspliktig, uansett hvor sykkelen lå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurer litt til

Hvorfor bruker du ikke stor bokstav etter komma?

Man skal ikke bruke stor bokstav etter komma, men etter punktum. Så det så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurer bare litt

Man skal ikke bruke stor bokstav etter komma, men etter punktum. Så det så!

*rødme* Jeg mente punktum.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han ikke er stor nok til å passe på at sykkelen er satt ordentlig på plass er han kanskje ikke stor nok til å ha tohjulssykkel.

Jøss, anvender du miltær oppdragelsesmetode du kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Sjåføren har ansvaret, men kjører hun lovlig på alle måter, skal selskapet dekke skader. Evt ulovligheter og uregelsmessigheter tar selskapet opp med fører senere, s k regress. Den skadelidende har krav på erstatning fra selskapet uansett. Det må skrives skademelding. Den skadelidte kan sende sin egen uten førers signatur, og føre på det hun/han vet om forholdet, fører og bilen. Førers navn og reg nr er viktig. Vitner er også fint å ha. Stikker fører av uten å gjøre opp for seg, eller skrive skademelding er det straffbart med bøter.

Men, jeg har undersøkt dette med forsikring litt nærmere, og har kommet fra til at hun da må betale en egenandel....

Sykkelen kostet ikke mer enn en tusen-lapp, og egenandelen er på 3000,- eller noe sånt? Da vil det vel sikkert lønne seg for henne å betale for ny sykkel - eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest (ikke undertegnet)

Hvis han ikke er stor nok til å passe på at sykkelen er satt ordentlig på plass er han kanskje ikke stor nok til å ha tohjulssykkel.

Tull!! Klart gutten kan få ha en to-hjulsykkel selv om han kan sette den fra seg bak en bil!!

Dessuten er ikke denne sykkelen noe kjempestor 2-hjuling! Den er nesten på størrelse med en 3-hjuling!

hadde vel vært det samme om hun hadde kjørt på 3-hjulsykkelen det vel??

Jeg har også en 2-åring som sykkler på 3-hjulingen, det kunne jo like godt vært han som har satt fra seg sykkelen??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monsenmor

Min fireåring er i stand til å tenke slik. Ikke undervurder sønnen din.

Men det er klart at hun er erstatningspliktig, uansett hvor sykkelen lå.

Da må du han megen inteligent 4-åring må jeg si!!

Jeg har også en på 4 år, og han skjønner i hvertfall ikke slikt. Når en 4-åring leker, så glemmer han jo lett bort at han setter fra seg sykkelen bak en bil - om jeg så har fortalt han det hundre ganger! Han har jo bare lekt at han har "parkert" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

"Og dessuetn går det ikke an å la en 4-åring passe på å ikke sette sykkelen sin bak en bil - de er faktisk ikke i stand til å tenke slik når de ikke en gang er fyllt 4 år!!! "

Altså, om du ikke kan forlange at de passer seg når de har en sykkel....... Hvordan kan du i det hele tatt la en 4-åring være på en 2 hjuls-sykkel???????

Eg berre spyr.

Du trenger ikke å uttale deg når du ikke vet hvordan vi har det hvor vi bor, og hvor gutten får lov til å sykle!!!

Vi har et stort privat område hvor han sykler på. Han sykler aldri på veien, men kun på gårdsplassen!

Han er forresten ikke 4 år før i septemper, og jeg mener at han ikke er i stand til å tenke slik!

Dessuten kan jeg nevne at sykkelen sto ikke rett bak bilen, men et par meter unna.

Hvis du mener at gutten burde tenkt på at bilen som stor et par meter unna, plutselig kunne rygge, så tror jeg faktisk ikke du vet så mye om barn og hvordan de tenker!

Eller, så er det BARE gutten min som er litt "teit" i hue!!?? Niks, det mener ikke jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Men, jeg har undersøkt dette med forsikring litt nærmere, og har kommet fra til at hun da må betale en egenandel....

Sykkelen kostet ikke mer enn en tusen-lapp, og egenandelen er på 3000,- eller noe sånt? Da vil det vel sikkert lønne seg for henne å betale for ny sykkel - eller hva?

Nei ikke egenanel det er på kaskoskade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du han megen inteligent 4-åring må jeg si!!

Jeg har også en på 4 år, og han skjønner i hvertfall ikke slikt. Når en 4-åring leker, så glemmer han jo lett bort at han setter fra seg sykkelen bak en bil - om jeg så har fortalt han det hundre ganger! Han har jo bare lekt at han har "parkert" :-)

Ja, han er spesiell!! Han bruker ikke støttehjul heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruker du ikke stor bokstav etter komma?

jeg bruker ikke stor bokstav etter punktum fordi det er et sted jeg bare skriver . ikke et rettskrivingsforum. hvis du er så opphengt i det, legg merke til at jeg faktisk har perfekt staving av ord;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Ja, han er spesiell!! Han bruker ikke støttehjul heller.

Så flink han er da!!

Må bare påpeke at barn er VELDIG forskjellige, og gutten min er kanskje ikke av de som har kommet så lang i alt. Men han har områder han er flinkere enn andre i også.

Og jeg kjenner faktisk ingen 4-åringer som sykler uten støttehjul (Da mener jeg 4-åringer, og ikke de som er 4½ og nærmere 5..) Så gutten din må være ganske skjelden....Eller kjenner vi bare gutter som er sene på dette området (?)

Ja ja........går ikke an å sammenligne unger på denne måten, de er alle flinke på noe som andre ikke er flinke på :-)

Ha en god natt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink han er da!!

Må bare påpeke at barn er VELDIG forskjellige, og gutten min er kanskje ikke av de som har kommet så lang i alt. Men han har områder han er flinkere enn andre i også.

Og jeg kjenner faktisk ingen 4-åringer som sykler uten støttehjul (Da mener jeg 4-åringer, og ikke de som er 4½ og nærmere 5..) Så gutten din må være ganske skjelden....Eller kjenner vi bare gutter som er sene på dette området (?)

Ja ja........går ikke an å sammenligne unger på denne måten, de er alle flinke på noe som andre ikke er flinke på :-)

Ha en god natt :-)

Motorisk sett er han nok sjelden ja.

Nok om det.

Det jeg mente var at dere kan bruke dette som skjedde med sykkelen til å MINNE ham på at det ikke er lurt å la sykkelen slenge hvor som helst. Læringa må jo begynne en plass og dette husker han nok en stund vil jeg tro. Bruk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Motorisk sett er han nok sjelden ja.

Nok om det.

Det jeg mente var at dere kan bruke dette som skjedde med sykkelen til å MINNE ham på at det ikke er lurt å la sykkelen slenge hvor som helst. Læringa må jo begynne en plass og dette husker han nok en stund vil jeg tro. Bruk det.

Ja, vi har nok sagt det til han noen ganger.

Men tviler på at han lærer på det. Når han leker, glemmer han både tid og sted, og lever seg helt inn i leken :-)

Men, han skjønner det vel når han blir litt eldre får vi håpe. Og vi voksne vil nok fra nå av, være litt påpasselig med å rydde unna lekene. Både hun som rygget på sykkelen, og vi foreldre fikk oss en lærepenge. Men jeg mener fortsatt at hun som kjørte har ansvar for å se bak bilen før hun kjører!!

TENK om to-åringen hadde sittet på trehjulsykkelen bak bilen - det er fort gjort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Det visste vi ikke. Skal undersøke saken nærmere.

Mvh.

Glem forsikringen! Det er jo rådyrt med bonustap, når du skal betale på forsikringen. Så jeg kan ikke tenke meg annet enn at hun betaler av sin egen lomme.

Er enig med andre her at dere burdte spleiset hvis det var på hennes eiendom -som det jo ikke var . Er hun vant til at barna leker på eiendomen deres burdte hun som du sier sjekket meget nøye bak bilen før hun rygget. Det tror jeg også at jeg hadde sagt til henne på en pen måte at hun bør gjøre det for fremtiden ihvertfall.

Lykke til med den kommende samtalen = )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Det var jo _leieboeren_ deres. Da er det rimelig å anta at de deler eiendom?

Deler eiendom???

Leieboeren vår leier sokkeletg. i huset vårt, ikke hele tomten vår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Deler eiendom???

Leieboeren vår leier sokkeletg. i huset vårt, ikke hele tomten vår!

Dette innlegget var faktisk til ditt _forsvar_ , da det var et svar på en som mente at du ikke burde la sykkelen til sønnen din slenge på naboens eiendom. Jeg prøvde å forklare da at ettersom det var leieboeren din, var det antageligvis din eiendom sykkelen sto på. Hvis du leser mitt svar til deg, skjønner du vel kjapt at jeg var enig med deg.

Men, for all del....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Dette innlegget var faktisk til ditt _forsvar_ , da det var et svar på en som mente at du ikke burde la sykkelen til sønnen din slenge på naboens eiendom. Jeg prøvde å forklare da at ettersom det var leieboeren din, var det antageligvis din eiendom sykkelen sto på. Hvis du leser mitt svar til deg, skjønner du vel kjapt at jeg var enig med deg.

Men, for all del....

Jeg forsto det som at du mente at leieboeren leier eiendommen vår.

Ble bare litt irritert da du sa det.

Men det er mulig jeg missoppfattet innlegget ditt......

Så beklager - Ble bare litt revet med i denne diskusjonen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...