Gå til innhold

Regler for permisjon i kommunen

Anbefalte innlegg

Gjest Guroen

Jeg jobber i en kommunal barnehage , og har tenkt å søke velferdspermisjon uten lønn. Grunnen til at jeg må søke velferdspermisjon er at jeg skal sitte modell for ei venninne som skal ta fagprøve i frisørfaget. For at det skal passe med tiden fagprøven tar, er jeg helt nødt til å gå fra jobb 2 timer før tiden! Noen som vet hva som er kravene for å ha rett til dette?. De er nemlig svært strenge på dette område der jeg jobber...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56969-regler-for-permisjon-i-kommunen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velferdsperm for å sitte frisørmodell? Tror du skal være heldig for å få gjennom den gitt. Velferdsperm er for å kunne ta seg av et sykt familiemedlem, unger når barnehagen har planleggingsdag og stengt og slike ting. Ja, det finnes arbeidsgivere som ikke innvilger det i slike tilfeller heller.

Du må rett og slett be om et søknadsskjema, det har vel styrer i barnehagen antar jeg, sende inn og håpe på det beste. Men ettersom det er bare to timer - er det ikke mulig å avspasere da? Ta ut grodag denne dagen? Feriedag?

Jeg ville ikke kalt det "velferdspermisjon" iallefall, for det er det ikke. Det å sitte frisørmodell kommer ikke inn under den kategorien der.

Kan du ikke bare avspasere to timer da, altså opparbeide deg to timer plusstid på forhånd...? Det er da helt normal prosedyre i de fleste kommuner?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...