Gå til innhold

Rask og lettvind kaffemat???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet du hvor en kan få kjøpt store muffinsformer?

*flire* Ja, på Stoa mat her i Arendal.

Jeg bruker oftest de mellomstore med 12 hull, de er mer enn greie til denne oppskriften - når jeg skal lage gigantmuffins bruker jeg noen suffleformer jeg har (porsjonsformer) - da blir det 6 enoooorme muffins..! *sikle*

Ellers selger de vel muffinsbrett på Jernia, Åhlens og Ikea.

*flire* Ja, på Stoa mat her i Arendal.

Jeg bruker oftest de mellomstore med 12 hull, de er mer enn greie til denne oppskriften - når jeg skal lage gigantmuffins bruker jeg noen suffleformer jeg har (porsjonsformer) - da blir det 6 enoooorme muffins..! *sikle*

Ellers selger de vel muffinsbrett på Jernia, Åhlens og Ikea.

Ok, takk skal du ha. Jeg har brukt slike små papirformer, og de er verken pene eller holdbare etter et besøk i fryseren.

Ok, takk skal du ha. Jeg har brukt slike små papirformer, og de er verken pene eller holdbare etter et besøk i fryseren.

De blir dessuten større når du bruker brett enn når du bare bruker papirformer, selv når du bruker sånne amerikanske former med litt stiv "ring" rundt toppen - men jeg legger alltid former i bunnen av brettet for at muffinsene skal bli lettere å plukke opp igjen! (Bruker også alltid bakepapir i bunnen av langpanne eller springform.)

Annonse

De blir dessuten større når du bruker brett enn når du bare bruker papirformer, selv når du bruker sånne amerikanske former med litt stiv "ring" rundt toppen - men jeg legger alltid former i bunnen av brettet for at muffinsene skal bli lettere å plukke opp igjen! (Bruker også alltid bakepapir i bunnen av langpanne eller springform.)

Ok, takk for tips. Jeg fikk så lyst til å bake muffins (ikke i kveld, da) Kjekt å ha når en fyser på noe godt selv også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...