Sør Skrevet 2. juni 2002 Skrevet 2. juni 2002 Hei, Arundhati Roy (Booker prisvinner for boken The God of Little Things) har skrevet en artikkel om hvordan det er å leve med trusselen om atomkrig, og å dø ved at en smelter ned i en trapp (slik som personen i Hiroshima). http://www.observer.co.uk/worldview/story/0,11581,726408,00.html Og jeg spør som henne: hvorfor lar vi disse "folkene" (Blair, Bush, Musharraf, Putin, osv) holde på slik som dette? Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Farao Skrevet 2. juni 2002 Skrevet 2. juni 2002 Vi kan jo bare gi dem en kule. Eller gi halvparten ei børse og ei kule for å skyte den andre halvparten? Og vips så er det et halvt problem! 0 Siter
Lionn Skrevet 2. juni 2002 Skrevet 2. juni 2002 Eller gi halvparten ei børse og ei kule for å skyte den andre halvparten? Og vips så er det et halvt problem! Ok. 0 Siter
Cheerleader Skrevet 2. juni 2002 Skrevet 2. juni 2002 Det er noe jeg ikke skjønner. Bush snakker om hvor viktig det er å stoppe Hussein, for han har atomvåpen, og det skal han ikke ha osv. MEN, har ikke vi minst like mange her, som han har i sitt land? Jeg skjønner ikke hvorfor Bush kan kreve at alle land i verden signerer en avtale, og ødelegger disse atomvåpnene, mens det her er mer enn noe annet sted i verden. Eller tar jeg helt feil? 0 Siter
dewey Skrevet 2. juni 2002 Skrevet 2. juni 2002 Takk for linken, den er lagret i favoritter!:-) 0 Siter
dewey Skrevet 2. juni 2002 Skrevet 2. juni 2002 Det er noe jeg ikke skjønner. Bush snakker om hvor viktig det er å stoppe Hussein, for han har atomvåpen, og det skal han ikke ha osv. MEN, har ikke vi minst like mange her, som han har i sitt land? Jeg skjønner ikke hvorfor Bush kan kreve at alle land i verden signerer en avtale, og ødelegger disse atomvåpnene, mens det her er mer enn noe annet sted i verden. Eller tar jeg helt feil? Eller hvorfor USA vil bombe Saddam til å godta uanmeldte inspeksjoner av våpenfabrikkene i Irak mens de selv nekter inspektører adgang til tilsvarende våpenfabrikker på amerikansk jord... Det er mange slike eksempler. Det bunner i at de "andre", de er farlige, de har våpen for å utrydde oss. Vi, vi er snille, vi har våpen kun for å forsvare oss. Så lenge det er en rest av menneskelighet i oss, må vi spørre om akkurat det du gjorde der. Om og om igjen. Det er veldig viktig at vi ikke bare godtar snill/slem-sjablongene og slår oss til ro med at så lenge det er våre kompiser som har de mest avskrekkende våpnene er vi trygge. For det er feil. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.