Gå til innhold

Fu: har du norske foreldre og besteforeldre? Hvor norsk er du?


Gjest bare lurer på det jeg

Anbefalte innlegg

"har blodrødt norsk pass."

Med en øksesvingende løve foran!

Forøvrig et typisk dyr fra norsk fauna! ;-)

Alt vel til deg!

*klem*

Vi må da tenke på at passet skal representere kongerike Norge.

En ilter liten lemmen hadde liksom passet så alfor godt, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Line

    3

  • asterix

    3

  • favn

    3

  • Lillelurven

    2

Mest aktive i denne tråden

Vi må da tenke på at passet skal representere kongerike Norge.

En ilter liten lemmen hadde liksom passet så alfor godt, ikke sant?

Hei,

Men alle disse nasjonalistene mener formodentlig at man burde velge et "norsk" motiv - som en norsk skogmus som spiser et norsk tyttebær?

Hvis den skal "vise respekt" så kan de vel lage et bilde hvor skogsmusen viser sine frykt-inngytende tenner?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Men alle disse nasjonalistene mener formodentlig at man burde velge et "norsk" motiv - som en norsk skogmus som spiser et norsk tyttebær?

Hvis den skal "vise respekt" så kan de vel lage et bilde hvor skogsmusen viser sine frykt-inngytende tenner?

Med vennlig hilsen

Og med det antyde at det i Norge finnes fler mus enn menn?

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

Jeg har bare norske aner så langt bak jeg vet om, jeg har familien full av slektsgranskere så jeg får tutet ørene fulle enten jeg vil eller ikke.....det jeg ivertfall vet er at jeg kommer fra en meeeeget tallrik familie, alle mine besteforeldre hadde ørten søsken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min er norsk av norske foreldre, min mor er fransk med en fransk mor og spansk far. Så jeg er både norsk og fransk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og med det antyde at det i Norge finnes fler mus enn menn?

;o)

Er han ikke et eksempel på det da....?

(klarte ikke å la være:-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest here we go again

Moren min giftet seg med en nordmann - men å komme fra flatbygdene på Østlandet og gifte seg med en finnmarking i den tida - det var nesten som å gifte seg med en utlending.

Besteforeldrene mine på morsiden kommer fra Valdres og det samme gjør oldeforeldrene mine, og jeg har samme etternavn som den byda de kom fra.

Min far hadde samisk mor og norsk far. Bestemor vokste imidlertid opp hos norske pleieforeldre så mine oldeforeldre på hennes side vet vi ingenting om. Bestefar hadde norske foreldre, begge fra finnmark, men deretter begynner slekta å nøste aner mot både Danmark og Tyskland.

Lillegullet mitt er derimot 1/8-dels samisk, 3/8-deler norsk og 4/8-deler tyrkisk, hun er født i Belgia og har blodrødt norsk pass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Har norske foreldre, en helt norsk halvsøster, norske besteforeldre på begge sider og oldeforeldre og tippoldeforeldre..

Så jeg er norsk så langt bak min mormor har oversikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nordboer

Jeg er halvt norsk. Den norske halvparten skal visstnok ikke være helt norsk den heller. Den er ispedd en dråpe portugiserblod. Jeg er altså sånn passe norsk. Det er i grunnen helt greit. :-)

Morfar- same fra finnmark.

Mormor- tater fra trøndelag.

Farfar -jøde hvis foreldre var fra palestina.

Farmor -bare vanlig nordlending.

Selv er jeg født i Tromsø , oppvokst på jæren , har foreldre i Bodø og bor i Sør-Troms. Altså er jeg norsk som noen. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre er norske. 3 besteforeldre er norske. En besteforelder er svensk. 6 oldeforeldre er norske. 2 oldeforeldre er svenske.

Og barna mine er halvt tyske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei tippoldemor var svensk/finsk same, det er den næraste utlendingen i slekta. Min tipp-tipp-tipp-tipp-tipp-tipp-tippoldefar kom frå Hindelange i Tyskland til Bergen på 1600-talet. Eg har elles forfedre frå Danmark (Er oppkalt etter ein av dei), Ungarn, Nederland, Italia og muligens Spania... Ein av forfedrane mine var visstnok spansk forbrytar som blei satt i land i Nord-Noreg som straff...

Sjansen er elles stor for at barna mine vil vera mørkhuda og koma frå utlandet...

'Ein av forfedrane mine var visstnok spansk forbrytar som blei satt i land i Nord-Noreg som straff...' Tenkte jeg det ikke... :)

'Sjansen er elles stor for at barna mine vil vera mørkhuda og koma frå utlandet...' Det blir sikkert noen nydelige små krabater :)) Noe på gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

'Ein av forfedrane mine var visstnok spansk forbrytar som blei satt i land i Nord-Noreg som straff...' Tenkte jeg det ikke... :)

'Sjansen er elles stor for at barna mine vil vera mørkhuda og koma frå utlandet...' Det blir sikkert noen nydelige små krabater :)) Noe på gang?

Hehehe... langt i frå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norske-carma

Si ikke det. Det skal sannelig ikke mye til. Hvis jeg kan slippe å gå i detaljer...

Hehehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har norske foreldre og besteforeldre på mors og fars siden, oldeforeldra mine har eg ikkje peiling på !

Sikkert norske de og !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en dokumentert norsk stamtavle helt tilbake til 1400-tallet, og denne går gjennom fedrene frem til 1600-tallet. Slekten har registrerte forgreninger både for menn og kvinner fra midten av 1600-tallet, og det har resultert i to tykke bøker som inenholder omtrent 10.000 navn (t.o.m. min bestefar). En oppdatert utgave vil sannsynligvis inneholde omkring 15-16.000 navn.

Jeg må jo si det er interessant og morsomt å finne ut f.eks. at kjæresten min har samme tipp-tipp-tipp osv. (8-9 ledd tilbake) som meg. Det blir jo litt fleiping av det...hehe

Joda, om det er så vesentlig og viktig, det hender jeg er norsk.

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, de er norske så langt tilbake som vi kan spore. Foreldre, besteforeldre og oldeforeldre. Bønder fra den norske landsbygda alle sammen.

Faren min kunne meddele at for 800 år siden ca, så hadde vi faktisk en konge i slekta ! :-) Men *he-he* den gangen fantes det jo en konge på hver haug, så det er vel ikke så mye å skryte på seg.....? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den opprinnelige m&m

Jepp, de er norske så langt tilbake som vi kan spore. Foreldre, besteforeldre og oldeforeldre. Bønder fra den norske landsbygda alle sammen.

Faren min kunne meddele at for 800 år siden ca, så hadde vi faktisk en konge i slekta ! :-) Men *he-he* den gangen fantes det jo en konge på hver haug, så det er vel ikke så mye å skryte på seg.....? :-)

Norge ble vel samlet rundt 900-tallet, så for 800 år siden var det vel bare én konge i landet? (Eller har jeg glemt all historie..?)

Så kanske du har noe å skryte av allikevel?

Hvis det ikke var 800-tallet han mente da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...