Gå til innhold

Trenger hjelp til bryllupstale

Anbefalte innlegg

Gjest desperat nå

...til min venninne! skal være forlover og må derfor si noe. Jeg har aldri gjort dette før! Er det å ta en lettvint løsning å synge for henne? (skal selvfølgelig si noen ord først!) Jeg liker tanken på å synge for en forsamling bedre enn å holde tale. (og jeg kan synge, altså, hadde ikke tenkt å dra fram gitaren og synge hjemmesnekra låt på melodi "kjerringa med staven")

Sier man forresten at man skal skåle for bruden eller for brudeparet?

Vær så snill og hjelp meg, noen!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57102-trenger-hjelp-til-bryllupstale/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 5barnsmor

Jeg kjenner jo ikke deg og vet ikke om du er innadvendt eller utadvendt.....jeg er det siste...

Jeg tror jeg ville prøvd å laget en tale med en lett og munter tone som løsnet på latteren.

Du kan jo begynne med f. eks : "Ja nå er du spent på hva jeg har funnet på for noe, tenker jeg."

Så takker du henne for at du fikk lov å være med å gjøre denne dagen spesiell for henne, det var en stor ære for deg. (går ut i fra at du føler det slik)

Fortell litt om hva dere har hatt sammen, hvor dere ble kjent, fortell litt om brudens positive sider og egenskaper og ta gjerne med en moro historie fra litt yngre år (epleslang, tabbe på bussen eller noe annet som faller i smak for de fleste uten å være vulgært)

Så sier du at du vil uttrykke din takknemmelighet ved å synge en sang til ære for brudeparet, men først utbringer du en skål til ære for bruden....

Skal du synge en sang tror jeg at jeg ville diktet en tekst selv, enten på norsk eller engelsk. Det blir litt mere personlig, hvis du ikke har en sang som har en passende tekst da.....syng ivertfall ikke tåredryppende Wihtney Houston om kjærlighetssorg :)))

Send meg gjerne en mail hvis du trenger mere hjelp.....

[email protected]

Lykke til og klem fra

Uansett bør du snakke med toastmaster, slik at han / hun presenterer deg riktig (hvis det er en sang sier han kanskje noe annet først enn hvis det er en tradisjonell tale). Dere kan sammen finne ut hvordan det skal gjøres, din tale er en av hvovedtalene (forlovernes taler), og bør avholdes under middagen, så hvis du skal stå et annet sted osv og synge bør dette avklares. Dette er toastmsterens jobb, snakk med henne/ham!

Hvis du kan synge, synes jeg du skal gjøre det! Det er veldig personlig og fint! men du bør si noen få ord (en mini-tale på et minutt) før sangen, si hvor du kjener bruden fra (noe om deres felles historie), noe om bruden, noe om brudeparet (at du har blit kjent med og glad i brudgommmen, at det er lykkelige sammen osv) og at du istedet for en lang tale vil synge en sang til bruden og hennes mann. Hvis det er naturlig, kan du skåle for brudeparet, men hvis det greieste er at du går rett over til sangen, gjør du det. Det blir nok skåler, og sangen er en fantastisk flott hilsen i seg selv!

Kjære "Eva" og "Adam". Gratulerer så hjertens mye med dagen.

"Eva", tusen takk for at du har vist meg denne tilliten ved å velge meg som forlover på din bryllupsdag. Jeg anser det som en ære å få lov til å være med på den største dagen i ditt liv.

Jeg husker den første gangen jeg traff deg. Det var den ****** i ***** der og der. Jeg oppfattet deg umiddelbart som ei utrolig snill og grei jente, med masse humor og omtanke. Opp igjennom årene ble vi gode venner, og du har bestendig stilt opp for meg og vært der når jeg trengte deg. Og jeg håper at du føler jeg har vært der for deg og.

Jeg husker den dagen du møtte "Adam" Det var på ****** og jeg er så glad på dine vegne at du har funnet en mann som gjør deg lykkelig og tar godt vare på deg.

Så plukker du frem gitaren eller pianoet ditt og ber om å få synge en sang som sier mer enn tusen ord. Du vet selv hva som vil passe og hva som betyr noe for brudeparet og for deg selv. Og avslutter med å si noe sånt som : jeg håper vi vil fortsette å være venner slik vi alltid har vært, til lykke med dagen og fremtiden. En skål for brudeparet.

Annonse

Forloveren min fremførte en morsom og personlig tale ved middagen og sang ved kaffen. Sangen hadde hun ikke skrevet selv, men det var en sang som hun visste betydde mye for meg.

Så sangen behøver ikke være laget av deg, synes jeg. Men den bør være "spesiell"!

Du må kjøre den med humor, slik at folk ler. Skriv den litt på kanten, sånn at folk ler enda mer.

Husk ting fra dere var unge, osv osv osv...

Jeg tror jeg blir en jævla god bryllupstaler en gang.

Hehe - den artigste vrien jeg har vært borti var da forloveren til fetteren min dro frem et "brev" fra innerlomma og leste det høyt, under dekke av at det var fetteren min sine instruksjoner om hva som burde være med i talen og hva som helst skulle utelates. *fnise*

Hehe - den artigste vrien jeg har vært borti var da forloveren til fetteren min dro frem et "brev" fra innerlomma og leste det høyt, under dekke av at det var fetteren min sine instruksjoner om hva som burde være med i talen og hva som helst skulle utelates. *fnise*

Det er akkurat sånn det skal være :)

Litt humor på en dag hvor alle smiler og er glade om hverandre, det kommer bare godt med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...