Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Hei! Jeg var pålegevakten fredag etter voldsomme magesmerter som var krampevis. Siden jeg hadde "unormale" tarmlyder( hva dvs.) fikk jeg beskjed om at dette var luftsmerter, jeg skulle dermed drikke te med karve. Feks. amme te. Er det noe jeg skal fortsette med en tid eller vil det gi seg. Har fortsatt veldig vondt periodevis og er derfor ikke i stand til og jobbe i dag. Kan jeg gjøre noe annet i tilegg til og drikke te? Drar til lege igjen i morgen vist dette ikke har gitt seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Hei på deg, Luftdannelser i tarmen kan komme av ting som lite mosjon, nedsatt tarmbevegelser, sluking av luft, kosthold, og forskjellige tarm/mage-sykdommer eller plager. For å unngå å sluke luft er det viktig å spise sakte, tygge med munnen igjen, og la være å drikke gjennom sugerør. Luft i tarmen kan også produseres av mat som kroppen ikke fullstendig bryter ned og tar opp fra tarmen – og som dermed blir liggende og gjære av bakterier. Noen typiske matvarer som produserer luft er løk, ulike kåltyper (salater, kålrot, grønnkål, blomkål), bønner, erter, asparges, eple og eplejuice, brokkoli, kullsyreholdig drikke, tyggegummi og andre produkter som inneholder sorbitol. I tillegg kan melk/melkeprodukter forårsake luft hos mange. Dersom plagene ikke blir bedre, synes jeg du skal få legen din til å sjekke deg på nytt. Du kan gjerne fortsette med teen dersom du merker at den hjelper. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.