Gå til innhold

Husverten min bryter husleie-loven, gang på gang

Anbefalte innlegg

Gjest Redd leieboer

Jeg har en husvert som flere ganger har låst seg inn i leiligheten min, uten å spørre om lov. En gang stod jeg i dusjen, når han kom inn.

Han har også låst sykkelen min i garasjen sin, fordi "det var så mange sykler i gårdsplassen". Jeg trodde sykkelen var blitt stjålet, og var veldig fortvilet. Heldigvis hadde en nabo sett hva han gjorde.

Denne husverten lever av å leie ut leiligheter, så en skulle vel forvente at han skulle være litt proffesjonell, men nei...

Jeg vet jeg kan anmelde han til politiet for innbrudd, men vet ikke om det er verdt det?

Er det noe annet jeg kan gjøre? Leilighetene hans er midt i byen, og populære blant studenter (som meg), ville gjerne advart folk. Har kommunen noe kontor e.l. man kan henvende seg til?

Tusen takk for svar, er nokså fortvilet. Og flytter om en månede pga dette.

Fortsetter under...

Jeg tror ikke du kan gjøre noe særlig. Kommunen vil neppe bry seg. Det måtte isåfall være å anmelde han til politiet. Det beste hadde kanskje vært å gitt han en skikkelig overraskelse en gang han kom på besøk f.eks. trodd han var en innbruddstyv og handlet deretter. Kastet noe på han etc.

Du kan jo snakke med de andre som bor der og fortelle dem hva som skjer. Eller skrive et avisinnlegg og dermed drite han ut i all i offentlighet....Du behøver jo ikke å nevne navn så da burdte det vel være lov.

Hadde samme opplevelse selv en gang i mine yngre dager. Ble så sjokkert først at jeg bare spurte ganske så bryskt hva han ville. Når jeg fikk summet meg kjeftet jeg han ut foran kona hans. Det var nok det som var verst for han tror jeg.

Jeg vet ikke hvordan det er hos dere, men her hvor jeg studerer er studentsamsipnaden enkelte ganger videreformidler av leiligheter/hybler. Du kan ta kontakt med dem for å fortelle hvordan det ligger an slik at iallefall de ikke anbefaler disse hyblene/leilighetene!

Ønsker deg iallefall lykke til!

mvh

En gang jeg lå og sov kom huseieren her og låste seg inn. Ganske ubehagelig ettersom jeg sover naken! Han skulle bare hente noe han...(de har et roteskap i leiligheten min). Jeg synes nå han kunne banka på ihvertfall, men jeg tror ikke han skjønner at han ikke har lov til å gå inn. Folka er ikke så smarte, og de skjønner liksom ikke at jeg er beskytta av en lov...

Men jaja, jeg flytter om fire dager! Hipp, hipp hurra!!!!!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...