Gå til innhold

Toll,moms på varer fra England

Anbefalte innlegg

Sikkert mange *drevne*nett-handlere her.Jeg har sett et par badesko til 5.99 pund som jeg har lyst til å kjøpe,men hva kan jeg regne med at en sånn handel vil komme på? Porto/frakt,og må jeg betale toll moms på det?

Her er de:http://www.travellingwithchildren.co.uk/acatalog/Online_Catalogue_Sun_Protection_Swimwear_55.html

Eller har noen sett sånne her i Norge?Merket er Polyotter,jeg vet de er å få kjøpt på Kanariøyene

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57349-tollmoms-p%C3%A5-varer-fra-england/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du kan få tilsendt varen som gave, vil du trolig slippe tollavgifter på den, og om vare+frakt da har en total verdi på under kroner 500,- skal du normalt slippe importmoms også. Dette med frakt er litt vesentlig - med mindre det står oppført på papirene at varens pris er inkludert fraktkostnader, vil man måtte betale moms på fraktkostnaden også.

Om sendingen ikke blir sendt deg som gavesending, vil du få full pakke med avgifter. Om det blir sendt med en opprinnelseserklæring med varen som dokumentasjon på at varen er laget i et av EU-landene, vil du slippe tollavgifter. Om slik erklæring ikke legges ved, vil du kunne risikere å få tollavgifter og.

Er ikke dreven på netthandel, så vet ikke hva slags rutiner som eksisterer der - men har tidligere jobbet i fraktselskap; og var daglig borte i den type problemer der...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...