Gå til innhold

Har endelig lært en ting..

Anbefalte innlegg

Gjest follol

Man skal være veldig forsiktig med hva man sier til folk.

Tror man at en har en god venn,så vær på vakt.

Jobber en i et typisk kvinneyrke,bør man veie sine ord.Snakke om vind og vær,og for all del ikke tro at det du sier ikke kommer videre.

Sier du noe i all uskyldighet,kan du være sikker på at det blir brukt mot deg.

Enten blir det ondsinnet vridd og vendet på ,eller så blir det til ondsinnet sladder.

Ja jeg har opplevd at folk har brukt ting mot meg.

Folk som tilsynelatende virker snill og grei,men som bare har en tanke,om å gjøre livet surt for andre.

Først nå har jeg lært.

Hva er det som ligger bak ?

Kan det være misunnelse?

Min munn er lukket.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57381-har-endelig-l%C3%A6rt-en-ting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har erfart at selv om den som bringer betroelser videre ikke mente noe galt med det, så kan du være sikker på at det kommer en for øre som vet å utnytte informasjonen på en eller annen måte. Mottoet mitt er å ikke si mer enn jeg kan tåle å få tilbake uansett hvem det skulle være fra. Jeg prøver også etter evne å holde tett om ting som blir betrodd meg, uansett hvor lite intimt jeg sjøl anser det å være.

Må legge til at jeg heldigvis har noen tette venner som jeg kan stole 100% på, da - dersom jeg presiserer at ting ikke skal videre.

Beklager å måtte si det på vegne av mitt eget kjønn - kvinner er mer løsmunnet enn menn. Derfor blir jeg ualminnelig skuffet og irritert når en sjelden gang menn er sladderaktige.

Hvorfor slarver kvinner? - Sensasjonslystne? Fremheve seg selv? - Ondskapsfulle? Få interesser? Jeg kan ikke gi deg et fullgodt svar.

Det samme opplevde jeg da jeg jobbet i en bedrift hvor overvekten var av kvinner. Sladring, baksnakking o.l.

Mine venner bruker meg mye til sine betroelser og det blir har blitt sagt fra dem at jeg aldri forteller ting videre.

Jeg forsøker så langt jeg kan å plassere hemmeligheter langt bak og ikke dra dem fram så ofte. Om man går å tenker på hemmelighetene man er blitt betrodd er det nok lett å forsnakke seg på en eller annen måte.

Jeg er vel på mange måter naiv der og har lært på den harde måten så alt for mange ganger. Jeg er for åpen og ærlig og tror det beste om folk. Jeg stoler alt for lett på enkelte mennesker. Er jeg blitt noe klokere av det? Vel kanskje litt, men er fortsatt alt for åpen.

Men jeg kan holde på hemmeligheter som blir fortalt meg og det synes jeg er en veldig viktig egenskap.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...