Gå til innhold

Svenskene fører an - homofile får adoptere

Anbefalte innlegg

Vi snakker ikke om norske lover, nei. Jeg har jo poengtert det flere ganger, at det er giverlandets regler som det er snakk om ! Det er DE som sier nei til at enslige og/eller homofile får adoptere fra deres land. Det er barn av deres nasjon det er snakk om. Og det er de adopsjonsbyråene forholder seg til ved adopasjoner.

Vi snakker om hva som blir sagt under intervjuet.

Det er åpenbart norske lover som gjelder ettersom intervjuet foregår i Norge, og med norske intervjuere. Hvis intervjuerene (f. eks. fordi de ikke har lov) ikke spør om legning, så er det selvsagt ingen plikt å informere om dette.

Papirene sendes så til giverlandet, hvor deres lover og regler gjelder. Disse kan returnere papirene til homofile og folk med jødiske bestemødre og/eller inngroende tånegler, avhengig av hvem du/de har fordommer mot.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 302
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

78

• Taj Mahal

66

• Bassisten

16

• Solsikke

15

Mest aktive i denne tråden

Vi snakker om hva som blir sagt under intervjuet.

Det er åpenbart norske lover som gjelder ettersom intervjuet foregår i Norge, og med norske intervjuere. Hvis intervjuerene (f. eks. fordi de ikke har lov) ikke spør om legning, så er det selvsagt ingen plikt å informere om dette.

Papirene sendes så til giverlandet, hvor deres lover og regler gjelder. Disse kan returnere papirene til homofile og folk med jødiske bestemødre og/eller inngroende tånegler, avhengig av hvem du/de har fordommer mot.

Med vennlig hilsen

De overskriftene dine kan virkelig få enhver matt.

Logger av nå. Adjøss.

Smørblid hilsen

Men hvorfor bruker du da ord som "pakkis, neger og svarting", når disse vitterlig ER negative ord?

Med vennlig hilsen

Jeg bruker ikke slike ord i min daglige tale heller. Eller jo kanskje neger, fordi jeg ikke ser noe negativt i akkurat det ordet. Men skjønner jo at det kan være negativt belastet, så jeg forsøker å unngå det ordet også.

Grunnen til at jeg nevnte det her var kun et eksempel til taj mahal.

.......da burde det helt sikkert ikke være noe i veien for at du kan kutte ut å bruke ord som neger heller!

Jeg bruker heller ikke det ordet i min daglige tale. Det skjer selvsagt av og til, men svært sjeldent. Og grunnen er at jeg ikke ser noe negativt i det ordet. En neger er en neger, det ble vi lært på skolen og det sitter igjen. Men selvsagt skjønner jeg at noen finner seg støtt av ordet, forsøker jeg å unngå det så langt som mulig.

Jeg bruker heller ikke det ordet i min daglige tale. Det skjer selvsagt av og til, men svært sjeldent. Og grunnen er at jeg ikke ser noe negativt i det ordet. En neger er en neger, det ble vi lært på skolen og det sitter igjen. Men selvsagt skjønner jeg at noen finner seg støtt av ordet, forsøker jeg å unngå det så langt som mulig.

Du skriver: "Og grunnen er at jeg ikke ser noe negativt i det ordet."

Nei, men hva hjelper det når dem du beskriver finner det negativt?

Du vet jo utmerket godt at "neger", "svarting" og "pakkis" er negativ ladete ord, så hvorfor bruke dem i det hele tatt hvis du har respekt for dine medmennesker.

Med vennlig hilsen

Du skriver: "Og grunnen er at jeg ikke ser noe negativt i det ordet."

Nei, men hva hjelper det når dem du beskriver finner det negativt?

Du vet jo utmerket godt at "neger", "svarting" og "pakkis" er negativ ladete ord, så hvorfor bruke dem i det hele tatt hvis du har respekt for dine medmennesker.

Med vennlig hilsen

Herregud sør, jeg sier jo at jeg ikke bruker ordene pakkis og svarting. Som jeg sa kan det være at jeg bruker ordet neger, men det har noe med hva man er vant til. For noen år siden så var ikke neger et negativt ord. Og det tar tid å venne seg av med vaner.

For øvrig blir det sjeldnere og sjeldnere mellom hver gang jeg bruker ordet neger.

Annonse

Så det er altså mer naturlig at barn må vokse opp på barnehjem? Det er altså mer naturlig at barn vokser opp i kollektiv? Det finnes nemlig unger som vokser opp slik også. Er det bedre å vokse opp på barnehjem, enn å bli adoptert inn i en familie der de voksne er homofile? Husk at en mann og en kvinne har skapt disse barna også. Jeg tolker derfor din oppfatning slik at barnehjem og kollektiv også er unaturlige steder å vokse opp. At alt annet enn "kjernefamilien" er således unaturlig i dine øyne.

Det må da være bedre at de vokser opp i trygge omgivelser, i et rolig og harmonisk hjem, selv om voksenpersonene i dette hjemmet er av samme kjønn! Homofile kan være minst like gode omsorgspersoner for et barn, som det heterofile kan være.

Jeg tror heller ikke barn med homofile foreldre risikerer så mye mer mobbing enn det andre barn gjør, om det er noen risk i det hele tatt. Tror nok mobbingen som du og andre religiøse "bedrevitere" bedriver overfor dem, er den verste.

Barnas beste er å ha gode, stabile omsorgspersoner som vet å ta hånd om dem og la dem få en god oppvekst, uavhengig av hvilket kjønn og hvilken legning disse har.

#Så det er altså mer naturlig at barn må vokse opp på barnehjem? Det er altså mer naturlig at barn vokser opp i kollektiv? Det finnes nemlig unger som vokser opp slik også.#

Dårlig konklusjon! det er flere adoptivforeldre en adoptivbarn!!

Jeg TROR ? tror?? skal man godta alt mulig på bekostningen av barns rettigheter og naturlig oppvekst fordi at noen TROR ditt og datt?

*stønn*

Nettopp det som er så grusomt. Man tror og tror ikke. Man vet ikke. Man tror man vet, men gjør det ikke. Jeg er ikke villig til å satse ett adoptivbarns rettigheter på grunn av voksenes ego og lys fordi noen tror det er like bra.

Alle tror det er bra etter hvert. Når slike som deg selv har skreke nok om det i en stund. Alle untagen dem som ikke "faller for" den dummeste av alle argumenter: Vi lever i år 2002.

Mvh

#Så det er altså mer naturlig at barn må vokse opp på barnehjem? Det er altså mer naturlig at barn vokser opp i kollektiv? Det finnes nemlig unger som vokser opp slik også.#

Dårlig konklusjon! det er flere adoptivforeldre en adoptivbarn!!

Jeg TROR ? tror?? skal man godta alt mulig på bekostningen av barns rettigheter og naturlig oppvekst fordi at noen TROR ditt og datt?

*stønn*

Nettopp det som er så grusomt. Man tror og tror ikke. Man vet ikke. Man tror man vet, men gjør det ikke. Jeg er ikke villig til å satse ett adoptivbarns rettigheter på grunn av voksenes ego og lys fordi noen tror det er like bra.

Alle tror det er bra etter hvert. Når slike som deg selv har skreke nok om det i en stund. Alle untagen dem som ikke "faller for" den dummeste av alle argumenter: Vi lever i år 2002.

Mvh

Du skriver: "det er flere adoptivforeldre en adoptivbarn!!"

60 000 barn dør DAGLIG av sult/sykdom!

Det finnes bokstavelig talt millioner av foreldreløse barn.

Og hver gang du nekter et barn omsorgsfulle foreldre (pga legning eller skostørrelse) så fordømmer du sannsynligvis det barnet til prostitusjon/narkolanger eller lignende.

Med vennlig hilsen

Med vennlig hilsen

knappologen

Samme "du " som nhd refererer til....

Med vennlig hilsen

Du er temmelig frekk i kjeften, Sør.

Hadde det vært meg du ytret noe sånt til offentlig utenfor cyber-space, hadde jeg saksøkt deg.

Cyber-space gir desverre anonyme mulighet til å unnlate hensyn til norsk lov og alminnelig folkeskikk, noe du her har benyttet deg av.

Du har herved min dypeste avsky.

Kan du ikke heller konsentrere deg om innlegget mitt på åpent? Du vet sikkert svaret, og dersom ikke, så finner du sikkert ut av det.

Jeg stoler på deg. Du er ikke musiker for ingenting.

Jeg skal sjekke det nå og med en gang.

Du er temmelig frekk i kjeften, Sør.

Hadde det vært meg du ytret noe sånt til offentlig utenfor cyber-space, hadde jeg saksøkt deg.

Cyber-space gir desverre anonyme mulighet til å unnlate hensyn til norsk lov og alminnelig folkeskikk, noe du her har benyttet deg av.

Du har herved min dypeste avsky.

Klarer du å lese norsk?

Siden du åpenbart har lesevansker, så skal jeg kopiere hele setningen for deg.

Jeg skriver dette langsomt, fordi jeg forstår at du ikke kan lese så fort.

"Når du står på kanten av Prekestolen.... ....så er det svært ofte fordi du har blitt skrevet ut av psyk sykehus for tidlig av psyk/psykiater, uten tilbud om ordentlig oppfølging."

Teskje-forklaring:

Mange av de som vurderer selvmord ("hoppe fra Prekestolen") har blitt utskrevet for tidlig fra psyk avd.

Hvis du trenger hjelp til å forstå andre innlegg på DOL så er det bare å si ifra.

Med pedagogiske hilsener

Annonse

Gjest restuna

Ja, de kan vel kanskje det..... men jeg synes det er like halvt at en enslig skal få adoptere som homofile.

Det er å gi barnet kun dens halve rett.

Som sakt til Tornerose lenger nede, så ser jeg også en stor forskjell på det at enkelte _blir_ homofile etter at de har fått barn og det at man skal plassere ett adoptivbarn til homofile. Barna som vokser opp og inn i ett slikt miljø er noe helt annet.

Jeg er imot at man skal ta i fra hele eller halve retten til ett naturlig miljø for ett adoptivbarn som har en del bagasje i fra før.

Spesielt når det er hetrofile par som står i kø for å få ett adoptivbarn.

Mvh

Så..

du vil altså frata enker/enkemenn barna og plassere de i familier der det finnes både en far og en mor?

Skal du forby skilsmisser/samlivsbrudd?

Skal det bli forbudt å være alenemødre/fedre?

Barn hvis mor eller far er død, vokser jo ikke opp i en naturlig familie, slik du ser det.

Ei heller barna der foreldrene ikke bor sammen mer.

(PS! Du har vel fått med deg at forskning her i landet viser at barn som vokser opp med foreldre av samme kjønn, ikke står i fare for å bli skadet på noen måte. De har heller ingen større risiko enn andre barn å bli utsatt for mobbing. UITØ 2000)

Så..

du vil altså frata enker/enkemenn barna og plassere de i familier der det finnes både en far og en mor?

Barn hvis mor eller far er død, vokser jo ikke opp i en naturlig familie, slik du ser det.

(PS! Du har vel fått med deg at forskning her i landet viser at barn som vokser opp med foreldre av samme kjønn, ikke står i fare for å bli skadet på noen måte. De har heller ingen større risiko enn andre barn å bli utsatt for mobbing. UITØ 2000)

Hei Restuna,

Har du en lenke til UiTØ undersøkelsen? Jeg vet det finnes flere lignende i USA, men har ikke lenkene liggende.

Med vennlig hilsen

Du skriver: "det er flere adoptivforeldre en adoptivbarn!!"

60 000 barn dør DAGLIG av sult/sykdom!

Det finnes bokstavelig talt millioner av foreldreløse barn.

Og hver gang du nekter et barn omsorgsfulle foreldre (pga legning eller skostørrelse) så fordømmer du sannsynligvis det barnet til prostitusjon/narkolanger eller lignende.

Med vennlig hilsen

Med vennlig hilsen

#60 000 barn dør DAGLIG av sult/sykdom! #

De er ikke satt til å adoptere bort! og færre blir det vel, etter at man her i skandinavia skal la homofile få adoptere!

#60 000 barn dør DAGLIG av sult/sykdom! #

De er ikke satt til å adoptere bort! og færre blir det vel, etter at man her i skandinavia skal la homofile få adoptere!

Neida, de blir ikke adoptert bort - det er jo nettopp derfor de dør!

Og hvis myndighetene i Norge ville, hadde det selvsagt ikke vært noe som helst problem å legge press på diverse myndigheter for å la folk adoptere dem.

Med vennlig hilsen

Så..

Anbefaler at du leser tråden!

Jeg skriver adoptivbarn også har rett på sin grunnleggende rett. At miljøet forandrer seg, eller lettere sakt at foreldrene forandrer miljøet er normalt.

Likevel synes jeg ikke man bare kan ta fra adoptivbarn denne grunnleggende rett det er å komme til en mor og far. Om det blir skillsmisser osv. er irrelevant.

Neida, de blir ikke adoptert bort - det er jo nettopp derfor de dør!

Og hvis myndighetene i Norge ville, hadde det selvsagt ikke vært noe som helst problem å legge press på diverse myndigheter for å la folk adoptere dem.

Med vennlig hilsen

Det er en helt annen diskusjon Sør. Klart de fleste vil hjelpe. Så enkelt er det bare ikke.

Hva gjør du her nå da? har ikke du en lang reise forran deg?

Mvh

Det er en helt annen diskusjon Sør. Klart de fleste vil hjelpe. Så enkelt er det bare ikke.

Hva gjør du her nå da? har ikke du en lang reise forran deg?

Mvh

Det er ikke "noen annen" diskusjon at det finnes millioner av barn som kan (med litt press) adopteres, istedet for å ende som narkolangere/prostituerte eller sultofre.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...