Gå til innhold

Svenskene fører an - homofile får adoptere

Anbefalte innlegg

Her blander du kortene. Som du også ser at andre kommenterer. Adopsjon er adopsjon, det er jo ikke snakk om å frata et barn en lys, levende forelder, akkurat...

Ja, eg vet eg blanda kortene litt !

Adrenalinen pumper når eg hører ordet "homifile får adoptere", da tenker eg på tidligere diskusjoner i Norge vedrørende stebarnsadopsjon.

Du skriver:

"Adopsjon er adopsjon, det er jo ikke snakk om å frata et barn en lys, levende forelder, akkurat..."

Tja, akkurat _DET_ føler eg meg ikkje så sikker på, mener du med det att _ingen_av barna som blir adoptert har noen av sine biologiske foreldre i live ?

Mvh

Fortsetter under...

• Svar 302
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

78

• Taj Mahal

66

• Bassisten

16

• Solsikke

15

Mest aktive i denne tråden

Gjest punkyB

Kunne du være vennlig å holde deg til tema? Må du alltid ødelegge tråder med disse mannfolkhentydningene dine?? Hvordan tror du det er for oss andre, som forsøker å IKKE holde fokus på disse solbrune, sterke, seige og svært aktive muskelbuntene fra Italia. Hva tror du_vi_føler???

Nå får de gi deg unge dame - komme med slike injurierende uttalelser !!!

Jeg tenker da kun fotballmessige kvaliteter !!!

Vaske munnen din burde du !!!

Det mest talentløse jeg hører er når jeg hører nordmenn som sier de holder medSverige i fotball fordi de er naboene våre og denærmeste når vi sel ikke er med. For noe BS !!!

Heia Danmark !! For ikke å glemme Italia ... det laget er jo ganske ok å sepå ....

He-he, samtale fra vår familie:

Sønn: mamma, du må komme, det er Italia som skal spille.

Mor: jeg kommer, jeg kommer.

Far: Hææ? Når begynte du å interessere deg for fotball?

Sønn: mamma holder meg italierene, visste du ikke det?

Far: Grrrr..

mvh

Annonse

Gjest pirrka

Adrenalinen pumper når eg hører ordet "homifile får adoptere", da tenker eg på tidligere diskusjoner i Norge vedrørende stebarnsadopsjon.

Du skriver:

"Adopsjon er adopsjon, det er jo ikke snakk om å frata et barn en lys, levende forelder, akkurat..."

Tja, akkurat _DET_ føler eg meg ikkje så sikker på, mener du med det att _ingen_av barna som blir adoptert har noen av sine biologiske foreldre i live ?

Mvh

Dette er jo som ved alle andre forhold der far og mor ikkje er saman og mor seinare finn seg ny mann (eller dame). For at barna skal kunne adopterast må den biologiske forelderen godkjenne det. Såvidt eg veit skjer det vel ikkje så veldig ofte med biologisk far er i live.

Gjest pirrka

HVEM???

Eg las berre overskrifta til Pønky eg, det står der. Men no ser eg at dei skal visst adoptere fleire, både retz og pønk og no meg sjølv også!

Jaja, det er jo ikkje så mange nyfødde som kan adopterast bort, men dette er likevel å gå litt langt synst eg. Om eg var aldri så homofil hadde eg verkeleg ikkje orka å adoptere slitne trebarnsmødre.

Eg las berre overskrifta til Pønky eg, det står der. Men no ser eg at dei skal visst adoptere fleire, både retz og pønk og no meg sjølv også!

Jaja, det er jo ikkje så mange nyfødde som kan adopterast bort, men dette er likevel å gå litt langt synst eg. Om eg var aldri så homofil hadde eg verkeleg ikkje orka å adoptere slitne trebarnsmødre.

*hehehe*

Men du - vi er virkelig god inni oss assa.

Annonse

knappologen

Jeg synes ikke det er riktig at homofile par skal få adoptere. Men min begrunnelse er en annen enn den "vanlige"

Jeg har ikke noe problem med at to kvinner får adoptere et barn (ei jente) men jeg har store problemer med at to menn skal gjøre det.

Jeg er gammeldags og fordomsfull, jeg vet det. Men jeg tror altså at barn trenger en kvinne i livet sitt.

Sine: "Men jeg tror altså at barn trenger en kvinne i livet sitt."

Trenger ikke barnet både en far og en mor da ?

Dette er jo som ved alle andre forhold der far og mor ikkje er saman og mor seinare finn seg ny mann (eller dame). For at barna skal kunne adopterast må den biologiske forelderen godkjenne det. Såvidt eg veit skjer det vel ikkje så veldig ofte med biologisk far er i live.

Nei, du har rett i det men det diskuteres å åpne for stebarnsadopsjon, mener å huske att AP`s kvinnepolitiske gruppe (m/flere) har vedtatt å gå inn for dette.

Ps! Du kunne også ha uttrykt deg på en annen måte, enten kjønnsnøytralt eller slik ! :

"

"Dette er jo som ved alle andre forhold der far og mor ikkje er saman og far seinare finn seg ei ny dame (eller mann). For at barna skal kunne adopterast må den biologiske forelderen godkjenne det. Såvidt eg veit skjer det vei ikkje så ofte med biologisk mor er i live."

Blir jo omtrent det samme det, eller ?

:)

knappologen

....så er det svært ofte fordi du har blitt skrevet ut av psyk sykehus for tidlig av psyk/psykiater, uten tilbud om ordentlig oppfølging.

Eller..???

Med vennlig hilsen

Sør: "....så er det svært ofte fordi du har blitt skrevet ut av psyk sykehus for tidlig av psyk/psykiater, uten tilbud om ordentlig oppfølging."

Hvem er "du" - nhd, bassisten eller hva ?

Gjest pirrka

Nei, du har rett i det men det diskuteres å åpne for stebarnsadopsjon, mener å huske att AP`s kvinnepolitiske gruppe (m/flere) har vedtatt å gå inn for dette.

Ps! Du kunne også ha uttrykt deg på en annen måte, enten kjønnsnøytralt eller slik ! :

"

"Dette er jo som ved alle andre forhold der far og mor ikkje er saman og far seinare finn seg ei ny dame (eller mann). For at barna skal kunne adopterast må den biologiske forelderen godkjenne det. Såvidt eg veit skjer det vei ikkje så ofte med biologisk mor er i live."

Blir jo omtrent det samme det, eller ?

:)

Du har rett i det siste avsnittet ditt, men eg orka liksom ikkje alle slike "far eller mor"-setningar...

Forøvrig er det stebarnsadopsjon eg skriv om også, det heiter det same uansett om det er homofile eller heterofile som adopterer. Det det er snakk om er at retten til å kunne adoptere sin partners barn, dersom biologisk forelder er død eller gjev sitt samtykke, skal vere uavhengig av legning.

Du skriver:

Mvh

Det kan de jo selvsagt godt ha. Men det er umulig å tenke seg at homofiles adopsjon skal foregå slik at biologiske foreldre fratas retten til å være foreldre til sine barn. Det finnes tilfeller der barnevern og rettssystem fratar foreldre omsorgsrett til barna, men det er jo grunnet i at de ikke er skikket som foreldre. Kort sagt: Homofiles og heterofiles adopsjon blir skåret over samme lest, etter samme alminnelige regler der det finnes et kjent, biologisk opphav til barnet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...