Gå til innhold

Svenskene fører an - homofile får adoptere

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 302
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

78

• Taj Mahal

66

• Bassisten

16

• Solsikke

15

Mest aktive i denne tråden

Ok! Eg slapper litt av, men diskusjonene blusser nok snart opp igjen angående stebarnsadopsjon.

Sjøl om eg personlig ikkje har noe å frykte, i så måte ! :-)

Er ikke stebarnsadopsjon bra? Det synes jeg. Når den biologiske foreldreen er død, eller har så lite interesse i barnet at det fraskriver seg alt ansvar, da synes jeg det er godt at noen andre "trår til".

Mvh

Annonse

Jeg syns at kun den ene av de skal få bli en ny mor eller en ny far. Så får den andre være ste---et---eller-annet - som for oss andre som har ny partner.

Det er lettere å takle at mor eller far har en kjæreste si eller så,- enn å ha på papiret at man vittelig ahr to MAMMAER eller to PAPPAER, for det vil et barn forstå er galt uansett...

Men å vokse opp hos et homofilt par det ser jeg ikke noe spesielt galt ved.

Jeg vil likevel ikke at vi skal glemme at et barn er produsert av en mann og en dame, -ja også de adopterte :-)

Jeg husker ikke om de adopterer fra Sør Afrika, men Grunnloven der forbyr all diskriminering basert på legning.

Uansett vil jeg anta at de fleste slike adopsjoner i Sverige er av barn til den ene partneren.

Med vennlig hilsen

Jeg husker at du har sagt det om Sør Afrika, Sør. Men Adopsjonscentrum formidler fra Sør Afrika. Og likevel sier de at de ikke kan hjelpe homofile, for de har ingen giverland som vil tillate adopsjon til homofile. Så enten tar du eller Adopsjonscentrum feil.... Du burde finne ut hvem av dere :-))

Forøvrig er det for meg som adoptivmor en "lettelse" at Sverige gjør dette først.... Jeg vet at feks Colombia, "vår" land, har truet med å stoppe alle adopsjon om homofile får rett til å adoptere. Og beklager, men jeg er ikke stor nok til å ville ofre min mulighet til å få (flere) barn, for at homofile skal få en "papirrettighet". Jeg synes det er VELDIG spennende å følge med på det som skjer i Sverige!!

Men svenskene vet jo ikke når homofile faktisk kan få lov til å adoptere, for først må de si opp (eller noe i den retning) den europeiske (??) adopsjonskonvensjonen, for den tillater kun gifte, hetrofile å adoptere. Dette tok i alle fall 6 mnd.

Men som sagt, vi får se hva som skjer. Jeg tror at homofile vil bli like gode foreldre som oss hetrofile. Men, jeg fryter at dette bare vil bli en papirrettighet, som vi verste fall ødelegger for hetrofiles mulighet til å adoptere. Og at den eneste reelle muligheten vil bli stebarnsadopsjon. Om man velger å adoptere bort barn i Norge, kan man faktisk stille ganske strenge krav til hvem som skal få adoptere barnet ens.

Og den endelige "dommen" over om dette er rett eller ei får vi først når barn adoptert av homofile blir store nok til å si hva de synes om saken. Hva du & jeg og politikerne mener er i grunnen fullstendig irrelevant når det kommer til stykket.

Jeg synes forøvrig det er litt trist at dette bare blir sett på som en rettighet som er til det beste for de homofile, og at det ikke tas en skikkelig debatt på om dett er til det beste for barna. Barna må ikke bli et ledd i likestillingskampen til de homofile!! Er samfunnet vårt modent for dette, eller er det for mange fordomsfulle tullinger enda? Jeg er ikke en av dem, selv om jeg er sterkt kritisk til at homofile skal få adoptere (jeg snakker ikke om stebarnsadopsjon). Men jeg kjenner veldig mange fordomsfulle mennesker. Og jeg synes faktisk det bør tas alvorlig når adopsjonsforeningene og andre med god peiling på adopsjon er sterkt kritisk til det som skjer nå.

Grunngir min "motstand" mot homofiles rett til å adoptere med respekt for giverlandene og hensyn til barna. Ikke med homofiles omsorgsevne som foreldre. For som sagt, jeg er temmelig sikker på at det er mange homofile som hadde blitt veldig gode foreldre. Spørsmålet er om det er nok?

Men nå skal Bella og jeg på stranden, det går ikke an å sitte å DOL'le i dette fine været, folkens!!

Beste hilsen

Gjest pirrka

Jeg husker at du har sagt det om Sør Afrika, Sør. Men Adopsjonscentrum formidler fra Sør Afrika. Og likevel sier de at de ikke kan hjelpe homofile, for de har ingen giverland som vil tillate adopsjon til homofile. Så enten tar du eller Adopsjonscentrum feil.... Du burde finne ut hvem av dere :-))

Forøvrig er det for meg som adoptivmor en "lettelse" at Sverige gjør dette først.... Jeg vet at feks Colombia, "vår" land, har truet med å stoppe alle adopsjon om homofile får rett til å adoptere. Og beklager, men jeg er ikke stor nok til å ville ofre min mulighet til å få (flere) barn, for at homofile skal få en "papirrettighet". Jeg synes det er VELDIG spennende å følge med på det som skjer i Sverige!!

Men svenskene vet jo ikke når homofile faktisk kan få lov til å adoptere, for først må de si opp (eller noe i den retning) den europeiske (??) adopsjonskonvensjonen, for den tillater kun gifte, hetrofile å adoptere. Dette tok i alle fall 6 mnd.

Men som sagt, vi får se hva som skjer. Jeg tror at homofile vil bli like gode foreldre som oss hetrofile. Men, jeg fryter at dette bare vil bli en papirrettighet, som vi verste fall ødelegger for hetrofiles mulighet til å adoptere. Og at den eneste reelle muligheten vil bli stebarnsadopsjon. Om man velger å adoptere bort barn i Norge, kan man faktisk stille ganske strenge krav til hvem som skal få adoptere barnet ens.

Og den endelige "dommen" over om dette er rett eller ei får vi først når barn adoptert av homofile blir store nok til å si hva de synes om saken. Hva du & jeg og politikerne mener er i grunnen fullstendig irrelevant når det kommer til stykket.

Jeg synes forøvrig det er litt trist at dette bare blir sett på som en rettighet som er til det beste for de homofile, og at det ikke tas en skikkelig debatt på om dett er til det beste for barna. Barna må ikke bli et ledd i likestillingskampen til de homofile!! Er samfunnet vårt modent for dette, eller er det for mange fordomsfulle tullinger enda? Jeg er ikke en av dem, selv om jeg er sterkt kritisk til at homofile skal få adoptere (jeg snakker ikke om stebarnsadopsjon). Men jeg kjenner veldig mange fordomsfulle mennesker. Og jeg synes faktisk det bør tas alvorlig når adopsjonsforeningene og andre med god peiling på adopsjon er sterkt kritisk til det som skjer nå.

Grunngir min "motstand" mot homofiles rett til å adoptere med respekt for giverlandene og hensyn til barna. Ikke med homofiles omsorgsevne som foreldre. For som sagt, jeg er temmelig sikker på at det er mange homofile som hadde blitt veldig gode foreldre. Spørsmålet er om det er nok?

Men nå skal Bella og jeg på stranden, det går ikke an å sitte å DOL'le i dette fine været, folkens!!

Beste hilsen

Dersom det du skriv her stemmer : "Men Adopsjonscentrum formidler fra Sør Afrika. Og likevel sier de at de ikke kan hjelpe homofile, for de har ingen giverland som vil tillate adopsjon til homofile. ", så ser eg ikkje problemet. Dersom gjevarland sjølv kan bestemme at dei ikkje vil adoptere til homofile, så handlar i praksis denne retten om stebarnsadopsjon eller andre tilfeller der adoptantar alt står i nært forhold til barnet (søsken, tanter, onklar osv.).

Så dermed blir det kanskje ein papirrettighet i høve til "vanleg" adopsjon frå utlandet, men ikkje for barn som ved dødsfall mistar sine biologiske foreldre og vil få det best hos familie eller vener dei alt er knytta til.

Du kan ha rett i at homofiles rettar ikkje bør kome foran barns. Men eg synst heller ikkje at nokre adoptivforeldres frykt for innskrenkingar av "tilgangen på barn" (unnskyld uttrykket) skal kome foran foreldrelause barns rett til å kunne bli adoptert av dei som står det nærmast, om det er ein homofil onkel og hans partner.

Jeg synes først og remst at en mann og dame som vil adoptere, burde ha forsterett. Og dermed blir det diskriminering av homofile. Så derfor er jeg i mot at homofile skal adoptere. Det er trossalt lang ventetid for hetrofile par, som dog er normalt for å kunne skape et barn og som derfor er meningen at det skal være en av hvert kjønn for å ha barn.

Er man for at homofile skal få adoptere, så må man være for at ingen (homo eller hetro) har noen førsterett.

Og det er sykt å fra ta barn retten til å ha en normal familie. Homofile par kan ikke bli en normal famile, rett og slett fordi det ikke er mulig for to av likt kjønn og lage et barn.

Nei, dette var trist nyhet! hvor sykt skal det bli før folk skjønner hva de driver med?!?!

*uff*

Sør: "....så er det svært ofte fordi du har blitt skrevet ut av psyk sykehus for tidlig av psyk/psykiater, uten tilbud om ordentlig oppfølging."

Hvem er "du" - nhd, bassisten eller hva ?

Samme "du " som nhd refererer til....

Med vennlig hilsen

Beste hilsen

Hei,

Men alle argumenter mot at homofile skal få adoptere ("mobbing", "samfunnet er ikke modent", osv) gjaldt (og gjelder!!!) jo like mye for mørkhudete barn. Det er jo akkurat det sammen, enten det er mobbing pga rase eller legning. Så hvis man skulle argumentere slik, ville man jo heller ikke adoptere mørkhudete barn fra Colombia....

Derutover mener jeg at dette IKKE er "homofiles rettigheter vs barns rettigheter", fordi jeg mener det er for ALLES beste å bo i et samfunn hvor man ikke diskriminerer.

Ingen undersøkelser jeg har lest om (for flere år siden, så jeg har ikke referansene mer, dessverre) om barn med homofile foreldre (vanligvis biologisk far/mor med partner) har vist noen som helst "skadelig virkning" av å ha homofile foreldre. Faktisk (etter det jeg husker) tvertimot, fordi de homofile var så påpasselige at barn fikk rollemodeller av begge kjønn, ikke ble mobbet, osv.

Med vennlig hilsen

Annonse

Jeg synes først og remst at en mann og dame som vil adoptere, burde ha forsterett. Og dermed blir det diskriminering av homofile. Så derfor er jeg i mot at homofile skal adoptere. Det er trossalt lang ventetid for hetrofile par, som dog er normalt for å kunne skape et barn og som derfor er meningen at det skal være en av hvert kjønn for å ha barn.

Er man for at homofile skal få adoptere, så må man være for at ingen (homo eller hetro) har noen førsterett.

Og det er sykt å fra ta barn retten til å ha en normal familie. Homofile par kan ikke bli en normal famile, rett og slett fordi det ikke er mulig for to av likt kjønn og lage et barn.

Nei, dette var trist nyhet! hvor sykt skal det bli før folk skjønner hva de driver med?!?!

*uff*

....eh....

Det er ikke akkurat noen *mangel* på barn i verden!

Og at du vil nekte en gruppe mennesker å adoptere basert på legning, er akkurat like tåpelig som å nekte mennesker å adoptere barn av en annen rase. Diskriminering er like gale enten det går på legning eller hudfarge.

Med vennlig hilsen

Gjest (ikke undertegnet)

Ei lesbisk jente som jeg vet om, men som jeg ikke kjenner gikk på byen, lå med en gutt og ble gravid. Om hun idag har kjæreste eller ikke vet jeg ikke. Kanskje hun får, og da vil jo barnet vokse opp med to jenter. og få det sikkert bra. Jeg har egentlig ikke kommet frem til om jeg synes det er ok eller ikke å adoptere fra et annet land. DVS jeg vet at giverlandene ifht adopsjon ikke godkjenner homofili. I enkelte land i verden er det faktisk DØDSSTRAFF å utøve homofili.

Npr det gjelder det å gå på byen og bli gravid, så er det vel lettest for jenter.

Ei lesbisk jente som jeg vet om, men som jeg ikke kjenner gikk på byen, lå med en gutt og ble gravid. Om hun idag har kjæreste eller ikke vet jeg ikke. Kanskje hun får, og da vil jo barnet vokse opp med to jenter. og få det sikkert bra. Jeg har egentlig ikke kommet frem til om jeg synes det er ok eller ikke å adoptere fra et annet land. DVS jeg vet at giverlandene ifht adopsjon ikke godkjenner homofili. I enkelte land i verden er det faktisk DØDSSTRAFF å utøve homofili.

Npr det gjelder det å gå på byen og bli gravid, så er det vel lettest for jenter.

"Npr det gjelder det å gå på byen og bli gravid, så er det vel lettest for jenter."

Det har du faktisk rett i! Eg har enda ikkje høyrd at det har lukkast for ein gut å bli gravid etter ein bytur ;-)

....eh....

Det er ikke akkurat noen *mangel* på barn i verden!

Og at du vil nekte en gruppe mennesker å adoptere basert på legning, er akkurat like tåpelig som å nekte mennesker å adoptere barn av en annen rase. Diskriminering er like gale enten det går på legning eller hudfarge.

Med vennlig hilsen

Hei Sør,

Ja, men så er nå jeg litt gale da :-)

eller er det kanskje du som er det...

Jeg diskriminerer ikke på grunn av legning her. Jeg sier at det er klin umulig for to av samme kjønn å skape et barn. Uansett hvor friske de er osv. Det er da isåfall naturen som diskriminerer at to av samme kjønn ikke skal få barn sammen.

Alt som ikke går an naturlig, er jeg sterkt imot. Jeg er imot å klusse med naturen, og diskriminerer ikke, men holder med naturen!

Det er mange barn i verden som trenger en mor og far, men det er LANG ventetid for dem som skal adoptere de barn som skal adopteres bort.

Mvh

Hei Sør,

Jeg diskriminerer ikke på grunn av legning her. Jeg sier at det er klin umulig for to av samme kjønn å skape et barn. Uansett hvor friske de er osv. Det er da isåfall naturen som diskriminerer at to av samme kjønn ikke skal få barn sammen.

Alt som ikke går an naturlig, er jeg sterkt imot. Jeg er imot å klusse med naturen, og diskriminerer ikke, men holder med naturen!

Det er mange barn i verden som trenger en mor og far, men det er LANG ventetid for dem som skal adoptere de barn som skal adopteres bort.

Mvh

"Jeg sier at det er klin umulig for to av samme kjønn å skape et barn"

Det er også klin umogleg for eit ektepar å få barn dersom ein av dei er fødd steril. Det strider like mykje mot naturen at dei kan få barn....

Hei Sør,

Mvh

Hjerneblødning, malaria og gikt er naturlig.

Medisinene er "unaturlige".

Du forvirrer "naturlig" med "godt". NOE "naturlig" er godt, noe er dårlig. Ditto for "unaturlige" ting.

Ergo er argumentet ditt irrelevant.

===

At to kvinner ikke kan bli gravide sammen er selvsagt også irrelevant. Lovvedtaket gjør dem ikke gravide, men gir dem lov til å adoptere.

Det er selvsagt intet som sier at homofile ikke kan få *adoptere*.

Med vennlig hilden

"Jeg sier at det er klin umulig for to av samme kjønn å skape et barn"

Det er også klin umogleg for eit ektepar å få barn dersom ein av dei er fødd steril. Det strider like mykje mot naturen at dei kan få barn....

Nei Basse, der tar du feil *s*

Hvor mange har man ikke hørt om at de har fått diagnose om at de aldri kan få barn, så går det noen år og vips :-) Baby i magen.

Utrolig mange, om du undersøker min påstand ;o)

Noen har til og med adoptert og fått egene barn noen år etterpå.

Det er en sak.

Den andre saken er at to av forskjellig kjønn kan få barn om de er friske, men det kan ikke to av samme kjønn. Altså ikke meningen at de skal få barn sammen Jfr. Naturloven ;o)

Er naturen diskriminerende? ja, det må du da absolutt synes. Men det synes nå da ikke jeg.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...