Gå til innhold

Svenskene fører an - homofile får adoptere

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 302
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

78

• Taj Mahal

66

• Bassisten

16

• Solsikke

15

Mest aktive i denne tråden

Hjerneblødning, malaria og gikt er naturlig.

Medisinene er "unaturlige".

Du forvirrer "naturlig" med "godt". NOE "naturlig" er godt, noe er dårlig. Ditto for "unaturlige" ting.

Ergo er argumentet ditt irrelevant.

===

At to kvinner ikke kan bli gravide sammen er selvsagt også irrelevant. Lovvedtaket gjør dem ikke gravide, men gir dem lov til å adoptere.

Det er selvsagt intet som sier at homofile ikke kan få *adoptere*.

Med vennlig hilden

#Medisinene er "unaturlige".#

Nei, det er de ikke. Det er i såfall svært få. I naturen finner man mye medisin.Jeg er absolutt ikke i mot forskning for å forbedre menneskers tilstand. Men kan forskere klare å få en mann til å føde en baby?

En dame kan heller ikke få barn uten hjelp i fra en mann.

Nei Basse, der tar du feil *s*

Hvor mange har man ikke hørt om at de har fått diagnose om at de aldri kan få barn, så går det noen år og vips :-) Baby i magen.

Utrolig mange, om du undersøker min påstand ;o)

Noen har til og med adoptert og fått egene barn noen år etterpå.

Det er en sak.

Den andre saken er at to av forskjellig kjønn kan få barn om de er friske, men det kan ikke to av samme kjønn. Altså ikke meningen at de skal få barn sammen Jfr. Naturloven ;o)

Er naturen diskriminerende? ja, det må du da absolutt synes. Men det synes nå da ikke jeg.

Mvh

Nei, homofile kan ikke bli gravide med hverandre, men loven gjør ikke de homofile gravide!

Loven sier at de får lov til å adoptere, hvilket åpenbart ikke har noe med "naturlig" eller "unaturlig graviditet" å gjøre.

Med vennlig hilsen

Nei, homofile kan ikke bli gravide med hverandre, men loven gjør ikke de homofile gravide!

Loven sier at de får lov til å adoptere, hvilket åpenbart ikke har noe med "naturlig" eller "unaturlig graviditet" å gjøre.

Med vennlig hilsen

Her snakkes det om NATURLOVEN!

#Medisinene er "unaturlige".#

Nei, det er de ikke. Det er i såfall svært få. I naturen finner man mye medisin.Jeg er absolutt ikke i mot forskning for å forbedre menneskers tilstand. Men kan forskere klare å få en mann til å føde en baby?

En dame kan heller ikke få barn uten hjelp i fra en mann.

Nei, men som jeg har påpekt så dreier ikke loven om å gjøre menn gravide, men at homofile skal få lov til å ADOPTERE!

Dette har selvsagt INTET med (u)naturlig graviditet å gjøre.

Med vennlig hilsen

Annonse

Her snakkes det om NATURLOVEN!

Og i hvilken paragraf av "naturloven" står det at homofile ikke kan adoptere?

Ettersom det åpenbart er fysisk mulig for homofile å adoptere, så er det selvsagt ikke imot naturlovene. Naturlivene dreier seg om hva som er fysisk mulig - hvis det lar seg gjøre, så er det (per definisjon) IKKE imot "naturlovene"!

Med vennlig hilsen

Jeg synes først og remst at en mann og dame som vil adoptere, burde ha forsterett. Og dermed blir det diskriminering av homofile. Så derfor er jeg i mot at homofile skal adoptere. Det er trossalt lang ventetid for hetrofile par, som dog er normalt for å kunne skape et barn og som derfor er meningen at det skal være en av hvert kjønn for å ha barn.

Er man for at homofile skal få adoptere, så må man være for at ingen (homo eller hetro) har noen førsterett.

Og det er sykt å fra ta barn retten til å ha en normal familie. Homofile par kan ikke bli en normal famile, rett og slett fordi det ikke er mulig for to av likt kjønn og lage et barn.

Nei, dette var trist nyhet! hvor sykt skal det bli før folk skjønner hva de driver med?!?!

*uff*

Sist du hisset deg opp over noe umoralsk, unnskyldte jeg deg med at du var gravid. Men NÅ syns jeg du går over streken. Etter masse om og men og akk og sukk har selv stat, psykiatri og kirke blitt enige om at homofili er regnet som NORMALT. Det er like normalt som å være døv eller rødhåret, selv om det er sjeldent.

Nei, to damer eller to menn kan ikke lage barn, men hvis du bare er en SMULE orientert, så er verden proppfull av alenemødre, dårlige mødre, dårlige fedre, steforeldre, skilsmisser osv osv. Å la heterofile adoptere er absolutt ingen garanti mot denslags normaliteter. Faktisk er det ganske høy skilsmisse-prosent blant adoptivforeldre, fordi de har gått så gruelig mye gjennom før de blir foreldre, og det er ikke bare enkelt å adoptere.

Så lenge foreldrene er normale (og det ER homofile etter norsk lov), er det selvsagt foreldre-evne (med alt dét innebærer) og ellers ansiennitet på ventelista som skal avgjøre hvem som får adoptere. En slags a-lag og b-lag utfra seksuell legning er like lovstridig og amoralsk som dagens forbud.

Tenk på de normale, greie, gode homofile fedrene og mødrene i Norge du fornærmer nå!!!

De er like følsomme for dette som du er, og enhver annen mor og far!

Og i hvilken paragraf av "naturloven" står det at homofile ikke kan adoptere?

Ettersom det åpenbart er fysisk mulig for homofile å adoptere, så er det selvsagt ikke imot naturlovene. Naturlivene dreier seg om hva som er fysisk mulig - hvis det lar seg gjøre, så er det (per definisjon) IKKE imot "naturlovene"!

Med vennlig hilsen

He-he...om du ikke klarer å tenke lenger så :-Þ

Det står i naturloven §1. Mann og kvinne kan skape barn og dermed også ta seg av barn på den måte det er ment.

;o)

Nei, men som jeg har påpekt så dreier ikke loven om å gjøre menn gravide, men at homofile skal få lov til å ADOPTERE!

Dette har selvsagt INTET med (u)naturlig graviditet å gjøre.

Med vennlig hilsen

Det står også noe mer i naturloven §1 a)

To av samme kjønn er regnet som ugild.

:-D

Sist du hisset deg opp over noe umoralsk, unnskyldte jeg deg med at du var gravid. Men NÅ syns jeg du går over streken. Etter masse om og men og akk og sukk har selv stat, psykiatri og kirke blitt enige om at homofili er regnet som NORMALT. Det er like normalt som å være døv eller rødhåret, selv om det er sjeldent.

Nei, to damer eller to menn kan ikke lage barn, men hvis du bare er en SMULE orientert, så er verden proppfull av alenemødre, dårlige mødre, dårlige fedre, steforeldre, skilsmisser osv osv. Å la heterofile adoptere er absolutt ingen garanti mot denslags normaliteter. Faktisk er det ganske høy skilsmisse-prosent blant adoptivforeldre, fordi de har gått så gruelig mye gjennom før de blir foreldre, og det er ikke bare enkelt å adoptere.

Så lenge foreldrene er normale (og det ER homofile etter norsk lov), er det selvsagt foreldre-evne (med alt dét innebærer) og ellers ansiennitet på ventelista som skal avgjøre hvem som får adoptere. En slags a-lag og b-lag utfra seksuell legning er like lovstridig og amoralsk som dagens forbud.

Tenk på de normale, greie, gode homofile fedrene og mødrene i Norge du fornærmer nå!!!

De er like følsomme for dette som du er, og enhver annen mor og far!

bla,bla,bla...

#Tenk på de normale, greie, gode homofile fedrene og mødrene i Norge du fornærmer nå!!!

De er like følsomme for dette som du er, og enhver annen mor og far!#

Skal det si at jeg bør forandre min mening, fordi det fornermer også andre? Alle andre synes, så da bør jeg også synes det? nei, den gale karusellen der, henger jeg meg ALDRI på! Jeg kommer bestandig til å ha begge bena plantet på jorden sammen med naturen selv.

Annonse

Big Brother

"Npr det gjelder det å gå på byen og bli gravid, så er det vel lettest for jenter."

Det har du faktisk rett i! Eg har enda ikkje høyrd at det har lukkast for ein gut å bli gravid etter ein bytur ;-)

Å godt er vel det! ;o)

He-he...om du ikke klarer å tenke lenger så :-Þ

Det står i naturloven §1. Mann og kvinne kan skape barn og dermed også ta seg av barn på den måte det er ment.

;o)

Jeg tar det innlegget som bevis på at du ikke har noen argumenter for din posisjon.

Derutover forveksler du graviditet og adopsjon.

Med vennlig hilsen

bla,bla,bla...

#Tenk på de normale, greie, gode homofile fedrene og mødrene i Norge du fornærmer nå!!!

Skal det si at jeg bør forandre min mening, fordi det fornermer også andre? Alle andre synes, så da bør jeg også synes det? nei, den gale karusellen der, henger jeg meg ALDRI på! Jeg kommer bestandig til å ha begge bena plantet på jorden sammen med naturen selv.

Jasså?

Hvis du har rett i at det er "naturlig og jordnært" å nekte å sette deg i andres sted, eller prøve å se en sak ut fra andre vinkler, så frykter jeg for menneskeheten.

Jeg er fremdeles naiv nok til å tro at man kan endre synspunkt ved å lytte til hverandre, det er jo derfor jeg gidder å snakke og lytte!! Men du er kanskje bare her for å vise deg litt fram eller for å få brukt tastaturet ditt????

Poenget mitt er at det finnes en masse barn i Norge som er vokst opp med en homofil far eller mor, og enkelt med to homofile foreldre. Jeg har flere voksne venner som har homofile foreldre. Dette har vært gode foreldre, og du fornærmer dem uten å si annet enn at de er "unaturlige". Vel, det høres bare nebbete og insentitivt ut.

bla,bla,bla...

Og det sier du også til de som trakasserer muslimer?

Så det er OK å trakassere homofile, men ikke muslimer....???

Med vennlig hilsen

Dersom det du skriv her stemmer : "Men Adopsjonscentrum formidler fra Sør Afrika. Og likevel sier de at de ikke kan hjelpe homofile, for de har ingen giverland som vil tillate adopsjon til homofile. ", så ser eg ikkje problemet. Dersom gjevarland sjølv kan bestemme at dei ikkje vil adoptere til homofile, så handlar i praksis denne retten om stebarnsadopsjon eller andre tilfeller der adoptantar alt står i nært forhold til barnet (søsken, tanter, onklar osv.).

Så dermed blir det kanskje ein papirrettighet i høve til "vanleg" adopsjon frå utlandet, men ikkje for barn som ved dødsfall mistar sine biologiske foreldre og vil få det best hos familie eller vener dei alt er knytta til.

Du kan ha rett i at homofiles rettar ikkje bør kome foran barns. Men eg synst heller ikkje at nokre adoptivforeldres frykt for innskrenkingar av "tilgangen på barn" (unnskyld uttrykket) skal kome foran foreldrelause barns rett til å kunne bli adoptert av dei som står det nærmast, om det er ein homofil onkel og hans partner.

Vi er helt på linje når det gjelder stebarnsadopsjon :-)

Og det bør heller ikke være noe i veien for å tillate det - uten samtidig å nødvendigvis gi en generell adopsjonsrett.

Beste hilsen fra

Det synes virkelig jeg og er på tide! Tror det er mange barn som får det mye bedre hos et par der de føler seg elsket og ønsket, enn der mangel på kjærlighet og grensesetting, vold og dårlig omsorg er stikkordene i barnets hverdag...og hvorfor skulle ikke homofile bli vel så bra foreldre som et hvilket som helst annet foreldrepar?

Om hundre år så tenker nok folk tilbake på de snerversynte folka som nektet homofile å adoptere i Norge. Er temmelig sikker på at det er helt vanlig langt frem i tid!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...