Sør Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Burde overskriften ha vært! JA - enig. * DU * overkjører barnas rettighet til gode foreldre, ved å forhindre dem fra å komme til en gruppe foreldre du tilfeldigvis ikke liker. Det er DYPT umoralskt av deg å la dine fordommer gå ut over barnene! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57607-svenskene-f%C3%B8rer-an-homofile-f%C3%A5r-adoptere/page/7/#findComment-243802 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 "Og det skrikes også om overbefolkning!!! hvorfor i heiteste skal man ikke ta seg av de barn som trenger det, om man har så veldig lyst på barn??" Hvorfor adopterer ikke du da, hvis du så gjerne vil ta vare på de stakkars barna? "Jeg trakkaserer ikke, men påpeker egoismen til de voksene som tar deres hensyn fremfor våre barn! " Og du er ikke egoistisk når du vil nekte andre å leve livet sitt som de vil fordi du mener det er galt. Hva plager det deg om det lesbiske ekteparet som bor ved siden av dere adopterer et barn? Det er helt utrolig, voksne mennesker som ikke kan la være å blande seg inn i andres liv. Og så du da som flere ganger blir kritisert pga din religion, og så snur deg rundt og kritiserer andre. Man skal ikke kaste stein når man selv sitter i glasshus er det noe som heter. ""Og det skrikes også om overbefolkning!!! hvorfor i heiteste skal man ikke ta seg av de barn som trenger det, om man har så veldig lyst på barn??" Hvorfor adopterer ikke du da, hvis du så gjerne vil ta vare på de stakkars barna? # Hva vet du om ikke jeg allerede har gjort det? Jeg kan få barn og er glad for det. Men hadde jeg ikke kunnet det, så ville jeg muligens ha adoptert. #"Jeg trakkaserer ikke, men påpeker egoismen til de voksene som tar deres hensyn fremfor våre barn! " Og du er ikke egoistisk når du vil nekte andre å leve livet sitt som de vil fordi du mener det er galt. Hva plager det deg om det lesbiske ekteparet som bor ved siden av dere adopterer et barn?# Det som plager meg er: At de voksene har kun tenkt på seg, enda det ikke er fysisk mulig fra naturens side at to av samme kjønn kan skape et barn. Og at det er mange som ikke kan få barn selv, som venter i kø for å gi disse barna ett NORMALT familieliv. #Det er helt utrolig, voksne mennesker som ikke kan la være å blande seg inn i andres liv. Og så du da som flere ganger blir kritisert pga din religion, og så snur deg rundt og kritiserer andre. Man skal ikke kaste stein når man selv sitter i glasshus er det noe som heter.# Kan ikke se jeg sitter i noen glasshus. Religion,etnisk opprinnelse osv klager jeg da ikke på. Jeg klager KUN på at mennesker tukler med naturen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57607-svenskene-f%C3%B8rer-an-homofile-f%C3%A5r-adoptere/page/7/#findComment-243806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Barnene har rett til å komme til foreldre (uansett legning), uten innblanding av religiøse fundamentalister som preiker om hva de tilfeldigvis mener er "naturlig" (et ord som overhodet ikke har noen reell betydning! Er fly naturlige?)! Det er helt "naturlig" at homofile skal få adoptere. Selvsagt. Det du gjør er å frata barn deres "naturlige rett" til foreldre (homofile eller ei). Og den retten har du IKKE! Med vennlig hilsen #Det du gjør er å frata barn deres "naturlige rett" til foreldre (homofile eller ei). Og den retten har du IKKE! # Nei, det er ikke barnas naturlige rett. Det er jo ikke naturlig at to av samme kjønn kan få barn sammen. Jeg GIR og stemmer for BARNAS rettigheter her. Mens du fratar dem alle rettigheter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57607-svenskene-f%C3%B8rer-an-homofile-f%C3%A5r-adoptere/page/7/#findComment-243810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Tror du jeg gir meg så lett, eller? Skal mer enn en klem til for å stoppe kjeften på meg ;-)) Altså, jeg hører hva du sier, og jeg er ikke uenig. Teroetisk har du sikkert helt rett, men i praksis... "Selvsagt kan vi ikke "tvinge oss til" barn, men vi kan tillate homofile å adoptere. Muligvis vil de få adopsjonspapirene i retur, men det skal ikke være norsk lovgivning som stopper dem, ei heller forhindrer barn fra å få foreldre." Det er dessverre det vi risikerer, om den norsk lovgivningen tillater homofile og adoptere!! Fordi vi risikerer at en rekke land vil stoppe _all_ adopsjon til Norge... Og da _er_ det faktisk den norske lovgivningen som forhindrer barn fra å få foreldre.... Det er ikke _jeg_ som ønsker at det skal være sånn, det er bare sånn det dessverre er. Det er en realtitet, hvor trist det nå enn er :-( Vi risiskerer ikke bare at de homofile vil få papirene i retur (eller at giverlandet nekter å motta dem i det hele tatt), men full stopp for _alle_ som vil adoptere, uavhengig av legning. Du sier at vi kan bruke vår innflytelse i utlandet til å få landene til å gå med på å la homofile få adoptere, men er det rett, tatt i betraktning av at det er giverlandenes religion og kultur som er hinder. Har vi rett til å si at dere tar feil og vi har rett? Hvor mange homofile pressgrupper som finnes i disse landene vet jeg ingenting om, men noe sier meg at det er ikke mange... Jeg føler at jeg gjentar og gjentar meg selv til det kjedsommelige, du får ha meg unnskyldt :-) Dette er forøvrig hva Adopsjonscentrum i Sverige skriver i en pressemelding. De formidler forøvrig barn fra Sør-Afrika, så det virker som om du tar feil mht.a t de tillater homofile å adoptere. Dessverre. "Sverige har nu blivit det första landet i världen som av inrikespolitiska skäl tänker säga upp en internationell barnrättskonvention - Europakonventionen. Man tänker sig också att kringgå Haagkonventionen om internationella adoptioner. Sverige har haft en ledande roll vid tillkomsten av bägge dessa konventioner och deras syfte är att skydda barns rätt vid internationell adoption Att säga upp internationella konventioner där målet varit att fler länder skulle ansluta sig, riskerar Sveriges trovärdighet också i andra barnrättsfrågor än adoption. I stället för att se internationella adoptioner som en internationell barnrättsfråga har riksdagen valt att se dem som en inrikespolitisk svensk rättvisefråga för vuxna. I dagens läge finns det inte något land, som Adoptionscentrum samarbetar med, som skulle acceptera en ansökan från ett samkönat par. Precis som regeringen skriver i sin proposition, finns det också uppenbara risker att det nu blir svårare för alla svenska par och ensamstående som vill adoptera. Redan nu har enbart diskussionen om homosexuella och adoptioner lett till skärpta regler för ensamstående bl a i Kina, det land som det kommer flest adoptivbarn från internationellt sett." Takk for klemmen :-) Beste hilsen fra ei som liker en god diskusjon, Hei, Du skriver: "men er det rett, tatt i betraktning av at det er giverlandenes religion og kultur som er hinder. Har vi rett til å si at dere tar feil og vi har rett?" Selvsagt er det like "rett" som at de bruker "da får dere ingen barn" som pressmiddel. Hva hvis et giverland truet med "ingen barn i det hele tatt hvis ikke moren er hjemmeværende og passer på ungen"? Hva med: "Ingen barn hvis moren ikke bruker burka, og barnet utsatt for kjønnslemlestelse i tråd med giverlandets tradisjon"? Hvor langt skal vi gå? Hvor mye skal vi akseptere? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57607-svenskene-f%C3%B8rer-an-homofile-f%C3%A5r-adoptere/page/7/#findComment-243812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
avil Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Burde overskriften ha vært! En gang i mellom dukker det opp noen som bruker argumentet NATURLIG. Er dette naturlig: At du sitter der i syntetiske klær, i et hus bygget av gudene vet hvilke finurlige materialer, taster i vei på en pc, på internett, og krangler med folk du ikke kjenner. Innimellom går du ut i kjøkkenet, åpner kjøleskapet og henter deg ut mat som er tilsatt alle mulige e-stoff, og som ikke kunne eksistere eller oppbevares uten menneskelige oppfinnelser langt fra naturen. Grunnen til at alt dette er mulig, er menneskenes kultur, språk, samkvem, regler, samfunn. Grunnen til at du ikke skriver sinte innlegg om at kjøleskap eller gen-manipulerte import-tomater er unaturlige, er jo fordi det passer deg utmerket med holdbar mat og tomater i januar. Men homofile som adopterer, DET er unaturlig. Hmmm, kan det være at homofile med adoptivbarn bare ikke passer deg like inderlig godt som klær uten møll, det monetære system, kirker og annet "unatur"? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57607-svenskene-f%C3%B8rer-an-homofile-f%C3%A5r-adoptere/page/7/#findComment-243814 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 ""Og det skrikes også om overbefolkning!!! hvorfor i heiteste skal man ikke ta seg av de barn som trenger det, om man har så veldig lyst på barn??" Hvorfor adopterer ikke du da, hvis du så gjerne vil ta vare på de stakkars barna? # Hva vet du om ikke jeg allerede har gjort det? Jeg kan få barn og er glad for det. Men hadde jeg ikke kunnet det, så ville jeg muligens ha adoptert. #"Jeg trakkaserer ikke, men påpeker egoismen til de voksene som tar deres hensyn fremfor våre barn! " Og du er ikke egoistisk når du vil nekte andre å leve livet sitt som de vil fordi du mener det er galt. Hva plager det deg om det lesbiske ekteparet som bor ved siden av dere adopterer et barn?# Det som plager meg er: At de voksene har kun tenkt på seg, enda det ikke er fysisk mulig fra naturens side at to av samme kjønn kan skape et barn. Og at det er mange som ikke kan få barn selv, som venter i kø for å gi disse barna ett NORMALT familieliv. #Det er helt utrolig, voksne mennesker som ikke kan la være å blande seg inn i andres liv. Og så du da som flere ganger blir kritisert pga din religion, og så snur deg rundt og kritiserer andre. Man skal ikke kaste stein når man selv sitter i glasshus er det noe som heter.# Kan ikke se jeg sitter i noen glasshus. Religion,etnisk opprinnelse osv klager jeg da ikke på. Jeg klager KUN på at mennesker tukler med naturen. Den eneste som "tukler" med noe her er deg, som tukler med barns rettigheter til å ha omsorgsfulle foreldre, enten de er hetero- eller homofile. Ikke la dine fordommer gå ut over barnene, Taj! MEd vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57607-svenskene-f%C3%B8rer-an-homofile-f%C3%A5r-adoptere/page/7/#findComment-243817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerose Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 ""Og det skrikes også om overbefolkning!!! hvorfor i heiteste skal man ikke ta seg av de barn som trenger det, om man har så veldig lyst på barn??" Hvorfor adopterer ikke du da, hvis du så gjerne vil ta vare på de stakkars barna? # Hva vet du om ikke jeg allerede har gjort det? Jeg kan få barn og er glad for det. Men hadde jeg ikke kunnet det, så ville jeg muligens ha adoptert. #"Jeg trakkaserer ikke, men påpeker egoismen til de voksene som tar deres hensyn fremfor våre barn! " Og du er ikke egoistisk når du vil nekte andre å leve livet sitt som de vil fordi du mener det er galt. Hva plager det deg om det lesbiske ekteparet som bor ved siden av dere adopterer et barn?# Det som plager meg er: At de voksene har kun tenkt på seg, enda det ikke er fysisk mulig fra naturens side at to av samme kjønn kan skape et barn. Og at det er mange som ikke kan få barn selv, som venter i kø for å gi disse barna ett NORMALT familieliv. #Det er helt utrolig, voksne mennesker som ikke kan la være å blande seg inn i andres liv. Og så du da som flere ganger blir kritisert pga din religion, og så snur deg rundt og kritiserer andre. Man skal ikke kaste stein når man selv sitter i glasshus er det noe som heter.# Kan ikke se jeg sitter i noen glasshus. Religion,etnisk opprinnelse osv klager jeg da ikke på. Jeg klager KUN på at mennesker tukler med naturen. "Hva vet du om ikke jeg allerede har gjort det? " Vel, er du ikke gravid slik du har skrevet flere steder? Og mens vi er inne på hva som er naturlig, jeg synes ikke det er videre naturlig å overlate styringen av livet sitt til andre, enten det er Gud, Bibelen, Koranen eller hva det måtte være. Jeg mener tvert i mot at det er menneskeskapt. Og hvem er du som kan bestemme hva som er lov å kritisere? Hvorfor er det lov å snakke negativt om homofile, mens man ikke kan snakke negativt om religion? det er forkastelig hva du kommer til å lære barna dine, jeg ville mye heller at et homofilt par skal få barn enn at en egoist som deg skal få det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57607-svenskene-f%C3%B8rer-an-homofile-f%C3%A5r-adoptere/page/7/#findComment-243822 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 JA - enig. * DU * overkjører barnas rettighet til gode foreldre, ved å forhindre dem fra å komme til en gruppe foreldre du tilfeldigvis ikke liker. Det er DYPT umoralskt av deg å la dine fordommer gå ut over barnene! Med vennlig hilsen #JA - enig. * DU * overkjører barnas rettighet til gode foreldre, ved å forhindre dem fra å komme til en gruppe foreldre du tilfeldigvis ikke liker. # Inn med tesje: Barna rettigheter er å få ett NORMALT familieliv. IKKE ett unormalt. Hvordan du vrir det til at jeg ikke liker homofile er patetisk. Det handler ikke om de voksene, men BARNA! det handler ikke om hvem som kan tenke seg å ha barn eller om hvem som er gode foreldre( noe hverken DU eller jeg er vet noe om)det handler om barna som har rett til ett normalt familieliv. #Det er DYPT umoralskt av deg å la dine fordommer gå ut over barnene! # Det er det dine umorlaske fordommer som gjør. Dine fordommer over BARNS rettigheter. Din totale overkjøring av barnas rettigheter, til fordel for voksenes egoisme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57607-svenskene-f%C3%B8rer-an-homofile-f%C3%A5r-adoptere/page/7/#findComment-243823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 #Det du gjør er å frata barn deres "naturlige rett" til foreldre (homofile eller ei). Og den retten har du IKKE! # Nei, det er ikke barnas naturlige rett. Det er jo ikke naturlig at to av samme kjønn kan få barn sammen. Jeg GIR og stemmer for BARNAS rettigheter her. Mens du fratar dem alle rettigheter. De "får" ikke barn. Ingen blir gravide med adopterte barn! Det er snakk om adopsjon, som er "unaturlig" (menneskeskapt) i utgangspunktet. Og jo, du fratar barn sjansen til foreldre, pga dine antikvariske fordommer mot foreldrene. Det du sier er like tåpelig som å påstå at "muslimer er uegnet til å ha barn". Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57607-svenskene-f%C3%B8rer-an-homofile-f%C3%A5r-adoptere/page/7/#findComment-243824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Den eneste som "tukler" med noe her er deg, som tukler med barns rettigheter til å ha omsorgsfulle foreldre, enten de er hetero- eller homofile. Ikke la dine fordommer gå ut over barnene, Taj! MEd vennlig hilsen Det er du som ikke har skrupler. Du overkjører barns rettigheter til å vokse opp i et normalt familie liv! og det kun for de voksenes egoisme. forkastelig 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57607-svenskene-f%C3%B8rer-an-homofile-f%C3%A5r-adoptere/page/7/#findComment-243828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 #JA - enig. * DU * overkjører barnas rettighet til gode foreldre, ved å forhindre dem fra å komme til en gruppe foreldre du tilfeldigvis ikke liker. # Inn med tesje: Barna rettigheter er å få ett NORMALT familieliv. IKKE ett unormalt. Hvordan du vrir det til at jeg ikke liker homofile er patetisk. Det handler ikke om de voksene, men BARNA! det handler ikke om hvem som kan tenke seg å ha barn eller om hvem som er gode foreldre( noe hverken DU eller jeg er vet noe om)det handler om barna som har rett til ett normalt familieliv. #Det er DYPT umoralskt av deg å la dine fordommer gå ut over barnene! # Det er det dine umorlaske fordommer som gjør. Dine fordommer over BARNS rettigheter. Din totale overkjøring av barnas rettigheter, til fordel for voksenes egoisme. Og hvem har sagt at et homofilt familieliv ikke er "normalt"? Hvordan "ikke normalt"? Er det normalt med en norsk kvinne som er muslim? Homofilt familieliv blir normalt når det er mange nok "homofile familier". Det er kanskje ikke normalt innenfor din religion, men det er da ditt problem. Ingen tvinger deg til å være muslim. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57607-svenskene-f%C3%B8rer-an-homofile-f%C3%A5r-adoptere/page/7/#findComment-243833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Det er du som ikke har skrupler. Du overkjører barns rettigheter til å vokse opp i et normalt familie liv! og det kun for de voksenes egoisme. forkastelig Det er DU som fratar barn muligheten til omsorgsfulle foreldre, fordi foreldrene ikke har den rette hårfargen, legningen, hudfargen osv. Det er akkurat det samme som å påstå at "ektepar med forskjellig hudfarge får ikke adoptere", for det er heller ikke "normalt". Skam deg! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57607-svenskene-f%C3%B8rer-an-homofile-f%C3%A5r-adoptere/page/7/#findComment-243835 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 De "får" ikke barn. Ingen blir gravide med adopterte barn! Det er snakk om adopsjon, som er "unaturlig" (menneskeskapt) i utgangspunktet. Og jo, du fratar barn sjansen til foreldre, pga dine antikvariske fordommer mot foreldrene. Det du sier er like tåpelig som å påstå at "muslimer er uegnet til å ha barn". Med vennlig hilsen #De "får" ikke barn. Ingen blir gravide med adopterte barn! # hvem de? ingen blir gravide med adopterte barn. Men samtidig (tesje) så er det klin umulig at to av samme kjønn kan lage barn. Dermed sier naturen sitt. #Det er snakk om adopsjon, som er "unaturlig" (menneskeskapt) i utgangspunktet. # Det er slettes ikke unaturlig å ville hjelpe barn i nør, ta omsorg for barn når man selv ikke kan få på grunn av sykdom ol. Det ER naturlig at det må en av hvert kjønn til for å lage ett barn. Barnets naturlige rett, som det tar når det da blir født. #Og jo, du fratar barn sjansen til foreldre, pga dine antikvariske fordommer mot foreldrene. # Nei, jeg fratar ikke barn sjangse til foreldre. Jeg stemmer for barnas rettigheter til å vokse opp i en naturlig familie. Jeg gir de mann og kvinne som på grunn av sykdom ikke kan få sine egene barn, rett til å hjelpe trengende barn til å få sinn rett. Nemlig en naturlig familie. #Det du sier er like tåpelig som å påstå at "muslimer er uegnet til å ha barn". # Nei, det er det ikke. Muslimer ekter seg ikke med en av samme kjønn. Muslimer fra tar ikke barns rettigheter til en naturlig familie. Du viser ingen skruppler for å tilfredstille de voksenes egoistiske behov. Du overkjører barns rettigheter til fordel for de voksene. Du mener at har voksene noen behov eller lyster, så skal de få lov, for hvis ikke er det trakkasering. Vel....heldigvis er du ikke i regjeringen ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57607-svenskene-f%C3%B8rer-an-homofile-f%C3%A5r-adoptere/page/7/#findComment-243845 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 #De "får" ikke barn. Ingen blir gravide med adopterte barn! # hvem de? ingen blir gravide med adopterte barn. Men samtidig (tesje) så er det klin umulig at to av samme kjønn kan lage barn. Dermed sier naturen sitt. #Det er snakk om adopsjon, som er "unaturlig" (menneskeskapt) i utgangspunktet. # Det er slettes ikke unaturlig å ville hjelpe barn i nør, ta omsorg for barn når man selv ikke kan få på grunn av sykdom ol. Det ER naturlig at det må en av hvert kjønn til for å lage ett barn. Barnets naturlige rett, som det tar når det da blir født. #Og jo, du fratar barn sjansen til foreldre, pga dine antikvariske fordommer mot foreldrene. # Nei, jeg fratar ikke barn sjangse til foreldre. Jeg stemmer for barnas rettigheter til å vokse opp i en naturlig familie. Jeg gir de mann og kvinne som på grunn av sykdom ikke kan få sine egene barn, rett til å hjelpe trengende barn til å få sinn rett. Nemlig en naturlig familie. #Det du sier er like tåpelig som å påstå at "muslimer er uegnet til å ha barn". # Nei, det er det ikke. Muslimer ekter seg ikke med en av samme kjønn. Muslimer fra tar ikke barns rettigheter til en naturlig familie. Du viser ingen skruppler for å tilfredstille de voksenes egoistiske behov. Du overkjører barns rettigheter til fordel for de voksene. Du mener at har voksene noen behov eller lyster, så skal de få lov, for hvis ikke er det trakkasering. Vel....heldigvis er du ikke i regjeringen ;o) For ørtende gang: vi snakker om ADOPSJON, og ikke om "å lage barn"! INGEN her diskuterer homofil graviditet (unntatt deg). === At "homofile familier" ikke passer inn i verdensbildet til DITT himmel-spøkelse skal IKKE barnene lide for. Du vil forhindre barn fra å få foreldre, og det er selvsagt forkastelig. Akkurat like forkastelig som om det var pga hudfarge eller skostørrelse. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57607-svenskene-f%C3%B8rer-an-homofile-f%C3%A5r-adoptere/page/7/#findComment-243850 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Og hvem har sagt at et homofilt familieliv ikke er "normalt"? Hvordan "ikke normalt"? Er det normalt med en norsk kvinne som er muslim? Homofilt familieliv blir normalt når det er mange nok "homofile familier". Det er kanskje ikke normalt innenfor din religion, men det er da ditt problem. Ingen tvinger deg til å være muslim. Med vennlig hilsen #Og hvem har sagt at et homofilt familieliv ikke er "normalt"? Hvordan "ikke normalt"? # Vel Sør.....(sukk) to av samme kjønn kan ikke få barn sammen, uansett hvor friske de er. Dermed er det UNATURLIG! #Er det normalt med en norsk kvinne som er muslim? # Ja, det er naturlig og ganske så normalt. He-he begynner du å gå manko på argumenter? #Homofilt familieliv blir normalt når det er mange nok "homofile familier". # Ja, skremmende! men det er ikke mer NATURLIG av den grunn. #Det er kanskje ikke normalt innenfor din religion, # Nei, og heldigvis for det!!! Men det er ganske så normale meninger du har innen for din ikke-troende på noe i det hele tatt. Og overkjøre barns rettigheter til fordel for voksenes. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57607-svenskene-f%C3%B8rer-an-homofile-f%C3%A5r-adoptere/page/7/#findComment-243851 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Det er DU som fratar barn muligheten til omsorgsfulle foreldre, fordi foreldrene ikke har den rette hårfargen, legningen, hudfargen osv. Det er akkurat det samme som å påstå at "ektepar med forskjellig hudfarge får ikke adoptere", for det er heller ikke "normalt". Skam deg! Med vennlig hilsen #Det er DU som fratar barn muligheten til omsorgsfulle foreldre, fordi foreldrene ikke har den rette hårfargen, legningen, hudfargen osv. # Jeg har overhode ikke snakket om hårfarge eller hudfarge. Som dog ikke har noen sammenheng med barnas rettigheter til en NATURLIG familie. #Det er akkurat det samme som å påstå at "ektepar med forskjellig hudfarge får ikke adoptere", for det er heller ikke "normalt". # Nå kommer du med sammenlikninger som ikke er sammenliknbare igjen. Klart det er naturlig, så lenge de er hetrofile. Som jeg har x antall ganger nevnt for deg før. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57607-svenskene-f%C3%B8rer-an-homofile-f%C3%A5r-adoptere/page/7/#findComment-243858 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bassisten Skrevet 6. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2002 bla,bla,bla... #Tenk på de normale, greie, gode homofile fedrene og mødrene i Norge du fornærmer nå!!! De er like følsomme for dette som du er, og enhver annen mor og far!# Skal det si at jeg bør forandre min mening, fordi det fornermer også andre? Alle andre synes, så da bør jeg også synes det? nei, den gale karusellen der, henger jeg meg ALDRI på! Jeg kommer bestandig til å ha begge bena plantet på jorden sammen med naturen selv. Vil du også kjempe mot at hundar adopterer kattungar som det er kjent at kan skje i dyreverda. Kva er naturleg med det? Du har sjølv stått som forsvarar av omskjæring av gutar. Kva er naturleg med det? Vi kan i dag redde liv ved å putte kroppsdelar frå andre menneske inn i eit sjukt menneske. Er det naturleg? Kven har gjort DEG til sjef over kva som er naturleg eller ikkje? I saka om homofile sin rett til å adoptere er biologien irrelevant. Saka handlar om omsorg for barn som anten har mista foreldra sine, eller har foreldre som ikkje er i stand til å ta reie på dei. Det er heller ikkje mangel på ungar i verda som døyr pga manglande omsorg. Mange fleire ynskjer å skapa eit trygt liv for desse barna - det er ein god ting. Men at dei ikkje får lov fordi dei tilfeldigvis er glade i ein av samme kjønn er jo forkasteleg! Problemet er ikkje at nokon er homofil. Homofile er ikkje noko trugsmål mot din tilværelse. Problemet er haldningar som dine som seier at nokon er mindre verdt og ikkje er skikka til å ha omsorg over barn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57607-svenskene-f%C3%B8rer-an-homofile-f%C3%A5r-adoptere/page/7/#findComment-243862 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snø Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Hei, Du skriver: "men er det rett, tatt i betraktning av at det er giverlandenes religion og kultur som er hinder. Har vi rett til å si at dere tar feil og vi har rett?" Selvsagt er det like "rett" som at de bruker "da får dere ingen barn" som pressmiddel. Hva hvis et giverland truet med "ingen barn i det hele tatt hvis ikke moren er hjemmeværende og passer på ungen"? Hva med: "Ingen barn hvis moren ikke bruker burka, og barnet utsatt for kjønnslemlestelse i tråd med giverlandets tradisjon"? Hvor langt skal vi gå? Hvor mye skal vi akseptere? Med vennlig hilsen Vi har så klart full anledning til å la være å adoptere fra land vi mener stiller, for oss, urimelige krav. Vi har SUAK, unnskyld BUAF er det vel blitt nå.... som foretar en vurdering av hvilke land vi får adoptere fra. Og jeg tror jeg kan garantere at de ikke ville akseptere omskjæring etc.... Men krav om ekteskapets varighet, trostilhørighet etc ser jeg ikke kan være noe problem. Poenget er at det er ikke et eneste land som krever at mødre skal være hjemmeværende, langt mindre at de skal omskjæres og at vi må gå i burka!! Men _alle_ landene krever at barna skal adopteres av hetrofile foreldre! Til og med Sør-Afrika, men sin ikke-diskriminerende grunnlov! Kanskje ikke så rart, Sverige er jo nettopp blitt det første landet som tillater homofile å adoptere.... Så må Norge finne ut om det er et krav vi kan leve med. Eller for å si det på en annen måte - så må Norge finne ut om vi vil fortsette med internasjonale adopsjoner. For vi kan så klart stille krav om at homofile skal få adoptere, ellers så vil vi ikke adoptere derfra. Men kommer vi noen vei med det? Neppe! For det er ikke sånn at det er en overflod av barn frigjort for adopsjon. Det er ikke sånn at de er avhengige av å adoptere bort barna sine i Norge. Om vi bryter samarbeidet, så betyr det bare pittelitt kortere kø i de andre landene. Norge er ikke _så_ stor i adopsjonssammenheng! Stor i forhold til folketallet vårt, ja, men ikke i forhold til antall internasjonale adopsjoner totalt sett. Vi er en fis i havet, rett og slett! Vi er faktisk ikke i en situasjon der vi kan stille krav. Vi er i en situasjon der vi kan velge å akseptere eller ikke akseptere de kravene giverladnene stiller. Hvor langt skal vi gå? Hvor mye skal vi akseptere? Vi skal akseptere det som er akseptabelt. Og jeg mener faktisk at vi må akseptere at ikke alle land er kommet like langt som oss mht homofil frigjøring. Vi kan vedta så mange lover vi vil i vårt eget land, men vi kan ikke forvente at andre skal følge dem!! Det er en gjensidighet her - de kan sette regler og vi kan akseptere eller ikke, dvs velge å adoptere fra landet eller ei. Men det spiller ingen rolle for givelandene om vi trekker oss. Men det spiller _veldig_ stor rolle for oss som mottakerland. Vi har rett og slett ikke makt å sette bak kravene våre. Den makten er det giverlandene som har!! Beste hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57607-svenskene-f%C3%B8rer-an-homofile-f%C3%A5r-adoptere/page/7/#findComment-243863 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 For ørtende gang: vi snakker om ADOPSJON, og ikke om "å lage barn"! INGEN her diskuterer homofil graviditet (unntatt deg). === At "homofile familier" ikke passer inn i verdensbildet til DITT himmel-spøkelse skal IKKE barnene lide for. Du vil forhindre barn fra å få foreldre, og det er selvsagt forkastelig. Akkurat like forkastelig som om det var pga hudfarge eller skostørrelse. Med vennlig hilsen #For ørtende gang: vi snakker om ADOPSJON, og ikke om "å lage barn"!# Ja, jeg skal repetere det for deg enda en gang, slik at du ser sammenhengen. Det er NATURLIG for to av forskjellige kjøn kan få barn sammen, og dermed er det barns rettigheter til å vokse opp i ett slikt naturlig miljø. Alså foreldre som er av to forskjellige kjønn. Siden to av samme kjønn ikke kan få barn på en naturlig måte, så kan de heller ikke frata disse ADOPTIVBARNA deres naturlige rett og vokse opp i ett naturlig miljø, kun for å tilfredstille sin egoisme. #INGEN her diskuterer homofil graviditet (unntatt deg). # Ja, nettopp! reinger det fremdeles ingen bjelle? === #At "homofile familier" ikke passer inn i verdensbildet til DITT himmel-spøkelse skal IKKE barnene lide for. Du vil forhindre barn fra å få foreldre, og det er selvsagt forkastelig. # Det har ingen ting med MITT verdensbilde å gjøre. Det har med naturens gang å gjøre og hva som er barns rettigheter til ett naturlig miljø og en naturlig familie. Jeg fratar ikke barns rett til familie, hetrofile par står i kø og venter i lange tider for å få ett barn. De vil gi hva dette barne har rett til! en naturlig familie. #Akkurat like forkastelig som om det var pga hudfarge eller skostørrelse. # Nei Sør, det er ikke akkurat som om det. Det er noe HELT annet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57607-svenskene-f%C3%B8rer-an-homofile-f%C3%A5r-adoptere/page/7/#findComment-243869 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 #For ørtende gang: vi snakker om ADOPSJON, og ikke om "å lage barn"!# Ja, jeg skal repetere det for deg enda en gang, slik at du ser sammenhengen. Det er NATURLIG for to av forskjellige kjøn kan få barn sammen, og dermed er det barns rettigheter til å vokse opp i ett slikt naturlig miljø. Alså foreldre som er av to forskjellige kjønn. Siden to av samme kjønn ikke kan få barn på en naturlig måte, så kan de heller ikke frata disse ADOPTIVBARNA deres naturlige rett og vokse opp i ett naturlig miljø, kun for å tilfredstille sin egoisme. #INGEN her diskuterer homofil graviditet (unntatt deg). # Ja, nettopp! reinger det fremdeles ingen bjelle? === #At "homofile familier" ikke passer inn i verdensbildet til DITT himmel-spøkelse skal IKKE barnene lide for. Du vil forhindre barn fra å få foreldre, og det er selvsagt forkastelig. # Det har ingen ting med MITT verdensbilde å gjøre. Det har med naturens gang å gjøre og hva som er barns rettigheter til ett naturlig miljø og en naturlig familie. Jeg fratar ikke barns rett til familie, hetrofile par står i kø og venter i lange tider for å få ett barn. De vil gi hva dette barne har rett til! en naturlig familie. #Akkurat like forkastelig som om det var pga hudfarge eller skostørrelse. # Nei Sør, det er ikke akkurat som om det. Det er noe HELT annet. Du skriver: "Nei Sør, det er ikke akkurat som om det. Det er noe HELT annet." Hvem avgjør det? Du kan påstå det, men det forblir din påstand, akkurat som det er din udokumenterte påstand at homofile familier ikke er "naturlig". Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57607-svenskene-f%C3%B8rer-an-homofile-f%C3%A5r-adoptere/page/7/#findComment-243874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.