Gå til innhold

Kneproblemer

Gjest Margrete

Anbefalte innlegg

Gjest Margrete

Min fotballspillende sønn på 12år har fått påvist både Schlatters og Jumpers Knee i det ene kneet. Vi har fått beskjed om såkalt relativ behandling, å gi seg når smerter melder seg. Andre mener at han kan få smertestillende medisin før kamper for å klare å spille.

`- Kan tilstanden forverre seg eller bli kronisk hvis smerter neglisjeres?

- Bør han holde opp over lengre tid eller kan han prøve så langt det går ?

- Det er også blitt sagt at det vil gå over når han er utvokst. Gjelder dette begge diagnosene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min indstilling er at jeg ville give ham lidt paracetamol, findes med forskellige navne, og så må han gøre det han kan.

Schlatter efterlader ikke mén når vækstlinierne er lukkede ved vækstens ophør, bortset fra en bule lige neden for knæet. (uegnet i erhverv med gulvliggende arbejde).

Jumpers knee er omdiskuteret, men holder sig ofte ikke i mange år.

mvh

jvbruun, ortopæd, dk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...