Gjest Margrete Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Min fotballspillende sønn på 12år har fått påvist både Schlatters og Jumpers Knee i det ene kneet. Vi har fått beskjed om såkalt relativ behandling, å gi seg når smerter melder seg. Andre mener at han kan få smertestillende medisin før kamper for å klare å spille. `- Kan tilstanden forverre seg eller bli kronisk hvis smerter neglisjeres? - Bør han holde opp over lengre tid eller kan han prøve så langt det går ? - Det er også blitt sagt at det vil gå over når han er utvokst. Gjelder dette begge diagnosene? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jvb Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Min indstilling er at jeg ville give ham lidt paracetamol, findes med forskellige navne, og så må han gøre det han kan. Schlatter efterlader ikke mén når vækstlinierne er lukkede ved vækstens ophør, bortset fra en bule lige neden for knæet. (uegnet i erhverv med gulvliggende arbejde). Jumpers knee er omdiskuteret, men holder sig ofte ikke i mange år. mvh jvbruun, ortopæd, dk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.