Gjest gullet Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Jeg har prøvd allt men går ikke ned i vekt,jeg har problemer med å bevege meg for mye fordi jeg har kronisk utmattelsessyndrom.Jeg skal spørre legen min om jeg kan få en såkalt slankepille.Er det noen som har erfaring med denne, og hvordan virker den? Jeg er helt rådvill og blir ganske deprimert av dette. Hva kan jeg gjøre.... Jeg veier 93 kilo og er 1.73cm høy.Jeg har gått opp 20 kg det siste året fordi jeg har vært sykemeldt og har måtte holde meg i ro. Jeg føler meg ikke av verdi lengre 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 http://www.xenical.com/ Xenical heter det. Du kan nok få det av legen din dersom du ber om det, jeg tror kriteriet er BMI på over 30, du har på 32. Men det er fryktelig dyrt! Og det skal kombineres med en diett, så det er ikke nødvendigvis enklere. Men du ser gjerne resultater litt fortere enn du hadde gjort med bare dietten. Det fungerer slik at xenical-molekylene sitter seg på enzymene som skal bryte ned fett. På den måten kan ikke disse enzymene fordøye fettet lengre, og det skilles ut ufordøyd. Dette skjer med ca 1/3 av fettet du spiser, altså på langt nær alt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gullet Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 http://www.xenical.com/ Xenical heter det. Du kan nok få det av legen din dersom du ber om det, jeg tror kriteriet er BMI på over 30, du har på 32. Men det er fryktelig dyrt! Og det skal kombineres med en diett, så det er ikke nødvendigvis enklere. Men du ser gjerne resultater litt fortere enn du hadde gjort med bare dietten. Det fungerer slik at xenical-molekylene sitter seg på enzymene som skal bryte ned fett. På den måten kan ikke disse enzymene fordøye fettet lengre, og det skilles ut ufordøyd. Dette skjer med ca 1/3 av fettet du spiser, altså på langt nær alt. Takk ,men er det noen som har erfaring fra en slik pille.Virker den eller er det bare et pengesluk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest overvektig Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Takk ,men er det noen som har erfaring fra en slik pille.Virker den eller er det bare et pengesluk? Hei gullet. Joda, ifjor fant jeg ut at NÅ skal vekta nedover. Jeg dro til legen å fikk Xenical, fra febr. til mai hadde jeg gått ned 7 kilo. Da spiste jeg helt normalt, la ikke om kostholdet mitt i det hele tatt, + at jeg ikke trimmet. Idag tenker jeg at tenk hvis jeg iallefall hadde trimmet i tillegg ...... En ting er iallefall helt sikkert, det ble dyre kiloer ), en pakke kostet da 704,- og jeg brukte noe over en pakke i måneden, altså ca. 1000,- . Da jeg brukte tabelettene ventet jeg bare på den diareen alle snakket om .... den kom aldri, og da fant jeg vel ut at jeg egentlig ikke spiste så feit mat. Da jeg nå i januar prøvde meg på Grete Roede kurs, fant jeg jo ut at jeg har spist alt for lite mat, slik at kroppen min har gått lenge på sparebluss når det gjelder forbrenningen. Fra januar og frem til mai har jeg dette året gått ned 10 kilo, samtidig som jeg har lært masse om hva jeg bør og ikke bør spise. Nå går jeg ikke på kurs lenger, jeg vil klare meg selv, det går smått, men hovedsaken er at vektnåla går nedover ). Så konklusjonen min er at jeg heller ville brukt Xenical-pengene på et kostveiledninskurs istedenfor, du kan ikke leve på slanketabeletter resten av livet, da vil du fort bli til en jojo-slanker. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gullet Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Hei gullet. Joda, ifjor fant jeg ut at NÅ skal vekta nedover. Jeg dro til legen å fikk Xenical, fra febr. til mai hadde jeg gått ned 7 kilo. Da spiste jeg helt normalt, la ikke om kostholdet mitt i det hele tatt, + at jeg ikke trimmet. Idag tenker jeg at tenk hvis jeg iallefall hadde trimmet i tillegg ...... En ting er iallefall helt sikkert, det ble dyre kiloer ), en pakke kostet da 704,- og jeg brukte noe over en pakke i måneden, altså ca. 1000,- . Da jeg brukte tabelettene ventet jeg bare på den diareen alle snakket om .... den kom aldri, og da fant jeg vel ut at jeg egentlig ikke spiste så feit mat. Da jeg nå i januar prøvde meg på Grete Roede kurs, fant jeg jo ut at jeg har spist alt for lite mat, slik at kroppen min har gått lenge på sparebluss når det gjelder forbrenningen. Fra januar og frem til mai har jeg dette året gått ned 10 kilo, samtidig som jeg har lært masse om hva jeg bør og ikke bør spise. Nå går jeg ikke på kurs lenger, jeg vil klare meg selv, det går smått, men hovedsaken er at vektnåla går nedover ). Så konklusjonen min er at jeg heller ville brukt Xenical-pengene på et kostveiledninskurs istedenfor, du kan ikke leve på slanketabeletter resten av livet, da vil du fort bli til en jojo-slanker. Lykke til ! Takk for et flott svar! Jeg har faktisk gått på GR-Kurs men jeg gikk bare ned 3.5 kilo. Jeg lærte mye om matvaner og at man skal spise over 1200 kcal for å opprettholde forbrenningen.Hvorfor gikk jeg ikke mer ned? Jeg følte at jeg gjorde alt riktig... De fire siste ukene har jeg latt være å spise noe snop i ukedagene.(det har vært mitt største problem), men jeg har ikke gått ned i vekt.Da kan jeg liksågodt spise snop i ukedagene!!!!!! Ingenting virker på meg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest overvektig Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Takk for et flott svar! Jeg har faktisk gått på GR-Kurs men jeg gikk bare ned 3.5 kilo. Jeg lærte mye om matvaner og at man skal spise over 1200 kcal for å opprettholde forbrenningen.Hvorfor gikk jeg ikke mer ned? Jeg følte at jeg gjorde alt riktig... De fire siste ukene har jeg latt være å spise noe snop i ukedagene.(det har vært mitt største problem), men jeg har ikke gått ned i vekt.Da kan jeg liksågodt spise snop i ukedagene!!!!!! Ingenting virker på meg Nå er jo ikke regelen hos GR at en skal spise over 1200 kcal. da .... en skal spise mellom 1000 og 1200 kcal. pr dag. Og hvis innstillingen din er at når du ikke går ned selv om du ikke spiser snop i uka, bare i helgene, så kan du jo bare spise snop hele tiden, da har du feil innstilling. Da er du garantert til å ikke gå ned iallefall. Tenk litt på at da blir det bare enda flere kiloer du må ned den dagen du virkelig begynner å slanke deg. En ting er iallefall sikkert, at spiser du det du skal på GR, så går du ned, skrev du å veide alt du spiste ? Det er veldig lett å lure seg selv, og det er bare en selv det går utover. En skal også ta seg en gåtur HVER dag, den hjelper også. Ta boken din som du fikk på GR, drikk vann, vei maten din, tell kcalorier og ta deg en halvtimes tur hver dag, og jeg garanterer at du går ned som alle andre gjør når de følger boka. Kanskje det egentlig er motivasjonen det står på ? Det finnes ingen mirakel-tabeletter hvor du kan fortsette med den gamle livsstilen din + at kiloene renner av deg. Så opp av sofaen nå og vekk med snopskåla, så skal du se ). Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gullet Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Nå er jo ikke regelen hos GR at en skal spise over 1200 kcal. da .... en skal spise mellom 1000 og 1200 kcal. pr dag. Og hvis innstillingen din er at når du ikke går ned selv om du ikke spiser snop i uka, bare i helgene, så kan du jo bare spise snop hele tiden, da har du feil innstilling. Da er du garantert til å ikke gå ned iallefall. Tenk litt på at da blir det bare enda flere kiloer du må ned den dagen du virkelig begynner å slanke deg. En ting er iallefall sikkert, at spiser du det du skal på GR, så går du ned, skrev du å veide alt du spiste ? Det er veldig lett å lure seg selv, og det er bare en selv det går utover. En skal også ta seg en gåtur HVER dag, den hjelper også. Ta boken din som du fikk på GR, drikk vann, vei maten din, tell kcalorier og ta deg en halvtimes tur hver dag, og jeg garanterer at du går ned som alle andre gjør når de følger boka. Kanskje det egentlig er motivasjonen det står på ? Det finnes ingen mirakel-tabeletter hvor du kan fortsette med den gamle livsstilen din + at kiloene renner av deg. Så opp av sofaen nå og vekk med snopskåla, så skal du se ). Lykke til ! Hei og takk for svar igjen.Jeg mente at du skal spise ca.1200 kcal for å opprettholde forbrenningen.Du bør ikke spise noe mer enn det,ja det vet jeg, men jeg gikk somsagt ikke noe særlig ned.Jeg skulle ha gått mer på tur som du sier, kanskje det hadde hjulpet litt . Det med sjokoladen og snop i ukedagen er bare ett eksempel på at kiloene har vanskeligheter med å renne av.Jeg har gått på nutrilett en uke uten å gått noe ned.Jeg spiser ikke mye mat med fett i heller. GR-kurs var ok ,men jeg får fnatt når jeg må måle og veie hvor mye jeg skal spise til hvert måltid.Samtidig vet jeg at det ikke finnes noen vindunderkur mot å gå ned i vekt, men jeg er stadig på søken (,") 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
livato Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Hei og takk for svar igjen.Jeg mente at du skal spise ca.1200 kcal for å opprettholde forbrenningen.Du bør ikke spise noe mer enn det,ja det vet jeg, men jeg gikk somsagt ikke noe særlig ned.Jeg skulle ha gått mer på tur som du sier, kanskje det hadde hjulpet litt . Det med sjokoladen og snop i ukedagen er bare ett eksempel på at kiloene har vanskeligheter med å renne av.Jeg har gått på nutrilett en uke uten å gått noe ned.Jeg spiser ikke mye mat med fett i heller. GR-kurs var ok ,men jeg får fnatt når jeg må måle og veie hvor mye jeg skal spise til hvert måltid.Samtidig vet jeg at det ikke finnes noen vindunderkur mot å gå ned i vekt, men jeg er stadig på søken (,") Jeg anbefaler boken "Naturlig slank", på det sterkeste: http://www.kostibalanse.no Her er det kostholdsråd, men uten veiing av mat, telling av kalorier og andre ta-motet-fra-folk ting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Hei.Jeg har brukt xenical i 4 mnd og gått ned mangen kilo. Det er sant at det er dyrt men det er verdt det, iallefall for meg som er veldig glad i mat og søtsaker. Det er klart at du kan ikke spise mc donalds mat hver dag da ville du fått vondt i magen og en olje lignende avføring men hvis du spiser normalt og tar 3 xenical til dagen vil du fort se at kiloene forsvinner. Jeg tok av 4 kilo den første uken. LYKKE TIL. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.