Gå til innhold

Min mor

Anbefalte innlegg

Gjest Kristine

Er godt beskrevet i innlegget under "sint mor". Mange av de egenskapene som beskrives har min mor. Jeg har alltid vært veldig forsiktig med hva jeg sier og gjør ift. henne. Men allikevel så blir det galt.

Min mor er ikke snill. Hun er manipulerende og har hun vært på besøk hos oss reiser hun hjem og forteller hvor håpløs vi har vært til min bror. Uansett om vi har vært håpløse eller ikke.

Hun er sint da og kritiserer. Hun er spesielt ille ift. meg og min søster, min bror har hun

et spesielt forhold til. Hun er snill ift. han.

Jeg blir veldig nervøs av denne dama og vet ikke hvordan jeg skal behandle henne.

Er jeg og besøker henne er det feil og gjør jeg det ikke er det også feil.

Jeg er 50 år og har fram til dags dato hatt en forhold til min mor preget av angst. Jeg er redd. Jeg får heller ikke kommet meg "unna" dama. Jeg har gått til psykolog i lange perioder av livet mitt og hun går igjen som spøkelset i livet mitt.

Jeg tror i perioder at jeg takler henne, men så treffer hun mine svake punkter igjen og igjen, og jeg får ikke beskyttet meg.

Jeg får ikke gjordt noe med hennes psyke, men hvordan skal jeg selv forholde meg?

Hennes siste trekk nå er at hun har skrevet testamente og selvfølgelig prioritert min bror. Det rare er at jeg blir utrolig lei meg når slikt skjer. Hun viser så tydelig at hun er mest glad i min bror og det gjør utrolig vondt.

Jeg vil aldri lage bråk for arv, og burde takle dette uten å føle meg så såret som jeg gjør.

Finnes det noen råd ift. denne dama. Jeg MÅ beskytte meg psykisk. Hvordan gjør jeg det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58242-min-mor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...