Gå til innhold

Kort hår igjen - på store og små jenter


favn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • favn

    12

  • Altman

    4

  • Singularity

    3

  • neuni

    3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Iznogood

Beklager, jeg kan ikke med min beste vilje si at det der er pent på noen som helst måte.

Nei nei, god smak kan ikke diskuteres... ;-)Poenget mitt var egentlig at de som tenker å klippe seg kunne tenke en gang til før de går til saksa. Jeg hadde langt hår og klipte meg guttekort, -og brukte flere år på å bli 'meg' igjen. Og jeg synes at håret er kvinnens pryd. -ikke dèt at alle kler langt hår heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som tenker å klippe dere:

http://www.tlhs.org/

http://longhair.org/

http://www.hairphoto.de/

-Finnes noe mere pent enn dette da?

Skal jeg være helt ærlig så er det uhyre få jenter/kvinner som kler langt hår. Det er langt flere som kler kort hår. Synes faktisk det er dirkete tragisk at moten for tiden gjør at nesten alle ungjenter har lange hårtjafser hengende rundt ansiktet i stedet for å ha en kledelig kort frisyre. På de fleste er håret også tynt og pistrete, men vet også om flere kvinner som har praktfult hår i seg selv, men som likevel definitivt ikke passer til å ha langt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke klippe meg mer enn jeg har gjort, jeg har kort pannelugg og litt gradering helt foran.

Sist jeg klippet håret kort angret jeg etter noen uker for jeg måtte gå til frisøren oftere enn jeg hadde råd til for å holde det vedlike og i tillegg ville ikke håret sitte sånn som jeg ville.

Til og med moren min sier at jeg kler bedre langt hår enn kort og mange av mine venner/bekjente mener det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nunnu

Og så er det vi stakkarene som ikke har hår til at det blir pent som langt! Mitt er såpass tynt og fint at det ikke nytter å spare. Heldigvis så sies det at jeg kler kort hår (men det er for tynt til å ha HELT kort også, stønn). Hadde vært greit å ha et VALG ihvertfall, kunne PRØVE andre varianter!

Det "verste" er at mine to døtre sliter med det samme, selv om pappaen har "verdens tykkeste"... I den alderen (3 1/2 og 6) er det jo INGEN jenter som har helt kort hår, så vi får bare slite med en halvlang variant...

Jeg skjønner de som synes at langt hår er penest på damer, men det er nå engang ikke alle forunt å være så fantastiske, da... Vi får bare prøve å gjøre det beste utav OSS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Iznogood

"Derimot synes jeg det er ultrafeminint og meeeget sensuelt med superkort-kort hår på jenter og kvinner.."

Noen kler kort hår, noen langt hår og noen kler begge deler !

Som fks. Halle Berry !

Langt hår:

http://www.ciudadfutura.com/elcriticon/halleberry11.jpg

Kort hår:

http://www.absolutely.net/berry/hal1.jpg

*sikle*

Synd at nordiske jenter/damer sjelden har et så vakkert ansikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg ble litt provosert av innleggene som proklamerte at jenter ikke skal ha kort hår. Selv har jeg alltid hatt kort hår, og har ikke hår som egner seg som langt. Heldigvis får jeg stadig høre at jeg virkelig kler kort hår.

Når jeg blir skikkelig lei av å ha hår, så raker jeg av "alt" (ca. halv cm). Kjempedeilig, veldig praktisk og super-tøft. Føler meg nesten mer feminin da, fordi jeg da blir veldig typete og stilig (i følge flere mannlige bekjente.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at nordiske jenter/damer sjelden har et så vakkert ansikt.

*Hvisker* Pst...Helt enig !

Men jaggu er det sjelden de "Sør Amerikanske" har så pent ansikt også !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg ble litt provosert av innleggene som proklamerte at jenter ikke skal ha kort hår. Selv har jeg alltid hatt kort hår, og har ikke hår som egner seg som langt. Heldigvis får jeg stadig høre at jeg virkelig kler kort hår.

Når jeg blir skikkelig lei av å ha hår, så raker jeg av "alt" (ca. halv cm). Kjempedeilig, veldig praktisk og super-tøft. Føler meg nesten mer feminin da, fordi jeg da blir veldig typete og stilig (i følge flere mannlige bekjente.)

Heisan! Flott innlegg, du :) Det du sier om typete og stilig er akkurat det jeg mener. Rått er det også. Og ja, jeg vet også at mange menn ser den der rene sensualiteten på kvinner som nesten er blanke. Et lett androgynt innslag bare understreker kjønnslig tilhørighet, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å ha kort hår. Synes jeg er finere med langt hår. Samboeren min liker også best langt hår på jenter. Det tror jeg de fleste menn gjør.

Ikke min, da - men han er jo harry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Derimot synes jeg det er ultrafeminint og meeeget sensuelt med superkort-kort hår på jenter og kvinner.."

Noen kler kort hår, noen langt hår og noen kler begge deler !

Som fks. Halle Berry !

Langt hår:

http://www.ciudadfutura.com/elcriticon/halleberry11.jpg

Kort hår:

http://www.absolutely.net/berry/hal1.jpg

*sikle*

Hun der er jo virkelig lekker også da. Det ser jo til og med jeg som er hunkjønn og hetero. Så at mannfolka sikler på henne syns jeg ikke er rart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ennå til gode å se en jente som ikke blir mindre pen når hun reduserer fra langt til kort hår.

HVA????????

så du vil m.a.o. sei at eg er schtøggere no enn før? hæ?

makan til frekkhet!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA????????

så du vil m.a.o. sei at eg er schtøggere no enn før? hæ?

makan til frekkhet!

:)

Vi fryser'n ut!

*snøfte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fryser'n ut!

*snøfte*

ja, gjett!! *frese*

(sjølv om eg jo egentlig visste at han gråt sine modige tårer da eg klipte meg *flire*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olivia1365380270

Min venninne som har helt guttekort hår, får masse oppmerksomhet når vi er ute. Men hun kompenserer håret med masse øyensminke og rød munn. Hun har hatt menn som er helt ville etter å stryke henne over håret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singularity

HVA????????

så du vil m.a.o. sei at eg er schtøggere no enn før? hæ?

makan til frekkhet!

:)

Jeg skrev "mindre pen".

Altså var du penere med langt hår - og kan bli like pen igjen om du lar det vokse :-)

Jeg skrev ikke at du var "styggere" - det ville forutsatt at du var svært lite pen i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev "mindre pen".

Altså var du penere med langt hår - og kan bli like pen igjen om du lar det vokse :-)

Jeg skrev ikke at du var "styggere" - det ville forutsatt at du var svært lite pen i utgangspunktet.

men "mindre pen" og "styggere" er jo det samme, da! *kverulere*

nei, det blir nok deng å få for deg på neste minitreff! *glize forventningsfullt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...