Gå til innhold

I stan bor en kille som heter Kalle! .-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

11

• McLoud

9

• livato

6

• Babette

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Noen som husker "en eller annen" trollmann som kallte seg "Catwiezel" eller noe i den duren ?

Husker han blei helt "sjokka" når han slo på lysbryteren og det kom lys i rommet, det måtte han selvfølgelig gjøre gang etter gang !

Og eg (tosken) syntes det der var sååå festlig !

http://members.tripod.com/~eraust/fbabfactfile/catweazle.html

Jeg så mange episoder av den der. På søndagskvelder, ca. 1970?

Han hadde på et eller annet vis ramlet framover i tid, derfor kjente han verken elektrisk lys eller andre moderne dingser. Han hadde en padde eller noe sånt som kjæledyr - Touchwood.

1970 !!!!!!!!!!

Er du klar over att det er 32 år siden, huff kor tiden flyr !

Ja han husker vi. Jeg likte best frosken hans, som het Trylle på norsk. Serien het Den merkelige mannen på norsk, og merkelig var han. Så ut som han nettopp var kommet ut av hulen.

Jeg husker godt kjenningsmelodien. Skal jeg synge den for deg?

Ja syng gjerne kjenningsmelodien, klarer ikkje å huske den eg !

Husker ikkje frosken heller, men typen var jo kjempespennende syns eg !

Annonse

Jeg skal høre på den når jeg kommer hjem. Har ikke lyd på jobben.

Min bror og jeg har i alle år gått og sagt "den der" med en tynn, spinkel stemme....... Det er en gjenlevning fra Kalle-tiden.

Ellers ser jeg jo at jeg kan mimre videre nedover denne tråden.

http://www.barnetv.com/denmerk/

Ja, husker godt "den merkelige mannen" jeg var litt redd! hehe

Jeg er 1962-modell- er ikke du yngre? jovel? :-)

"Den merkelige manne" var det ja, takk for den !

Tror egentlig eg var litt "redd" eg også, men var kjempefasinert og _måtte_ se alle episodene.

Flisa ! Våkn opp, nå har eg hatt fødselsdato og alt på hjemmesia i årevis så har du enda ikkje fått med deg att eg er 1961 modell !!!

Hmmm......*ser skjevt på Flisa*

Noen som husker "en eller annen" trollmann som kallte seg "Catwiezel" eller noe i den duren ?

Husker han blei helt "sjokka" når han slo på lysbryteren og det kom lys i rommet, det måtte han selvfølgelig gjøre gang etter gang !

Halloooo... åja, Lurifaks, den merkelige mannen... hvem kan vel glemme ham? Jeg har aldri gjort det. Kjempebra.

Javisst ! *lyser opp*

På den sia som laban la ut link til, kan en visst kjøpe episodene på VHS...................

Ps! McLoud var ikkje helt vekke han heller !

Husker du han som hadde en klokke på armen som han trykket på for å gjøre seg usynlig? (Detektimen)

Den elsket jeg, men den ble jo totalt slaktet etter hva jeg synes å erindre.......

Også var det jo "kruttrøyk", da..........

Jeg har den i hodet uansett. Her snakker vi om barne-tv av første klasse, barne-tv jeg den dag i dag har et genuint og godt forhold til og som jeg mer enn gjerne ser (og hører) om igjen.

Hvordan var nå det der med figuren Ragnar og han andre, lærer Flukt. Utrolige typer og mesterlig blanding av politisk ukorrekt barne-tv og livsfilosofi i ordets rette betydning. Men dessverre blander jeg dem litt sammen. Hjelp, noen??

Annonse

I grunne lignet han litt på deg.

He he. Jeg er i mobbehumør.

Det var vel Flisa han ligna på, eller ?

Blei litt forvirra her, sånn husker eg han i hvertfall, sjøl om han hadde ett utrolig "levende" ansikt med masse snåle uttrykk !

http://www.absolutely.net/berry/hal1.jpg

Og der var pinadeg Frosken også gitt ! :)

Åååh, ham husker jeg godt ! Husker du da han skulle kurere en som hadde mistet stemmen, og moste en grammofonplate som medisin ?

Så mange det var som husket ham her. Hvis jeg nevner serien andre steder, ser alle bare rart på meg. Det er så jeg lurer på om jeg har innbilt meg hele greia.

Husker du Ånden i hagesprøyten forresten ?

Husker du han som hadde en klokke på armen som han trykket på for å gjøre seg usynlig? (Detektimen)

Den elsket jeg, men den ble jo totalt slaktet etter hva jeg synes å erindre.......

Også var det jo "kruttrøyk", da..........

Nå blei det skikkelig mimring her ! he.he..

Men eg klarer ikkje huske en med "ei klokke på armen", i fra Detektimen, husker en som satt i rullestol og seff. Colombo da !

Kruttrøyk var saker ja, likte best Festus eg og Kitty da, mest Festus !

Sheriffen var litt "doldis" om eg ikkje husker feil !?

Alias (?) Smith & Jones da, de som rana toget (eller noe) i begynnelsen av hver serie ?

Det var vel Flisa han ligna på, eller ?

Blei litt forvirra her, sånn husker eg han i hvertfall, sjøl om han hadde ett utrolig "levende" ansikt med masse snåle uttrykk !

http://www.absolutely.net/berry/hal1.jpg

Og der var pinadeg Frosken også gitt ! :)

Nei, det var McLoud han ligna på.

Åååh, ham husker jeg godt ! Husker du da han skulle kurere en som hadde mistet stemmen, og moste en grammofonplate som medisin ?

Så mange det var som husket ham her. Hvis jeg nevner serien andre steder, ser alle bare rart på meg. Det er så jeg lurer på om jeg har innbilt meg hele greia.

Husker du Ånden i hagesprøyten forresten ?

Ei grammofon plate som medisin ???

Men han var jo "spinn hakke galen" hele gubben, så det der høres helt normalt ut !

Nei det husker eg ikkje, den der hagesprøyte greia husker eg ikkje heller tror eg, eller gjør eg det hmmmm...*tenker*

Nå blei det skikkelig mimring her ! he.he..

Men eg klarer ikkje huske en med "ei klokke på armen", i fra Detektimen, husker en som satt i rullestol og seff. Colombo da !

Kruttrøyk var saker ja, likte best Festus eg og Kitty da, mest Festus !

Sheriffen var litt "doldis" om eg ikkje husker feil !?

Alias (?) Smith & Jones da, de som rana toget (eller noe) i begynnelsen av hver serie ?

Lurer på om han med klokken het noe sånt som "The Gemini Man" ....... muligens.....

Hadde sikkert et lettere norsk navn også.

Tror jeg fant ham, ja: http://www.tvtome.com/tvtome/servlet/ShowMainServlet/showid-568/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...