Gå til innhold

Feite damer i shorts


Gjest Huffoguffoghuff

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    7

  • toci

    5

  • kie

    4

  • favn

    4

Mest aktive i denne tråden

Jeg er høygravid med tømmerstokklegger pga væskeansamlinger (jeg skal love deg at det ser schtøggere ut enn fleskelår), og jo varmere det er, desto mer ubehagelig har jeg det. Kan jeg få bruke shorts, eller skal jeg plages ekstra med varmen (noe som også kan føre til dårligere vilkår for barnet jeg venter)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg lest innlegget ditt og alle svarene du har fått nedover her.

Må si at jeg beundrer alle de flotte damene her som gjør som de vil og gjerne går i shorts selv om de har noen ekstra kilo.

Slik er ikke jeg. Jeg har alltid vært overvektig. Jeg har slanket meg omtrent hele livet og vet omtrent "alt" om kosthold. Det er ikke kunnskap det skorter på hos oss som har for mye. Heller ikke viljen. Vi ønsker oss vel alle en sunn kropp..

Det er faktisk svært mange grunner til overvekt, men det var ikke det jeg ville si.

Jeg har i alle år innrettet meg etter slikt som du sier. Det er mange som deg. Det merker man jo fort. Jeg hadde til og med en ektemann med slike meninger.

Og jeg har aldri provosert noen. Kledd i lange bukser og langermede skorter og gjerne jakke eller vest utenpå. Mørke farger selvsagt.

En gang håper jeg at jeg vil lykkes med slankingen. Jeg har tro på at jeg vil komme et godt stykke på vei denne gang, da jeg har stor nytte av et lavglykemisk kosthold.

Jeg har gått ned ca 22 kilo hittil, men det er altså over 100 kg igjen av meg ennå.

Denne sommeren kan jeg nok heller ikke vise meg på stranda. Der har jeg ikke vært på 20 år. Og jeg kan nok ikke bruke shorts...

Er det slik du vil ha det?

Hvor lett og tynn må jeg bli for å vise meg blant dere perfekte mennesker? Uten at dere blir kvalme av å se på meg altså?

Jeg bare spør....................... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes heller ikke det er noe pent med overvektige folk med korte shorts og valkene henger over knæra på dem. Greit nok at det er varmt, men det går da n å ha litt skam i livet! Man kan fint ta på seg et luftig skjørt til litt over kneet, eller et langt tynt skjørt..

Jeg synes sjøl jeg har lår som ikke er noe særlig, er ikke feit, men ikke syltynn heller.. Synes jeg har for mye valker og at det disser for mye til at jeg vil gå i shorts.

Det ER lov å se seg i spsilet før man går ut.. Vet at overvektige ikke kan noe for det (de fleste), men man kan prøve å kle seg etter kroppen sin og ikke som modeller når man veier 40 kg for mye. For feite folk i short ser helt jævli ut, og jeg blir kvalm av det.

Og jeg synes ikke det er nødvendig å gå å snu seg bort hele tida bare fordi feite folk må vise hele verden hvor mange valker de har og hvor lenge låra dems disser etter at de har stoppa å gå...

Og er man feit, og ikke vil/klarer å slanke seg - så greit! men for guds skyld kle dere etter kroppen, ikke drit dere ut og overlat litt ti fantasien.. Og det er bedre å være brun og frodig, enn bleikfeit! : )=

Javel.

Men hvordan skal jeg bli brun og frodig når jeg ikke kan gå i shorts og kortermet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TrineElisa

Haaaallllllooooo. Nå må du bremse litt frøken! Jeg er helt enig i at man bør kle seg etter forholdene og konsultere speilet før man går ut.

MEN: Det finnes en mellomting mellom minishorts og burka. Det finnes en mellomting mellom å la seg styre av andres meninger og å føle seg vel. Det finnes en mellomting mellom Naomi Campbell og feit. Mitt svar var til huffoguffoghuff som for å provosere mente at alt større enn Naomi skulle holde seg unna shortsen, så mye lar jeg meg ikke dirigere av andre og jeg er heller ikke 40 kg overvektig....neppe mer enn 30, hmmm eller var det 35 eller 37 ;-)

Og når det gjelder klær, har jeg inntrykk av at jo større størrelser, jo jævligere klær må man ta til takke med. Hvilken klesdesigner innbiller seg at damer i str over 44 er inderlig glad i striper og store prikker. Hvor mange luftige skjørt er det mulig å få tak i tror du?

Min mening er at det for mange kreves en viss selvtillit for å kaste fra seg sine beskyttende kilo. La oss få lov til å slippe å snike oss rundt hushjørnene iført fjelltelt, da blir det heller til at vi sitter hjemme og passer sofaen og det er ikke slankende.

For øvrig er det mange sylfider som tilsynelatende heller ikke har speil. Jeg lar det være deres problem, og konsentrerer meg om å løse mine.

Ha en riktig god dag, med eller uten shorts ;-)

Prøv BIG IS BEAUTIFUL på H&M eller XLNT på KappAhl. Ingen tvinger feite mennesker til å handle på Spar Kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TrineElisa

"Og det er bedre å være brun og frodig, enn bleikfeit! : )="

Bare fortell meg hvordan jeg skal bli brun og frodig med lange skjørt og dekkende overdeler.

Du har ikke mange problemer i verden du, hvis dette er nok til å få deg opphisset.

Sole seg i hagen hvor du ikke skremmer noen med kiloene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TrineElisa

Sant nok, men skjørt hjelper ikke mot gnissemerker på innsiden av lårene.

Da er det kanskje på tide å slanke seg litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor opptatt enkelte i denne tråden er av feite folk. Hvorfor gidder dere bry dere så mye om åssen andre folk ser ut? Litt problemer med deres egent utsende og kroppsfasong?

Feit eller ikke......sol er sunt! og er forunt alle. om de er 50-70 eller 170 kg. Liker en ikke det en ser. så se en annen vei.

Et samfunn er ikke bare for de som er "velldreide", og det er kvalmt å lese hva enkelte av dere kan prestere å skrive.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvor opptatt enkelte i denne tråden er av feite folk. Hvorfor gidder dere bry dere så mye om åssen andre folk ser ut? Litt problemer med deres egent utsende og kroppsfasong?

Feit eller ikke......sol er sunt! og er forunt alle. om de er 50-70 eller 170 kg. Liker en ikke det en ser. så se en annen vei.

Et samfunn er ikke bare for de som er "velldreide", og det er kvalmt å lese hva enkelte av dere kan prestere å skrive.

Hilsen

......hvor dumt det er å se at såååå mange overvektige atter en gang går på et slikt innlegg fra en som helt åpenbart er ute etter kun å provosere.

De fleste som svarer her er de som har for mye å drasse på og det er når alt kommer til stykke de selv som er mest opptatt av det. Andre tenker ikke så veldig mye over det, men er mest opptatt av seg og sitt.

De påstår derimot at de er veldig fornøyd med seg selv osv. og at de som er tykke i hodet har et større problem. Jeg er ikke så sikker på hvem de prøver å overbevise, seg selv eller andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

"Og det er bedre å være brun og frodig, enn bleikfeit! : )="

Bare fortell meg hvordan jeg skal bli brun og frodig med lange skjørt og dekkende overdeler.

Du har ikke mange problemer i verden du, hvis dette er nok til å få deg opphisset.

jeg har mer problemer enn du aner, men det har ikke noe med feite folk å gjøre. mener bare at man bør kle seg anstendig når man skal ut i byen eller noe sånt. Skal du på stranda eller gå tur i skauen er det noe helt annet.

jeg bor i Oslo og ser mange mange overvektige folk med korte topper og magen henger utenfor og korte shorts så man ser valk på valk på valk - og det er ikke pent!

PS: Hørt om solarium? Det er også en ide å prøve å få farge på en strand, i hagen/verandaen. man MÅ ikke gå i shorts for å farge når man skal i butikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Sant nok, men skjørt hjelper ikke mot gnissemerker på innsiden av lårene.

Er man så feit at låra setter seg fast i hverandre burde man seriøst prøve å få av noen kilo, da er det både helsefarlig, ubehagelig, sikkert tungt å dra på og ikke minst stygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Jeg er høygravid med tømmerstokklegger pga væskeansamlinger (jeg skal love deg at det ser schtøggere ut enn fleskelår), og jo varmere det er, desto mer ubehagelig har jeg det. Kan jeg få bruke shorts, eller skal jeg plages ekstra med varmen (noe som også kan føre til dårligere vilkår for barnet jeg venter)?

Det er jo noe helt annet når du er gravid da.. da er det naturlig at koppen eser ut og man får væske i kroppen. Er noe annet når man veier 100 kg hele tiden og ikke gjør noe med det + at man blotter fettet sitt for alle akkuratt som om det var delikat å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har mer problemer enn du aner, men det har ikke noe med feite folk å gjøre. mener bare at man bør kle seg anstendig når man skal ut i byen eller noe sånt. Skal du på stranda eller gå tur i skauen er det noe helt annet.

jeg bor i Oslo og ser mange mange overvektige folk med korte topper og magen henger utenfor og korte shorts så man ser valk på valk på valk - og det er ikke pent!

PS: Hørt om solarium? Det er også en ide å prøve å få farge på en strand, i hagen/verandaen. man MÅ ikke gå i shorts for å farge når man skal i butikken!

Det MÅ ikke du heller. Jeg ser mange slanke mennesker som er langt fra delikate, som kler seg i minimalt med klær om sommeren. Jeg synes ikke det er lekkert. Men det skulle PINADØ bare mangle at de får lov til å kle seg som de vil til tross for at de ikke når opp til snevre skjønnhetsidealer de heller.

Du kan kanskje åpne et kontor på Karl Johan, du, Pricilla, der du måler og vurderer og avgjør hvem som er fin nok til å vise hud, og hvem som pent må gå hjem og skifte, eller eventuelt låse seg inne.

Jeg er MANGE kilo overvektig, du vil nok kalle meg direkte smellfeit, men jeg er ganske pen, og jeg føler meg bra når jeg får kle av meg og vise litt hud til sommeren. Enten får du tåle det, eller så får du låse deg selv eller meg inne. Eller eventuelt flytte til Afghanistan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Det MÅ ikke du heller. Jeg ser mange slanke mennesker som er langt fra delikate, som kler seg i minimalt med klær om sommeren. Jeg synes ikke det er lekkert. Men det skulle PINADØ bare mangle at de får lov til å kle seg som de vil til tross for at de ikke når opp til snevre skjønnhetsidealer de heller.

Du kan kanskje åpne et kontor på Karl Johan, du, Pricilla, der du måler og vurderer og avgjør hvem som er fin nok til å vise hud, og hvem som pent må gå hjem og skifte, eller eventuelt låse seg inne.

Jeg er MANGE kilo overvektig, du vil nok kalle meg direkte smellfeit, men jeg er ganske pen, og jeg føler meg bra når jeg får kle av meg og vise litt hud til sommeren. Enten får du tåle det, eller så får du låse deg selv eller meg inne. Eller eventuelt flytte til Afghanistan.

Veeeldig modent svart... Det var min kommentar til det.

Og for det andre går jeg aldri med shorts, og ikke er jeg syltynn heller - men ikke overvektig heller.

Jeg går ikke i trange topper, synes ikke det passer til kroppen min, så selv om jeg ikke er feit eller tynn så klarer jeg å kle meg etter kroppen min og det burde jagge meg feite folk klare også!

Det er ok å vise litt hud, man kan fortsatt være anstendig fordet, men overvektige mennesker kler ikke trange klær der det buler ut overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huffoguffoghuff

......hvor dumt det er å se at såååå mange overvektige atter en gang går på et slikt innlegg fra en som helt åpenbart er ute etter kun å provosere.

De fleste som svarer her er de som har for mye å drasse på og det er når alt kommer til stykke de selv som er mest opptatt av det. Andre tenker ikke så veldig mye over det, men er mest opptatt av seg og sitt.

De påstår derimot at de er veldig fornøyd med seg selv osv. og at de som er tykke i hodet har et større problem. Jeg er ikke så sikker på hvem de prøver å overbevise, seg selv eller andre?

Seg selv...

Feite mennesker er alltid i angrepsposisjon hvis noen sier noe om vekta deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...