Gå til innhold

slankehjelp for viderekommende

Gjest Rocket Man

Anbefalte innlegg

Gjest Rocket Man

Jeg er en gutt på 18 år, 180 cm, som har trent på senter regelmessig (4-5 ganger i uka) i litt over ett år.

Jeg begynte med vektreduksjon som hovedmotivasjon og det resulterte i en vektnedgang på 31 kg (!)

noe jeg er meget stolt av. Jeg veier nå 81 kg, men har ingen planer om å hvile på laurbærene.

Problemet mitt er at jeg fortsatt har en god del mage og andre deler av "midtseksjonen" igjen, men

samme hva jeg gjør så får jeg det ikke bort. Gjennom det siste halvåret har vekta stagnert fullstendig

og cm går heller ikke ned. Jeg har fullt "slankehåndboken" nøye og spist sunt og riktig slik det bør gjøres.

Det eneste jeg kan se jeg har gjort "feil" er å ikke trene særlig mye styrke, bare i styrke i sal-timer (body-pump osv).

For 7 uker siden begynte jeg med et skikkelig styrketreningsprogram (i tilegg til kondisjonen) som jeg allerede merker resultatene av,

særlig i armer. Dette hjalp bittelitt på vekta, men centimeterene står dønn stille. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt de resterende kiloene? I tillegg er jeg veldig usikker på hvilket

vektnivå jeg bør ligge på (ikke BMI!). Dette er et teit spørsmål men hva er mersom "normalvekten" for unge menn? Jeg vet det

avgjøres av mye forskjellig men et eller annet omtrentelig mål må det jo finnes.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Styrketrening burde ikke slå ut som lavere vekt, snarere tvert om. Muskler veier mye mer enn fett, og tar mindre plass, så du burde faktisk gå opp i vekt med intensiv styrketrening.

Du har gjort en kjempejobb! Kjempeflink! På tide å kaste vekta i søpla, og trene for helse og velvære. Det siste rundt magen må vel slites av, medmindre du sulter deg. Masse folk her som sikkert kan fortelle deg hvilken ond sirkel man kommer i hvis man sulter og styrketrener = kan ikke spise normalt igjen uten å legge på seg.

Så spis mange, sunne små måltider (hver tredje time) tren og kos deg med den "nye" kroppen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...