Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Har nå etter en lang periode på rehab p. gått over på yrkesrettet attføring. Tar utdanning gjennom NKI (interiørskolen, brevskole). Planene er at jeg skal bruke ca. 1,5 år på dette så ha evt. praksis/ kurs i etterkant. Jeg er gravid med termin i slutten av aug. Min saksbehandler på A -etat mente vi kunne søke om fødselspenger for mannen min, slik at jeg kunne jobbe med skolegangen, mens han har barnet. Som sagt så gjort. Men det viser seg at trygdekontoret har ingen/ liten erfaring med slike saker (brevskole/ pappaperm). Den første beskjeden jeg fikk, var at far kunne få fødselsp. hvis utdanningen var godkjent av lånekassen. Noe den er, men den er definert som deltid. Men da hadde vi fått intrykk om at permisjonen ville gå i orden, siden den var godkjent av lånekassen.

Først senere fikk vi vite om problemstillingen om utdannelsen var definert som hel/ deltid. Av lånekassen er den definert som deltid, men A-etat har godkjen dette som et heltidsattførings prosjekt for meg, fram til jeg er ferdig med "studiet". Og for meg med min bakgrunn med skolesit. er dette krevende nok, og det ville lettet godt hvis far kunnne ta hovedansvaret i starten. Siden saken var såpass ukjent for trygdekontoret, gikk den videre opp til fylkestrygdesjefen. Mannen min fikk via telefon beskjed om avslag i forrige uke. Vi har følt oss som noen kasteballer, hvor de som skal vite, vet mindre enn oss og sender forskjellige signaler. Har på følelsen at utfallet av saken kunne bli tilfeldig ettersom hvem som behandlet den.

Lurer på om du har noen kjennskap til lignende saker og evt. noen synspunkter.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...