Zirine Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Når man følger glykemisk index kostholdet, blir man rådet til å holde seg unna kullsyreholdige drikker? Hva er det kullsyren gjør som ikke er gunstig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest punkyB Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg trodde farris var ok jeg da - ergo er det kanskje ikke kullsyren som er verst men kanskje søtningsstoffer feks. ? Trur eg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg trodde farris var ok jeg da - ergo er det kanskje ikke kullsyren som er verst men kanskje søtningsstoffer feks. ? Trur eg Jeg har forstått at det er kullsyren det er uggugg med. Du treng ikke skrive innlegg til meg om at det ikke er bra å drikke sukker ass pønk. Jeg vet ikke mye om dette, det skal innrømmes, men_litt_veit jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest punkyB Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg har forstått at det er kullsyren det er uggugg med. Du treng ikke skrive innlegg til meg om at det ikke er bra å drikke sukker ass pønk. Jeg vet ikke mye om dette, det skal innrømmes, men_litt_veit jeg. Jeg mente søtningstilskudd på lettbrus da - at det heller ikke er å anbefale. Men som sagt farris er bedre . SKal sjekke det ut ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg mente søtningstilskudd på lettbrus da - at det heller ikke er å anbefale. Men som sagt farris er bedre . SKal sjekke det ut ! hmmm... ja, kanskje det .... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanna Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg mente søtningstilskudd på lettbrus da - at det heller ikke er å anbefale. Men som sagt farris er bedre . SKal sjekke det ut ! Farris er bedre, men inneholder veldig mye salt. Dessuten er det ikke noe særlig for tennene med all kullsyren. Tærer på emaljen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Vil tro at det er fordi kullsyra tømmer magesekken raskere enn den ellers ville - og at dette har innvirkning på blodsukkerstigningen..? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 13. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2002 Vil tro at det er fordi kullsyra tømmer magesekken raskere enn den ellers ville - og at dette har innvirkning på blodsukkerstigningen..? Det høres rimelig ut bird hvis premissene er riktig. Tømmer magesekken fortere altså? Jøss. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Det høres rimelig ut bird hvis premissene er riktig. Tømmer magesekken fortere altså? Jøss. Jepp, det er vel en av grunnene til at man skal riste ut kullsyra når man har omgangssjuken (man trenger å beholde maten/ sukkeret fra brusen så lenge i magen som mulig). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 13. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2002 Jepp, det er vel en av grunnene til at man skal riste ut kullsyra når man har omgangssjuken (man trenger å beholde maten/ sukkeret fra brusen så lenge i magen som mulig). Men jeg forstår ikke hva det er med kullsyren som gjør at magen tømmes fortere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.