Gå til innhold

høy hvilepuls

hanni1365379972

Anbefalte innlegg

hanni1365379972

Hei. Jeg har funnet ut at jeg har ganske høy hvilepuls (72, men noen ganger også nærmere 80). Og jeg har målt når jeg har vært veldig avslappet. Jeg vet at jeg hadde hvilepuls på 60 tidligere. Det som er rart er at jeg aldri har vært i så god fysisk form som nå. Jeg trener 2-3 ganger i uka. En time hver gang, enten aerobic eller ganske hard styrketrening. Styrketrening hadde jeg aldri gjort før for ca 4 måneder siden. Det hender også at jeg jogger en tur, og da løper jeg i jevnt tempo i 40-45 minutter. Jeg er 25 år nå. Da jeg hadde 60 i hvilepuls var jeg 17-18 år. Har økende hvilepuls noe med alder å gjøre? Jeg er normalvektig/slank og har et sunt kosthold. Er dette med pulsen bekymringsverdig? Noen som vet?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

Ville bare si at jeg har en hvilepuls på 88.

Har funnet ut at jeg har for høyt stoffskifte.

Det er nemlig et symtom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hei, hanni!

Tror du med fordel kan trene mer utholdenhets- og intenstrening for å styrke hjertet etc. Aerobic og styrke er vel og bra, men kan suppleres med annet. Vanligvis går hvilepulsen ned med alderen. Løping, sykling og skiløping synes jeg selv er moro, og da kommer jeg rundt til mange fine steder. Kjører ofte opp mot maks. intensitet og over flere timer. Hvilepulsen har jevnt gått nedover fra 60 i yngre år til mellom 35 og 40 nå, men maks.pulsen går jo også nedover, dessverre.

Det fins flere bøker og forumer du kan ha utbytte av, bl. annet for bruk av pulsklokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...