Gå til innhold

stemor som ikke løfter en finger

Anbefalte innlegg

Gjest martha

Faren min har etterhvert fått seg en ny kjæreste, og hun flyttet inn i huset vårt for rundt et år siden. Jeg har vært positivt innstilt til henne, men nå er det et par ting jeg lurer på om er normale.

Hun gjør ikke noe som helst form for husarbeid. Derfor er mye av det overlatt til pappa, siden jeg som regel ikke er hjemme etter skolen på grunn av deltidsjobb. Hun verken stryker, støvsuger, starter vaskemaskin, henger opp klær og så videre, selvom en stor andel av dette også er hennes klær. Hun rydder heller ikke etter seg, tallerkner og matrester står regelmessig igjen.

Jeg ser at pappa til tider blir veldig sliten, men prøver å være tålmodig. Han har sagt i fra, men hun vil visst ikke høre og har påstått at han bare henger seg opp i bagateller.

Dessuten betaler hun heller ingenting her! Jeg forstår at hun kanskje ikke skal betale ned boliglån, men hvorfor er det bare pappa som betaler dagligvarer, strøm og telefonregninger? Disse er jo hun med på å øke?

Dette er et veldig sårt tema tydeligvis, jeg har prøvd å ta det opp før, men ender opp med å bli avvist av pappa.

Hvordan kan jeg ta opp dette på en mest mulig fornuftig måte for å få pappa til å forstå at "stemoren" min må gjøre noe hjemme også? I det siste har jeg "fersket" henne i å tømme oppvaskmaskinen, men det skjer bare ca. hver andre uke og ellers gjør hun ingenting.

Er det rimelig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58958-stemor-som-ikke-l%C3%B8fter-en-finger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rimelig, nei. Noen må be den dama om å skjerpe seg sånn at hun ikke forveksler et hjem med hotell. Egentlig var det vel din far som burde tatt den fighten, men jeg mener at all den tid dere bor sammen alle tre, så er det et problem som innvirker på dere alle. Du har rett til å si fra - og det er helt rimelig å forvente at hun tar sin del av ansvaret.

Men forsøk å snakke med din far en gang til, du.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...