Gå til innhold

2 USA spørsmål:

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

Det er 50 stater. Det er helt, absolutt, uten spørsmål sikkert.

Om Puerto Rico er USA's øy kan jeg ikke svare deg på sånn på stående fot, men kan sikkert slå det opp om ingen andre kan hjelpe.

Takk, men jeg leste en plass at de 50 stjernene i flagget symboliserte de 50 statene MINUS Alaska og Hawaii, så da blir jo det 52...? eller?

Jeg tror forresten det må være to øyer som heter Puerto Rico, en i nærheten av Spania og en nedenfor USA i karibien, kan noen hjelpe meg litt på denne?

Gjest glimmer

Takk, men jeg leste en plass at de 50 stjernene i flagget symboliserte de 50 statene MINUS Alaska og Hawaii, så da blir jo det 52...? eller?

Jeg tror forresten det må være to øyer som heter Puerto Rico, en i nærheten av Spania og en nedenfor USA i karibien, kan noen hjelpe meg litt på denne?

Vel, jeg har hørt at de justerer stjernene i flagget etter hvor mange stater det er. Nå er det i alle fall 50, det kan jeg nærmest garantere.

http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/rq.html

Der er en del informasjon om Puerto Rico og slik jeg forstår det tilhører de USA. De har i alle fall samme nasjonaldag.

Annonse

Vel, jeg har hørt at de justerer stjernene i flagget etter hvor mange stater det er. Nå er det i alle fall 50, det kan jeg nærmest garantere.

http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/rq.html

Der er en del informasjon om Puerto Rico og slik jeg forstår det tilhører de USA. De har i alle fall samme nasjonaldag.

Puerto Rico er et protektorat under USA. De er et eget land, men har mye felles lover etc. med USA.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...