livato Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Problemet mitt er at jeg er så alt for glad i frukt, i dag har jeg spist 2 appelsiner, 2 epler og 1 rød grapefrukt, hadde jeg hatt noen grønne harde pærer eller kiwier så hadde nok de også gått ned! Akkurat nå følger jeg opplegget i denne boken her: http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0060193395/ref=ase_experimappliedsc/103-0725357- (finnes også på norsk) Det bygger på samme prinsippet sånn kostmessig sett. Men det er en del ting som ikke er like. Blant annet så er "kost i balanse" litt mer ekstrem i sammensetningen av måltider. Ellers så ligner måten å legge opp kosten , på den som er anbefalt for idrettsmennesker. "Body for life" har også det som mål, at man skal spise sunn, riktig og vanlig mat, og at det skal være et kosthold hvem som helst kan leve med. Den har i tillegg masse om treningsprogram man kan følge, for å få en "body for life". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amiga Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Akkurat nå følger jeg opplegget i denne boken her: http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0060193395/ref=ase_experimappliedsc/103-0725357- (finnes også på norsk) Det bygger på samme prinsippet sånn kostmessig sett. Men det er en del ting som ikke er like. Blant annet så er "kost i balanse" litt mer ekstrem i sammensetningen av måltider. Ellers så ligner måten å legge opp kosten , på den som er anbefalt for idrettsmennesker. "Body for life" har også det som mål, at man skal spise sunn, riktig og vanlig mat, og at det skal være et kosthold hvem som helst kan leve med. Den har i tillegg masse om treningsprogram man kan følge, for å få en "body for life". Jeg syns at det som er nevnt i Kost i balanse, fase 1, 2, 3 og 4 virket litt for ekstreme for meg! Litt mer karbohydrater må man da kunne unne seg og likevel gå ned i vekt? Nå vet ikke jeg hvor mange frukter for dag som er nevnt i boken men jeg spiser mye frukt! For ikke å snakke om lørdagsgodtet jeg "stjeler" fra ungene ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slankern Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Hei! Jeg skjønner hvordan du har det. Selv sliter jeg med ekstra kilo som jeg gjerne vil ta av. Siden du ikke kan være så fysisk aktiv på grunn av leddsykdommen, er det desto viktigere å spise sunt og små måltider hyppig slik at du holder forbrenningen oppe (3 hovedmåltider, 2 mellommåltider). Når det gjelde søtsug, er det bare å bite i det sure eplet og ikke gi etter for alle behov som måtte melde seg. Jeg vet dette er vanskelig og strever med det samme selv, men jeg ser ingen annen utvei enn å pine seg selv ut av søtsuget, og det må gjøres ved ikke å spise de søtsakene du har lyst på. Etter hver vil forhåpetligvis søtuget gå over av seg selv etter en tid. Du kan jo prøve å ta to kromtabletter hver dag istedenfor en. Biochrom skal visst være bra fra Pharma, også den fra Nycomed. Du får kjøpt biocrom på helsekosten eller på Vita hvor den er litt billigere. Biocrom fra Nycomed får du kjøpt på Meny. Lykke til! Stå på! Det er fysisk mulig å gå ned i vekt.! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PecMan Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Jeg har tatt noen tabeletter som heter xenical i 5 mnd. Jeg har tatt av ganske mange kilo. Det er noen ganske dyre tabeletter som du får på resept. Legen min foreslo de for jeg er veldig glad i god mat og jeg er ikke ute etter å pine meg tynn. Kven snakkar om pining? Med eit fornuftig og gjennomtenkt kosthold, helst kombinert med mosjon, er det i det store og heile spørsmål om å vere motivert til å ete andre matvarer, ikkje å ete mindre mat. Kva er god mat for deg? Viss pining er definert som å ikkje få ete akkurat så mykje feit mat som en vil, når en vil, så har du kanskje rett. Pluss, riktig kosthold og trening gir helsefordelar som du aldri kan få frå pillar. Lettare oppgitt helsing. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kie Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Kven snakkar om pining? Med eit fornuftig og gjennomtenkt kosthold, helst kombinert med mosjon, er det i det store og heile spørsmål om å vere motivert til å ete andre matvarer, ikkje å ete mindre mat. Kva er god mat for deg? Viss pining er definert som å ikkje få ete akkurat så mykje feit mat som en vil, når en vil, så har du kanskje rett. Pluss, riktig kosthold og trening gir helsefordelar som du aldri kan få frå pillar. Lettare oppgitt helsing. Nå er det ikke jeg som bruker xenical, men slik jeg har forstått det kan man faktisk ikke spise masse feit mat når man går på de. Da vil man få diarè/magesmerter. Så for at de skal virke må de kombineres med en omlegging av kostholdet. Det er altså ikke "bare å ta ei pille". Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PecMan Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Nå er det ikke jeg som bruker xenical, men slik jeg har forstått det kan man faktisk ikke spise masse feit mat når man går på de. Da vil man få diarè/magesmerter. Så for at de skal virke må de kombineres med en omlegging av kostholdet. Det er altså ikke "bare å ta ei pille". Mvh Ja, eg leste det eg og. Det var anbefalt eit kosthold med maks. 30% av kaloriane frå fett. Poenget mitt var uansett at pillar generelt ikkje er ein lur måte å slanke seg på, då vekta vil gå opp att straks ein slutter med dei. Det må ei permanent kostholdsendring til viss det skal bli stabile resultater av det, f.eks. slik som det blir anbefalt i boka "Vekt i balanse". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kie Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Ja, eg leste det eg og. Det var anbefalt eit kosthold med maks. 30% av kaloriane frå fett. Poenget mitt var uansett at pillar generelt ikkje er ein lur måte å slanke seg på, då vekta vil gå opp att straks ein slutter med dei. Det må ei permanent kostholdsendring til viss det skal bli stabile resultater av det, f.eks. slik som det blir anbefalt i boka "Vekt i balanse". Ja, piller kan aldri ble "selve slankemetoden", men kan i visse tilfeller fungere som et ok supplement. F.eks. som i mitt tilfelle: Jeg har 1) Lært meg mer om hvorfor jeg overspiste, og hvordan jeg kunne få et mer normalt forhold til mat. (Hadde tidligere tvangsspising) 2) Lært mer om kosthold, GI osv. 3) Har en hormonforstyrrelse som bremser litt, men bør gå ned raskt fordi jeg trenger en operasjon som legene vegrer seg for å gjøre nå pga. vekten min. Og denne operasjonen vil gjøre meg istand til å være mer aktiv igjen. Så det er vanskelig å trene seg slankere, selv om jeg har gode dager innimellom. Så når jeg er ferdig med å amme, er det godt mulig jeg får xenical som "drahjelp". I mellomtiden går jeg sakte med sikkert ned i vekt ved å benytte meg av den kunnskapen jeg har tilegnet meg om f.eks. GI og de teknikkene jeg lærte for å forholde meg til mat på en psykisk sunn måte. Men jeg er enig i at mange feilaktig ser ut til å tro at det "bare er å ta ei pille". Ukebladene har gjort sitt til å bidra til dette, mener jeg. Pillene kan bare være en bitteliten del av tiltakene og for å få til en varig endring må man nok se på årsakene til at man la på seg i første omgang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Kven snakkar om pining? Med eit fornuftig og gjennomtenkt kosthold, helst kombinert med mosjon, er det i det store og heile spørsmål om å vere motivert til å ete andre matvarer, ikkje å ete mindre mat. Kva er god mat for deg? Viss pining er definert som å ikkje få ete akkurat så mykje feit mat som en vil, når en vil, så har du kanskje rett. Pluss, riktig kosthold og trening gir helsefordelar som du aldri kan få frå pillar. Lettare oppgitt helsing. Det er ikke alle som klarer å holde riktig kosthold. Det er ikke altid lett og se mann og unger sitte og spise masse god mat og snop. Jeg har prøvd å slanke meg i 6 år og jeg har prøvd nesten alt. Jeg syns at foreksempel pulverkurer er å pine seg selv hvis du ikke skal spise noe utenom. Derfor er xenical bra for meg. Alle er ikke like sterke! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gullet Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Jeg har tatt noen tabeletter som heter xenical i 5 mnd. Jeg har tatt av ganske mange kilo. Det er noen ganske dyre tabeletter som du får på resept. Legen min foreslo de for jeg er veldig glad i god mat og jeg er ikke ute etter å pine meg tynn. Hei hvor mange kilo har dere som har gått på xenical tatt av , og over hvor lang periode? Har dere fulgt streng diett ved siden av ,eller har dere spist normalt? Noen som har trent mye? Tusen takk for alle svar!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Hei hvor mange kilo har dere som har gått på xenical tatt av , og over hvor lang periode? Har dere fulgt streng diett ved siden av ,eller har dere spist normalt? Noen som har trent mye? Tusen takk for alle svar!!!! Jeg har brukt xenical i 5 mnd og gått ned 14 kilo. Mest de første 2 mnd. Jeg har spist nesten helt normalt. Men hvis jeg foreksempel spiser fet mat fra gatekjøkken får jeg vondt i magen etter en stund og får en olje lignende avførfing.Jeg har ikke trent noe. Men det burde jeg nok. Er ikke motivert til det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PecMan Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Ja, piller kan aldri ble "selve slankemetoden", men kan i visse tilfeller fungere som et ok supplement. F.eks. som i mitt tilfelle: Jeg har 1) Lært meg mer om hvorfor jeg overspiste, og hvordan jeg kunne få et mer normalt forhold til mat. (Hadde tidligere tvangsspising) 2) Lært mer om kosthold, GI osv. 3) Har en hormonforstyrrelse som bremser litt, men bør gå ned raskt fordi jeg trenger en operasjon som legene vegrer seg for å gjøre nå pga. vekten min. Og denne operasjonen vil gjøre meg istand til å være mer aktiv igjen. Så det er vanskelig å trene seg slankere, selv om jeg har gode dager innimellom. Så når jeg er ferdig med å amme, er det godt mulig jeg får xenical som "drahjelp". I mellomtiden går jeg sakte med sikkert ned i vekt ved å benytte meg av den kunnskapen jeg har tilegnet meg om f.eks. GI og de teknikkene jeg lærte for å forholde meg til mat på en psykisk sunn måte. Men jeg er enig i at mange feilaktig ser ut til å tro at det "bare er å ta ei pille". Ukebladene har gjort sitt til å bidra til dette, mener jeg. Pillene kan bare være en bitteliten del av tiltakene og for å få til en varig endring må man nok se på årsakene til at man la på seg i første omgang. Meget fornuftig tenkt og sagt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PecMan Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Det er ikke alle som klarer å holde riktig kosthold. Det er ikke altid lett og se mann og unger sitte og spise masse god mat og snop. Jeg har prøvd å slanke meg i 6 år og jeg har prøvd nesten alt. Jeg syns at foreksempel pulverkurer er å pine seg selv hvis du ikke skal spise noe utenom. Derfor er xenical bra for meg. Alle er ikke like sterke! Beklager viss noken her tok det eg skreiv personlig - det var ikkje meint slik. Eg likar berre ikkje den tanken om at helse og sunnheit kjem i ein pille, for det fins ingenting som kan erstatte eit godt kosthold og mosjon sånn sett. Reine pulverkurar er generelt ikkje noke bra, sidan dei sjelden gir deg den metthetsfølelsen og energien du treng gjennom dagen. Det er jo berre å tenke litt på det: korleis skal du greie å holde deg mett i timesvis på nokre desiliter med milkshake? Eg vil tru ei bok som f.eks. "Vekt i balanse" kunne ha vore til god hjelp. Sjå om du kan få resten av familien med på prosjektet. Er enig i at det kan bli "travelt" viss mann og barn går rundt dagen lang og fristar med god/usunn snackemat. Tviler på om eg hadde greidd meg noke betre enn deg i ein slik situasjon 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.