Gå til innhold

Bikinistripen (eller hva det heter)


favn

Anbefalte innlegg

Kort tid tilbake leste jeg at _en_ mulighet er å nappe ut hårene med pinsett. Poenget var visstnok at det tar lengre tid før de vokser ut igjen - sammenlignet med barbering. Siden jeg ikke har råd til ny-moderne salongbehandling og ved selvsyn ser at barbering gir et middels pent resultat skred jeg til verket i går. Nappet et pent resultat på venstre side, sett ovenfra. Det var litt rødt etterpå, men i dag er det jo bare helt nydelig :-)

Og nå, kjære doler, kommer du inn i bildet. Nappingen var forjæææævlig vondt. Så vondt at jeg bare ikke greide å ta for meg høyre side, sett ovenfra.

Gi meg styrke. Noen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • favn

    28

  • Ulv I Faarikaal

    11

  • spirito

    4

  • naiv

    2

Mest aktive i denne tråden

Gni en isbit over området før du begynner sånn at det bedøves litt. Tenk på hvor stygt det blir med hår på en side og ikke noe på den andre siden. *s*

*styrkeklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gni en isbit over området før du begynner sånn at det bedøves litt. Tenk på hvor stygt det blir med hår på en side og ikke noe på den andre siden. *s*

*styrkeklem*

Åhh, kjære deg...Takk og takk. Det der var lurt :)

Takk for styrken :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få mannen din til å ta et bilde av dine hjerteskjærende grimaser gjennom prosessen, og legg bildet ut på dol - *må sikre oss andre fra slike påfunn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bikinisnittet :-)

Bruk like gjerne en barberhøvel vel, ikke store jobben og gidder du ikke selv kan vel din kjære gjøre det? Da får han det også akkutat slik han vil ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk voks neste gang

Det var jo ikke dumt. Men jeg hadde en gang allergisk reaksjon av voks, faktisk av en type som skulle være fin for 'sensitiv hud' eller noe sånt... Har du noe tips til en som 'alle' tåler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godmorgen, Tydlig at badesesongen nærmer seg:-)). Ønsker alle en god sommer og frisk badesesong:-)

Ja, badesesongen du... Da må man stille strøkent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikinisnittet :-)

Bruk like gjerne en barberhøvel vel, ikke store jobben og gidder du ikke selv kan vel din kjære gjøre det? Da får han det også akkutat slik han vil ha det.

Bikinisnittet, altså - takk :) _Stripen_ hørtes litt rart ut, men jeg kom ikke på bedre...

Høvel er jo greit det. Men synes ikke det blir så pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Næmen favn, da. Det er da samme prinsippet som ved napping av øyenbrynene ! Det skal ikke gjøre vondt.

Det du gjør, er å stramme huden i det området du skal nappe mellom to fingre. Tommel og pekefinger brukes til å dra litt til, slik at huden strammes. Så napper du håret MED vokseretningen, ikke mot, slik at håret bare "glir" ut av hårsekken sin.

Du skal kjenne et lite nækk, men vondt skal det ikke gjøre, iallefall ikke slik du opplevde det i går.

Pyser kan også benytte seg av isbiter og kjøle ned området du skal nappe først. Press isbiten mot huden en liten stund, til du blir litt nummen, og napp. Gjenta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Eh... ja... vel... jeg valgte ikke _den_ akkurat... ;-)

Min bestemor fortalte at det kalte de den overflødige hårtusten da bademoten tilsa litt ekstra frisering, intimfrisering. De -gamle- badedraktene med lange ben og skjørt, var det ikke så nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør ikke så vondt neste gang du skal nappe! Du blir herdet etterhvert, og tilslutt kjenner du ikke noe særlig i det hele tatt!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir herdet hver gang du gjør det, sånn at det gjør mye mindre vondt neste gang!

*trøsteklem*

Sånn forresten, "mye mindre" hørtes jo helt schnålt ut, heter det virkelig det?

*klø seg i huet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmen favn, da. Det er da samme prinsippet som ved napping av øyenbrynene ! Det skal ikke gjøre vondt.

Det du gjør, er å stramme huden i det området du skal nappe mellom to fingre. Tommel og pekefinger brukes til å dra litt til, slik at huden strammes. Så napper du håret MED vokseretningen, ikke mot, slik at håret bare "glir" ut av hårsekken sin.

Du skal kjenne et lite nækk, men vondt skal det ikke gjøre, iallefall ikke slik du opplevde det i går.

Pyser kan også benytte seg av isbiter og kjøle ned området du skal nappe først. Press isbiten mot huden en liten stund, til du blir litt nummen, og napp. Gjenta.

Takk for instruktiv veiledning. Tror nok at jeg røsket mer enn nødvendig ettersom jeg skjønner at det kan gjøres med mer nennsom hånd. 'Aldri utlært' - det er vel et fint motto?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør ikke så vondt neste gang du skal nappe! Du blir herdet etterhvert, og tilslutt kjenner du ikke noe særlig i det hele tatt!

Lykke til!

Sier du det? Det var kanskje deg som anbefalte metoden her for en tid siden...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier du det? Det var kanskje deg som anbefalte metoden her for en tid siden...?

Jepp, det var det vettu ;-)

*blåse på*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...