Gå til innhold

Bikinistripen (eller hva det heter)


favn

Anbefalte innlegg

Gjest alven

Det var jo ikke dumt. Men jeg hadde en gang allergisk reaksjon av voks, faktisk av en type som skulle være fin for 'sensitiv hud' eller noe sånt... Har du noe tips til en som 'alle' tåler?

Den til Veet kan du umulig være allergisk mot, det er jo bare sukker og honning (omtrent). Veet voks, som du varmer opp.

Ellers kan sirup brukes på legger. Smør så tynt du kan, sett på bomullsremse (gjerne de som følger med veet) og dra vekk. *glatt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • favn

    28

  • Ulv I Faarikaal

    11

  • spirito

    4

  • naiv

    2

Mest aktive i denne tråden

Legg på isbiter i en pose først, så bedøver du stedet. Drikk samtidig en flaske vin.

Napp ivei.

Det der med vinen var ikke dumt. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den til Veet kan du umulig være allergisk mot, det er jo bare sukker og honning (omtrent). Veet voks, som du varmer opp.

Ellers kan sirup brukes på legger. Smør så tynt du kan, sett på bomullsremse (gjerne de som følger med veet) og dra vekk. *glatt*

*imponert*

Jøss, så mye du kan. Da er du vel fin selv?:)

Veet var det ja... den jeg reagerte på var riktignok for leggvoksing. Det er kanskje forskjellig voks til forskjellig anvendelsesområde? Må sjekke det der...

Sirup: Du mener ikke vanlig matsirup, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alven

*imponert*

Jøss, så mye du kan. Da er du vel fin selv?:)

Veet var det ja... den jeg reagerte på var riktignok for leggvoksing. Det er kanskje forskjellig voks til forskjellig anvendelsesområde? Må sjekke det der...

Sirup: Du mener ikke vanlig matsirup, vel?

Hårløs og blank ja :)

Sirup er vanlig sirup ja. Den voksen er nokså dyr, men bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårløs og blank ja :)

Sirup er vanlig sirup ja. Den voksen er nokså dyr, men bra.

Tusen takk. Sjekker ut ved første og beste anledning. Tror bare ikke jeg greier å ta for meg andre siden med pinsetten, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alven

Tusen takk. Sjekker ut ved første og beste anledning. Tror bare ikke jeg greier å ta for meg andre siden med pinsetten, nei.

Voks er sååååå vondt. Ta bittesmå områder. PÅ størrelse med en stor 5-kroning er best.

Men tenk så bra resultatet blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Voks er sååååå vondt. Ta bittesmå områder. PÅ størrelse med en stor 5-kroning er best.

Men tenk så bra resultatet blir :)

Fra asken til ilden, med andre ord... Her trer ordtaket om 'å lide for skjønneheten' fram i sin fulle tyngde, det er sikkert.

Men pent altså? Det lover virkelig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i dag fått flere A-ha opplevelser enn jeg kan tåle. Mitt kolestrolfyllte hjerte er ved å briste.

Herregud jente, gjorde du det?

Det finnes et sted på nettet du kan sjekke ut. Søk på SMil:-)

Vel, jeg lever fortsatt nubbete, og holder fast på høvel`n.

Hmm, men det ble pent sier du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg.... Det her går jo på samme prinsipp som voksing av legger etc.

Har ikke lest hele tråden her, så mulig du har fått tipset tidligere.

Vel, poenget mitt er hvertfall at i stedet for å nappe et og et hår, som jeg innbiller meg må gjøre satans vondt, så tar du _mange_ men med samme resultat. Varmvoks er tingen! *Ritsj* og resultatet blir det samme! Ikke så himla dyrt er det heller, og du gjør det på kort tid.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe....husker eg gjorde akkurat det samme ein gang for nokre år sia. nappa i vei med pinsett, men det blei med den eine sida. ikkje fordi det var så vondt - smerten syntes eg blei mindre etterkvart som huden blei meir og meir nummen og følelsesløs - men fordi det var så inst inn i granskauen hemningsløst kjeeeeeedeliiiiiiig! :)

så sia har det gått i høvel, sjølv om du har heilt rett i at det blir finere med pinsett.

og du - ikkje hør på dei derre voks-folka, blir finere med pinsett i bikinilinja, fordi det blir meir nøyaktig...voks der blir bare kliss og au-au og voks som blir sittende igjen og hår som ikkje dras med fordi vokseretningen er litt ad hoc og så videre og så videre... voks til leggene er fint - eg er så tøff av meg eg, så eg bruker epilator, og det har eg prøvd i bikinilinja EN gang, og det blir med den ENE gangen. men altså - voks på legga duger. men bikinilinja er for sart for denslags voldsutøvelse.

detta med isbiter hørtes utmerket ut, det har eg (utrolig nok) ikkje tenkt på sjølv, så det må eg prøve. å drekke til duger også, men det skal litt til. vin nytter ikkje, sterkere saker må fram på bordet. husker ein gang eg voksa leggene med ein ny vokstype og tenkte at "jøss, denne var jo mykje bedre", men kom i ettertid i tanker om at det nok heller skyldtes inntaket av Jägermeister :)

anyway - lykke til med høyresida, sett ovenfra. det blir SÅ fint, vettu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper det virkelig med isbiter ?

Jeg mener, ok, det gjør sikkert mindre vondt. Men porene trekker seg jo sammen, blir det ikke vanskeligere å fjerne håret ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i dag fått flere A-ha opplevelser enn jeg kan tåle. Mitt kolestrolfyllte hjerte er ved å briste.

Herregud jente, gjorde du det?

Det finnes et sted på nettet du kan sjekke ut. Søk på SMil:-)

Vel, jeg lever fortsatt nubbete, og holder fast på høvel`n.

Hmm, men det ble pent sier du?

Jeg gjorde det. Men som du kanskje har lest: Kun på venstre side. Og sånn skal det forbli. Det der kan jeg ikke gå gjennom flere ganger. Voks er en annen mulighet, vi får se...

SMil og håp om et helhetlig hjerte fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg.... Det her går jo på samme prinsipp som voksing av legger etc.

Har ikke lest hele tråden her, så mulig du har fått tipset tidligere.

Vel, poenget mitt er hvertfall at i stedet for å nappe et og et hår, som jeg innbiller meg må gjøre satans vondt, så tar du _mange_ men med samme resultat. Varmvoks er tingen! *Ritsj* og resultatet blir det samme! Ikke så himla dyrt er det heller, og du gjør det på kort tid.

Lykke til!

Riitsj! _Det_ hørtes deilig ut. Hehe.

Napping var et tips jeg leste om her tidligere. Og fordi jeg er en tøffing (*gisp*) måtte jeg prøve. Men bare på venstre side, sett ovenfra.

Voks er en mulighet, jeg ser det. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe....husker eg gjorde akkurat det samme ein gang for nokre år sia. nappa i vei med pinsett, men det blei med den eine sida. ikkje fordi det var så vondt - smerten syntes eg blei mindre etterkvart som huden blei meir og meir nummen og følelsesløs - men fordi det var så inst inn i granskauen hemningsløst kjeeeeeedeliiiiiiig! :)

så sia har det gått i høvel, sjølv om du har heilt rett i at det blir finere med pinsett.

og du - ikkje hør på dei derre voks-folka, blir finere med pinsett i bikinilinja, fordi det blir meir nøyaktig...voks der blir bare kliss og au-au og voks som blir sittende igjen og hår som ikkje dras med fordi vokseretningen er litt ad hoc og så videre og så videre... voks til leggene er fint - eg er så tøff av meg eg, så eg bruker epilator, og det har eg prøvd i bikinilinja EN gang, og det blir med den ENE gangen. men altså - voks på legga duger. men bikinilinja er for sart for denslags voldsutøvelse.

detta med isbiter hørtes utmerket ut, det har eg (utrolig nok) ikkje tenkt på sjølv, så det må eg prøve. å drekke til duger også, men det skal litt til. vin nytter ikkje, sterkere saker må fram på bordet. husker ein gang eg voksa leggene med ein ny vokstype og tenkte at "jøss, denne var jo mykje bedre", men kom i ettertid i tanker om at det nok heller skyldtes inntaket av Jägermeister :)

anyway - lykke til med høyresida, sett ovenfra. det blir SÅ fint, vettu :)

Tusen takk for oppmuntrende ord. Nå tror jeg jaggu meg at det finnes en mulighet for at høyre side, sett ovenfra, kan bli fin den og. Nappet. Menne... dette kan jo ende opp en haltende affære, en gang i uka venstre, neste uke høyre. Hehe.

Du har rett i det der at tiltakende napping = bedøvelse. Konklusjonen må med andre ord bli et brått inntakk av, tja... noe sterkt, for så å flate litt ut.

Denne greia har i grunnen kommet litt overraskende på meg fordi jeg nok er en person som er av det softe slaget, men nå altså: Tøffingen kom ut av skapet. Jepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper det virkelig med isbiter ?

Jeg mener, ok, det gjør sikkert mindre vondt. Men porene trekker seg jo sammen, blir det ikke vanskeligere å fjerne håret ?

Isbiter var ikke inne i bildet, det var et tips som har kommet nedenunder. Så jeg vet faktisk ikke. Men du har jo rett, kulde trekker sammen. Uff, dette var ikke lett... Kanskje oppvarming er tingen i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isbiter var ikke inne i bildet, det var et tips som har kommet nedenunder. Så jeg vet faktisk ikke. Men du har jo rett, kulde trekker sammen. Uff, dette var ikke lett... Kanskje oppvarming er tingen i stedet?

Siden det var så mange som tipset om de isbitene, la jeg svaret under hovedinnlegget.

Inspirert av ditt tips, la jeg ivei med pinsetten selv igår. Det var da ikke så ille ? Og så ble jeg veldig forbauset over hvor fort det gikk, det var en løsning jeg aldri hadde tenkt meg at jeg hadde tålmodighet til :-)

Jeg har gjort et vitenskapelig eksperiment: Nappet venstre side og barbert høyre. Så får vi se om forskjellen er stor nok til at det er verdt arbeidet og smerten.

Hvis det blir en neste gang, prøver jeg med isbiter på den ene siden, og varme omslag på den andre. Alt for forskningen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ja...? Her er jeg. Nok en gang: Kom igjen. Forretningsideer? Foruten intimfrisering, da. Der har jeg ikke så mye å bidra med i det offentlige rom, er jeg redd.

Jeg kan lære deg:

Goddag frue, skal vi ta sommersveisen i dag ? Skal vi stripe eller bleke litt ? De vil heller ha sånn Asgeir-sveis ja ! Det blir nok lekkert å vise mannen ! Han er frageblind ? Ja-ja. Heller for elskeren sier De ? Asgeir er elskeren Deres ? Og hva med Vaske ? Han hare dere flådd og lagt foran peisen ? Det blir nok mykt og godt med rødvin og tilbehør ja.

Ser du ? Ingen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan lære deg:

Goddag frue, skal vi ta sommersveisen i dag ? Skal vi stripe eller bleke litt ? De vil heller ha sånn Asgeir-sveis ja ! Det blir nok lekkert å vise mannen ! Han er frageblind ? Ja-ja. Heller for elskeren sier De ? Asgeir er elskeren Deres ? Og hva med Vaske ? Han hare dere flådd og lagt foran peisen ? Det blir nok mykt og godt med rødvin og tilbehør ja.

Ser du ? Ingen sak.

Sååå lett?? Jøss *imponert*

Her får du jammen meg en sommerklem - og _det_ er uhyre sjeldent fra min kant på dol og sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...