Gå til innhold

Sykemelding

Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Trygd og attføring kommer den ca.20 i hver måned.Sykepenger,rehabliteringspenger kommer i slutten av måneden,rundt den 25 i hver måned.For å få sykepenger,må du hver måned ha en sykeattest fra legen din.Den kan du hente der,eller få i posten.Da du leverer den på trygdekontoret,kommer pengene inn på konto 2-3 dager etterpå.Jeg får også sykepenger,så leverer du attesten 20,kommer kanskje pengene inn 22 eller 23 i måneden.

HUSK SKATTEKORT!!!!!!!!!!

Glemmer du det,trekker trygdekontoret 50 % skatt,der har jeg tabbet meg ut!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59296-sykemelding/#findComment-254148
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Hei!

Trygd og attføring kommer den ca.20 i hver måned.Sykepenger,rehabliteringspenger kommer i slutten av måneden,rundt den 25 i hver måned.For å få sykepenger,må du hver måned ha en sykeattest fra legen din.Den kan du hente der,eller få i posten.Da du leverer den på trygdekontoret,kommer pengene inn på konto 2-3 dager etterpå.Jeg får også sykepenger,så leverer du attesten 20,kommer kanskje pengene inn 22 eller 23 i måneden.

HUSK SKATTEKORT!!!!!!!!!!

Glemmer du det,trekker trygdekontoret 50 % skatt,der har jeg tabbet meg ut!!!

Hei og takk for at du svarte

#For å få sykepenger,må du hver måned ha en sykeattest fra legen din.Den kan du hente der,eller få i posten.Da du leverer den på trygdekontoret,kommer pengene inn på konto 2-3 dager etterpå.#

Jeg får sykmeldingen i posten fra legen min, og den har jeg fått beskjed og å levere til arbeidsgiveren min. Sist måned kom det noen penger nå og da, for å si det slik. Hadde jo 16 dager som arbeidstakeren skulle betale også. Denne måneden har jeg ikke fått noen ting enda. Lenge siden jeg leverte sykemeldingen til arbeidsgiver.

#HUSK SKATTEKORT!!!!!!!!!! #

?? skal jeg levere skattekort til trygdekontoret? hvorfor det? arbeidsgiver sender jo sykemeldingen min til trygdekontoret og skattekort er jo levert til arbeidsgiver i begynnelsen av året.

Skjønnte ikke helt dette jeg :(

Kan du forklare litt nermere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59296-sykemelding/#findComment-254157
Del på andre sider

Irene Grøneng

Hei og takk for at du svarte

#For å få sykepenger,må du hver måned ha en sykeattest fra legen din.Den kan du hente der,eller få i posten.Da du leverer den på trygdekontoret,kommer pengene inn på konto 2-3 dager etterpå.#

Jeg får sykmeldingen i posten fra legen min, og den har jeg fått beskjed og å levere til arbeidsgiveren min. Sist måned kom det noen penger nå og da, for å si det slik. Hadde jo 16 dager som arbeidstakeren skulle betale også. Denne måneden har jeg ikke fått noen ting enda. Lenge siden jeg leverte sykemeldingen til arbeidsgiver.

#HUSK SKATTEKORT!!!!!!!!!! #

?? skal jeg levere skattekort til trygdekontoret? hvorfor det? arbeidsgiver sender jo sykemeldingen min til trygdekontoret og skattekort er jo levert til arbeidsgiver i begynnelsen av året.

Skjønnte ikke helt dette jeg :(

Kan du forklare litt nermere?

Her er det nok arbeidsgiver som er for treg med å sende sykmeldingen videre til TK (det er den gule som skal til arbg, den grønne skal til TK).

Er skattetrekk m.v. opplyst til TK, så er jo alt vel og bra - helt til du får endret skattekortet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59296-sykemelding/#findComment-255348
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...