Gå til innhold

hva skjer med kontantstøtten?

Anbefalte innlegg

Lurer på hva som skjer med kontantstøtten i forbindelse med de nye barnehagereglene? Har lyst til å være hjemme med min lille sønn, som vil være ett år neste høst. Fullpris i bh. skulle visst bli 2500,- (?) fra neste høst slik jeg har forstått det. Vil det si at full kontantstøtte vil bli 2500,- da eller? Og høsten etter det reduseres til 1500,-? Er jeg helt på jordet??

Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59401-hva-skjer-med-kontantst%C3%B8tten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest menernåjeg

Kontantstøtten ble vel i sin tid beregnet ut fra hvor mye hver barnehageplass var subsidiert fra staten, dvs. tilskuddet kommunen fikk pr. plass?

Så hvis de følger denne tenkningen må jo kontantstøtten øke siden barnehageplassene blir enda mer subsidiert enn de er fra før....

Egentlig aner jeg ikke, bare en tanke.

Irene Grøneng

Kontantstøtten ble vel i sin tid beregnet ut fra hvor mye hver barnehageplass var subsidiert fra staten, dvs. tilskuddet kommunen fikk pr. plass?

Så hvis de følger denne tenkningen må jo kontantstøtten øke siden barnehageplassene blir enda mer subsidiert enn de er fra før....

Egentlig aner jeg ikke, bare en tanke.

Sier som Nazareth i en gammel sviske:

"Dream on" ... ;-)

Størrelsen på kontantstøtten vurderes av stortinget i forbindelse med statsbudsjettet. Det er altså politikk ("hestehandling i de sene nattetimer") og ikke jus.

Dermed høyst uforutsigbart!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...