Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Metformin 500 mg. dekkes iflg. min fastlege på blå resept KUN ved DIABETES:

Jeg har brukt denne medisinen i over ett år nå og har god effekt.......min diagnose er PCO.......metformin brukt for denne diagnosen er vissnok omdiskutert......JEG ønsker å fortsette å bruke den, men ønsker den på blå resept.

En venninne av meg med samme dianose fikk samme medisin PÅ BLÅ RESEPT ved et annet sykehus.......Hva er reglene her ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59455-metformin-p%C3%A5-bl%C3%A5-resept/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Jeg er ingen spesialist på medisiner, men dersom preparatet er listet opp i forskriften for viktigere legemidler ("blåreseptforskriften"), - men ikke for den aktuelle sykommen - kan man søke om å få den dekket likevel. Det kan hende det må være spesialist som må søke.

http://www.lovdata.no/for/sf/hd/hd-19970418-0330.html

(preparatlisten finner du på www.felleskatalogen.no)

• 5 år senere...

Jeg fikk utskreven metformin på blå resept hos gynekologen min.

Har ikke pco/pcos, men kun litt hormonforandringer i kroppen.

Så synes det var veldig rart at ikke du og fikk det.

Men nå er jo ikke metformin noe dyrt heller da, så det er vel egentlig ikke noe problem at du må betale 40 kr mer for 100 tabeletter enn de med blå resept?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...