Gå til innhold

Arbeidsledighetstrygd og fødselspermisjon

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg har gått arbeidsledig lenge nå. Men for 4 mnd. siden, begynte jeg i en deltidsstilling (40%) som rengjøringshjelp, og går nå delvis arbeidsledig.

Stønadsperioden min er snart over (i september), og det jeg lurer på er: kan jeg søke på nytt og få delvis arbeidsledighetstrygd for en ny periode?

Jeg er jo gravid ..(med termin i februar), og jeg er redd for at de ser på det som at jeg ikke kan være arbeidssøkende. Noen som har vært bort i lignende før?

Et annet spørsmål er: Har jeg krav på permisjonspenger om jeg blir sykmeldt i stillingen som rengjøringshjelp? Regner med at jeg ikke kommer til å holde ut så lenge med vasking når jeg går gravid........kanskje det er noen andre her som har vasket og vært gravid. Hvor lenge har dere holdt ut i jobben?

Tenker mye på dette for tiden. Er spent på hvordan økonomien vår kommer til å bli når jeg er blitt ufrivillig gravid med nr. 3.

Håper noen kan svare meg på dette

På forhånd takk!!

Fortsetter under...

Spør på Trygdeforum.

Det at stønadsperioden din snart er over - betyr det at du har gått ledig i tre år? I så fall vet jeg at det kan være litt vanskelig å få fornyet dagpengene - men det at du er gravid skal ikke ha noe med saken å gjøre (samme som at man ikke skal forbigås ved arbeidssøking pga svangerskap, det). Det at du faktisk har vært i jobb, i alle fall mot slutten av perioden, bør imidlertid telle positivt i forhold til evt. å få fornyet dagpengene.

Sykmelding teller som lønn; jeg er sjøl sykmeldt nå mot slutten av mitt svangerskap - selv om jeg står hos aetat og ikke er i jobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...