Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Jeg har gått arbeidsledig lenge nå. Men for 4 mnd. siden, begynte jeg i en deltidsstilling (40%) som rengjøringshjelp, og går nå delvis arbeidsledig. Stønadsperioden min er snart over (i september), og det jeg lurer på er: kan jeg søke på nytt og få delvis arbeidsledighetstrygd for en ny periode? Jeg er jo gravid ..(med termin i februar), og jeg er redd for at de ser på det som at jeg ikke kan være arbeidssøkende. Noen som har vært bort i lignende før? Et annet spørsmål er: Har jeg krav på permisjonspenger om jeg blir sykmeldt i stillingen som rengjøringshjelp? Regner med at jeg ikke kommer til å holde ut så lenge med vasking når jeg går gravid........kanskje det er noen andre her som har vasket og vært gravid. Hvor lenge har dere holdt ut i jobben? Tenker mye på dette for tiden. Er spent på hvordan økonomien vår kommer til å bli når jeg er blitt ufrivillig gravid med nr. 3. Håper noen kan svare meg på dette På forhånd takk!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/59463-arbeidsledighetstrygd-og-f%C3%B8dselspermisjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Spør på Trygdeforum. Det at stønadsperioden din snart er over - betyr det at du har gått ledig i tre år? I så fall vet jeg at det kan være litt vanskelig å få fornyet dagpengene - men det at du er gravid skal ikke ha noe med saken å gjøre (samme som at man ikke skal forbigås ved arbeidssøking pga svangerskap, det). Det at du faktisk har vært i jobb, i alle fall mot slutten av perioden, bør imidlertid telle positivt i forhold til evt. å få fornyet dagpengene. Sykmelding teller som lønn; jeg er sjøl sykmeldt nå mot slutten av mitt svangerskap - selv om jeg står hos aetat og ikke er i jobb. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/59463-arbeidsledighetstrygd-og-f%C3%B8dselspermisjon/#findComment-255071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.