Gå til innhold

Treningsopplegg ønskes

Cmoo

Anbefalte innlegg

He-he...jeg måtte lete godt på DOL før jeg fant riktig forum for innlegget mitt, det sier jo sitt om meg =o)

Jeg må stramme opp litt, kan ikke leve i troen på at alt ordner seg av seg selv lenger. Dessuten er det greit å få bort de siste 5 kg etter 2 sv.skap. Noen som har noen gode tips/råd for hvordan jeg skal komme i bedre form, samt stramme opp kroppen litt?

Jeg kunne godt tenke meg å sykle, rollerblade, svømme og løpe litt om hverandre, men jeg vet ikke hvor lenge og ofte, for å få resultat. Kan bl.a. sykle noen dager til jobb, evt svømme før jobben en annen dag osv...

Men det må ikke være noe hver dag, så derfor spør jeg kløktige sjeler om råd. Hvis du hadde vært min personlige trener, hvordan ville da et ukeprogram se ut? (Ikke treningsstudio.)

På forhånd takk for hjelp =o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest PecMan

For å få vekk litt fett er det kosthold som er absolutt viktigast - trening er sekundært men dog en viktig synergist. Sjekk forumet for mat og ernæring for kostholdstips.

Trening med svømming/sykling/løping tre gongar i veka bør gjere god nytte. Ein av øktene bør vere ganske høg intensitet, dei andre kan godt vere middels intensitet. Du brenn prosentvis mest fett ved middels intensitet, dei kaloriane som du brenn ekstra ved høgare intensitet kjem frå blodsukker og glykogen i musklane. Høgare intensitet krev difor meir når det gjeld restitusjon.

Prøv å trene på morgonen etter å ha tatt ein dose proteinpulver i vatn. Teorien her er at du har veldig lavt blodsukker på morgenen, så du vil då gå rett på fettlagera for energi. Proteinet er for å unngå at det blir brote ned muskelmasse. En kaffikopp eller litt grønn te er heller ikkje å forakte, sidan koffeinet aukar fettutskillinga.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få vekk litt fett er det kosthold som er absolutt viktigast - trening er sekundært men dog en viktig synergist. Sjekk forumet for mat og ernæring for kostholdstips.

Trening med svømming/sykling/løping tre gongar i veka bør gjere god nytte. Ein av øktene bør vere ganske høg intensitet, dei andre kan godt vere middels intensitet. Du brenn prosentvis mest fett ved middels intensitet, dei kaloriane som du brenn ekstra ved høgare intensitet kjem frå blodsukker og glykogen i musklane. Høgare intensitet krev difor meir når det gjeld restitusjon.

Prøv å trene på morgonen etter å ha tatt ein dose proteinpulver i vatn. Teorien her er at du har veldig lavt blodsukker på morgenen, så du vil då gå rett på fettlagera for energi. Proteinet er for å unngå at det blir brote ned muskelmasse. En kaffikopp eller litt grønn te er heller ikkje å forakte, sidan koffeinet aukar fettutskillinga.

Lykke til.

Hvis jeg sykler inne 20 km på 53-63 minutter blir det middels intensitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PecMan

Hvis jeg sykler inne 20 km på 53-63 minutter blir det middels intensitet?

Sånn ca. 55-65% av makspuls burde vere greitt til fettforbrenning. Dessuten kjenner ein jo ganske bra på kroppen kva som er lav, middels og høg intensitet; gjer ikkje du og det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til.

Takk for gode råd. Hva slags proteindrikk anbefales? Er det noen treningsform som er bedre enn andre?

Blir litt sugen på å trene nå, det må jeg innrømme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PecMan

Takk for gode råd. Hva slags proteindrikk anbefales? Er det noen treningsform som er bedre enn andre?

Blir litt sugen på å trene nå, det må jeg innrømme....

Whey Tech frå www.proteinfabrikken.no er ein bra type, iallfall, og den er ganske billig og norskprodusert (!).

Alle treningsformene du nemnde er greie, dei, så lenge du ikkje får uheldig belastning og ellers greier å holde treninga oppe over tid - variasjon er jo ein god motivasjonsfaktor sånn sett. Du bør også prøve å få inn litt styrketrening kvar veke for å stimulere musklane meir direkte. Sit-ups/crunches, push-ups med variert grep, knebøy uten vekt, tåhev på en fot i trapp, er iallfall nokre øvelsar du kan gjere uten noko som helst slags utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...