Gå til innhold

FU: Hva er din favorittsuppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Maissuppe med pepper! :-)

Den gjør at jeg lukter mais "inni hodet" i flere dager etterpå - men det er det verdt! :-)

.....og kanskje man blir litt rar i magen også.

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nanna

18

• Reg@l

9

• Amiga

7

• molli

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Favorittsuppe ? Det er Minestronesuppe, det.

Påvirker meg? Det spørsmålet får meg til å lure på om du legger noe annet i suppe enn jeg først trodde du mente :-)

Skrevet

Favorittsuppe ? Det er Minestronesuppe, det.

Påvirker meg? Det spørsmålet får meg til å lure på om du legger noe annet i suppe enn jeg først trodde du mente :-)

Ja,

jeg prøver bare å finne ut hvordan jeg skal få bli med i suppegjengen ;-)

Skrevet

Bouillabaisse

Ingen annen påvirkning en ren og skjær nytelse;-)

Ørkenvandreren
Skrevet

Spansk tunfisksuppe.

Freden senker seg i heimen og sjelen, etter en dose av den. *s*

Gjest Joppe
Skrevet

Hjemmelaget "grønnsakssuppe" hovedsakelig. Med små mengder kjøtt i. Fersk-kjøtt. Grillpølse kan brukes til nød.

Den er helt orgasmisk. Jeg lager gjerne 1 tjåkfull 10-liters kasserolle til meg og sambo, og spiser stort sett i ett til det er tomt.

Etter å ha spist den løper jeg på do 2-3 ganger i halvtimen til neste morgen.

Snakker vi om tiss da, eller større............ting?

Skrevet

Min hjemmelagede laksesuppe. Med rundstykker med hvitløksmør på. Mmmm! Da finner jeg ro i sjelen. ;-)

Skrevet

Suppe i sentrum. Helt klart. Og jeg blir lett fnisete selv.

Gjest retvizan
Skrevet

Min hjemmelagede laksesuppe. Med rundstykker med hvitløksmør på. Mmmm! Da finner jeg ro i sjelen. ;-)

Gidder du å maile den? Ja, ikke selve suppa da, he he, oppskrifta.

Pliiz?

Skrevet

Pliiz?

Det er nesten like lett å sende suppa som å få oppskriften ned på trykk, for jeg slenger bare oppi det jeg finner. ;-) Men, jeg skal gjøre et ærlig forsøk. Vent litt, da.

Gjest retvizan
Skrevet

Det er nesten like lett å sende suppa som å få oppskriften ned på trykk, for jeg slenger bare oppi det jeg finner. ;-) Men, jeg skal gjøre et ærlig forsøk. Vent litt, da.

Ok. :-)

*venter*

Skrevet

Pliiz?

1-2 gulrøtter, litt sellerirot, 1 løk, 3 fedd hvitløk - kuttes fint og freses i litt olje. Kan også bruke andre rotgrønnsaker. Hiv oppi vann som tilsvarer mengden til 1 terning fiskebuljong (er det 1/2 liter, tro?).

Noen poteter i terninger er bra å ha i. Så hiver du oppi en boks tomater, og gjerne litt fløte eller melk. Salt, pepper og det du måtte ønske av krydder, Jeg bruker koriander, litt garam masala og gurkemeie.

Fisken legger du i terninger på toppen når grønnsakene begynner å bli møre, den skal jo bare trekke noen få minutter. Jo mer væske, jo mer suppelik blir den. Vi pleier å forvandle den til fiskegryte noen ganger. Da kan du slenge oppi en neve eller to med ris etter at du har hatt oppi væsken.

Ble du noe klokere av dette? Hehe...

Gjest retvizan
Skrevet

1-2 gulrøtter, litt sellerirot, 1 løk, 3 fedd hvitløk - kuttes fint og freses i litt olje. Kan også bruke andre rotgrønnsaker. Hiv oppi vann som tilsvarer mengden til 1 terning fiskebuljong (er det 1/2 liter, tro?).

Noen poteter i terninger er bra å ha i. Så hiver du oppi en boks tomater, og gjerne litt fløte eller melk. Salt, pepper og det du måtte ønske av krydder, Jeg bruker koriander, litt garam masala og gurkemeie.

Fisken legger du i terninger på toppen når grønnsakene begynner å bli møre, den skal jo bare trekke noen få minutter. Jo mer væske, jo mer suppelik blir den. Vi pleier å forvandle den til fiskegryte noen ganger. Da kan du slenge oppi en neve eller to med ris etter at du har hatt oppi væsken.

Ble du noe klokere av dette? Hehe...

*Sikle*

Den så beint fram jævlig god ut, nanna! Tenker vi prøver den i morgen. :-)

Takk!

Skrevet

Du, hvis du ikke har noe å ta deg til en dag, så må du gjerne komme hit til byen og kokkelere litt for meg og retz. Vi betaler bussen ;-)

Gjest retvizan
Skrevet

Du, hvis du ikke har noe å ta deg til en dag, så må du gjerne komme hit til byen og kokkelere litt for meg og retz. Vi betaler bussen ;-)

Reg@l betaler bussen. Jeg fisker laksen.

Skrevet

*Sikle*

Den så beint fram jævlig god ut, nanna! Tenker vi prøver den i morgen. :-)

Takk!

Den er verd et forsøk, det går liksom ikke _an_ å gjøre noe galt med den! :-)

Skrevet

Hva med fly? Går liksom litt fortere... ;-)

Gjest retvizan
Skrevet

Den er verd et forsøk, det går liksom ikke _an_ å gjøre noe galt med den! :-)

*HYYYYYL*

Ikke si sånt da! Får prestasjonsangst jeg da! :-/

Gjest retvizan
Skrevet

Hva med fly? Går liksom litt fortere... ;-)

Reg@l betaler helt sikkert flyturen. :-)

Skrevet

Reg@l betaler helt sikkert flyturen. :-)

Da kommer jeg! :-) Får jeg losji hos deg, da? Så tar jeg med kosten selv...? ;-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...